Wpis z mikrobloga

Rozmawiając przez telefon po 2-3 sekundach od rozpoczęcia rozmowy (a czasami od razu), zarówno ja, jak i osoba po drugiej stronie słyszymy coś w stylu dźwięku płynącej wody, nie wiem jak to nazwać. Na początku myślałem, że coś z moim telefonem nie tak, ale okazało się, że moja mama ma dzisiaj ten sam problem (a telefony mamy w tej samej sieci - #mobilevikings). Czyżby jakiś problem po stronie operatora?

#telefony
  • 21
  • Odpowiedz
prosiłbym o odpowiedź w tym temacie jak będziecie online. Nikt z członków mojej rodziny, którzy u Was są, nie może normalnie zadzwonić nadal.


@Dzienny: Nie jest to częste zjawisko, ale pojawia się czasem w ramach roamingu krajowego. Spróbuj wyłączyć go ręcznie w telefonie i sprawdzić czy nadal występuje.
  • Odpowiedz
wygląda an to, że mam wyłączony.


@Dzienny: W takim razie przyjrzymy się sprawie. Napisz do nas maila na helpdesk@mobilevikings.pl i wskaż numer, na którym sytuacja występuje. Nasz HelpDesk jest już poinformowany. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
swoją drogą, jak postępy z WiFi Calling?


@Dzienny: Jesteśmy na ostatnim etapie wdrożenia. Dokładny termin jest zależny od tego, ile wydarzy się na testach, ale to raczej kwestia tygodni, niż miesięcy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
czy z WiFi Calling idzie także VoLTE, czy na to przyjdzie nam poczekać trochę dłużej? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Dzienny: W planach mamy odpalenie obu usług w jednym momencie i prace postępują równolegle. Jeżeli nie uruchomimy ich w jednym czasie, to udostępnienie tej drugiej powinno nastąpić w raczej niedługim odstępie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@MobileVikingsPL: bardzo miło to czytać, mam nadzieję, że nie będziecie się ograniczać do poszczególnych modeli, tylko odpalicie to dla wszystkich telefonów, które tę technologię wspierają.
  • Odpowiedz
bardzo miło to czytać, mam nadzieję, że nie będziecie się ograniczać do poszczególnych modeli, tylko odpalicie to dla wszystkich telefonów, które tę technologię wspierają.


@Dzienny: Usługa będzie działać tylko na wybranych urządzeniach, których zintegrowanych na tę chwilę jest około półtorej setki. Sukcesywnie będziemy dokładać do nich kolejne modele, ale z dużym prawdopodobieństwem będą to tylko nowsze aparaty. Jeżeli wskażesz nam jakiego producenta masz telefon, to podamy Ci listę tych, które na
  • Odpowiedz
@Dzienny: I musimy potwierdzić Twoje przypuszczenie. ( ͡° ʖ̯ ͡°) Z Xiaomi w tej chwili zintegrowaliśmy Xiaomi Mi 10 Lite 5G. Nie jest wykluczone, że jeśli zgłosi się do nas odpowiednio dużo Vikingów z jakimś konkretnym urządzeniem, to wywalczymy dla niego taką koszto- i czasochłonną integrację, ale obecnie wszystkie siły skupiamy na dowiezieniu samej usługi. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@MobileVikingsPL: W sumie, po co takie blokownie? Bo u operatorów, którzy mają ofertę z telefonem to jeszcze rozumiem, żeby naciągnąć na lepszy model jak komuś zależy na tych usługach. Nie lepiej by było zrobić możliwość włączenia, ale z informacją, że na niewspieranych oficjalnie modelach może nie działać stabilnie (np. w Orange OP 5T w ogóle nie jest wspierany, a działał bez żadnych problemów). Czy takie uruchamianie dla wszystkich to są po
  • Odpowiedz
@Dzienny: W naszym przypadku to kwestia umów z naszym partnerem infrastrukturalnym i jego motywacje mogą rzeczywiście być takie, jak wskazane przez Ciebie. Mamy tu jednak pewne pole manewru i gotowi jesteśmy naciskać, jeżeli okaże się, że nasi użytkownicy potrzebują szerszego dostępu. Na tym etapie kluczowe jest dla nas jednak zintegrowanie systemów i nie wybiegamy jeszcze myślą tak daleko w przyszłość. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz