Wpis z mikrobloga

  • 357
Byłem dziś na rozmowie wstępnej - jestem studentem informatyki - na staż jako SWE. Była to rozmowa telefoniczna + dzielony ekran do pisania kodu.

Na początku prowadzący prosi mnie o zaimplementowanie kopca binarnego... - że co? to u nich się takie implementację z pamięci pisze? Mówi, że szkic w pseudokodzie, bo nie będzie czasu marnował żeby średników szukał. Jakbym wyglądał na takiego, który akurat o średniki się martwi. Totalna pustka. To coś zagaduje, że hehe było na wykładzie ale trochę nie pamiętam, ale jak mi powie co to to będe umiał. To był błąd, zaczął się wykład. Ale nie chciałem przerywać, może jak przytakne to mnie przyjmie.

Jednak nie.

Kolejne pytania. Co to procesy. Jak wyglądają w pamięci? Jak się komunikują? Jak działa scheduler? Jak kernel wykonuje context-switch między wątkami?

Rzucał pytania jak na przesłuchaniu, bez czasu na odpowiedź, na przemyślenia. Z resztą skąd ja mam wiedzieć jak Kernel wykonuje content switche jak ja przyszedłem klepać use casy w Angularze? Nie wiem, nie pamiętam, tego nie było. Dej coś z Angulara.

Daje mi ostatnią szansę, prosi by wytłumaczyć stronicowanie. Co to page table, page fault, MMU, syscall, co robi proces sięgając do pamięci? To ja już totalnie ocipiałem. Angulara, JS, React miało być a nie jakieś embeded i programowanie pralek.

Do prowadzenia rozmów rwą się osoby gnębione w szkołach chcące teraz udowodnić młodszym jakimi w porównaniu do nich są kretynami. Ciekawe ile on wiedział na studiach. (°° A potem płacz, że rynek juniorów nie istnieje.

#programowanie #programista15k #naukaprogramowania #pdk
  • 41
  • Odpowiedz