Wpis z mikrobloga

#mediamarkt #telewizory #promocje #oszukujo #afera

Chciałbym opisać nieuczciwe praktyki sieci #mediamarkt

Byłem zainteresowany zakupem telewizora LG OLED65CX. Przeglądając dostępne oferty zostałem skuszony trwającą promocją i podjąłem decyzję o zakupie w #mediamarkt Zamówienie chciałem złożyć przez internet w dniu 24 lipca, ale na stronie był błąd. Cena na stronie produktu wynosiła 10449zł, a po dodaniu do koszyka 10949zł. Postanowiłem zaczekać aż ten błąd zostanie naprawiony. Następnego dnia złożyłem zamówienie już z właściwą ceną 10449zł - telewizor i 2 inne produkty, z czego telewizor był dostępny, a jeden z pozostałych produktów dopiero w ciągu 4-5 dni roboczych. Wskazałem sklep, w którym będę chciał odebrać całość zamówienia. Ku mojemu zdziwieniu 2 produkty były gotowe do odbioru w dniu 28 lipca, natomiast data odbioru telewizora nie była znana. Zresztą do tej pory status przesyłki nie uległ zmianie:

"2020-07-28 10:20:13 Zarejestrowano dane przesyłki, przesyłka jeszcze nienadana."

W dniu 31 lipca o 16:00 otrzymałem e-mail z informacją "(...) zamówienie numer ... zostało dostarczone do wybranego przez Pana marketu. Prosimy o oczekiwanie na wiadomość z kodem PIN koniecznym do odbioru zamówienia." Wiadomość z kodem odbioru została do mnie wysłana dopiero 3 sierpnia o 19:29 (sklep, w którym miałem odebrać zamówienie, otwarty jest do 21:00).

W całej sprawie chodzi przede wszystkim o to, że podczas oczekiwania przeze mnie na realizację zamówienia, w trakcie trwania tej samej promocji, cena tego telewizora została obniżona do 9499zł i dość szybko się on wyprzedał, a w tej chwili jego dostępność jest mocno ograniczona.

Ze swojej strony dopełniłem wszelkich formalności i odebrałem pozostałe 2 produkty w dniu, w którym otrzymałem informację, że jest to możliwe. Czas realizacji reszty zamówienia został zmieniony na bliżej nieokreślony i w trakcie trwania tej samej promocji cena telewizora została obniżona o 950zł. Uważam, że jest to nieuczciwe, że płacę 10% więcej i czekam ponad tydzień na realizację zamówienia, a w tym czasie inne osoby mają możliwość zakupu tego samego produktu za niższą cenę.

Dodatkowo:
- wysłałem co najmniej kilka maili w tej sprawie zanim ktokolwiek zrozumiał po co w ogóle piszę i chciał podjąć jakikolwiek dialog
- dwukrotnie przez telefon musiałem tłumaczyć o co dokładnie chodzi zanim podjęto jakiekolwiek działania w tej sprawie
- sklep, w którym odbieram zamówienie przerzuca odpowiedzialność na sklep, z którego towar został wysłany i informuje, że nie ma wpływu na ceny na stronie (ja nie mam tym bardziej)
- zostało mi powiedziane, że decyzję o zakupie w wyższej cenie podjąłem przecież samodzielnie (gdybym wiedział, że 3 dni później cena będzie niższa, a telewizor odbiorę i tak tydzień później, to na pewno bym nie przepłacał)
- sklep w trakcie odbioru zamówienia nie ma możliwości zmiany ceny produktu zakupionego wcześniej (przy czym ja nie wskazywałem żadnej formy ewent. rekompensaty, a sieć ma w tym zakresie wiele możliwości)
- zostałem poinformowany, że mogę co najwyżej zrezygnować z zakupu, zwrócić pozostałe 2 produkty i złożyć ponownie zamówienie z aktualną ceną (to ma sens!)
- powiedziano mi również, że możliwość sprawdzenia czy telewizor w ogóle działa (zanim zabiorę go do domu) zależy wyłącznie od dobrych chęci sprzedawcy
- na chwilę obecną cena telewizora jest jeszcze inna - 9888zł

Zakupu dokonałem poprzez mediamarkt.pl i nie powinno mnie interesować w jaki sposób realizowane jest zamówienie. Dlaczego zamówienie złożone przez internet jest zależne od tego w jaki sposób zrealizują je sklepy stacjonarne, skąd zostanie wysłany produkt i czy pracownicy poczuwają się do jakiejkolwiek odpowiedzialności? Czemu klient zostawiający 5-cyfrową kwotę jest traktowany w taki sposób, a pracownicy starają się wmówić klientowi, że jego pretensje są zupełnie bezzasadne?

Kupując 2 lata temu telewizor w #rtveuroagd nie miałem nic do zarzucenia w kwestii realizacji zamówienia i nie żałowałem dokonanego zakupu. Jest to pierwsze tego typu doświadczenie, zniechęcające do jakichkolwiek zakupów w #mediamarkt w przyszłości. Czuję się potraktowany w sposób nieuczciwy, a cała sprawa pozostawia jedynie negatywne wrażenia. Nie zamierzam śledzić historii cen zakupionych produktów, ponieważ zdaję sobie sprawę, że z czasem nie będą one drożeć, a wręcz przeciwnie. Natomiast to, że na przestrzeni 1,5 tygodnia między złożeniem a odbiorem zamówienia cena produktu zmieniana jest kilkukrotnie (i za każdym razem jest ona dużo niższa niż w dniu złożenia przeze mnie zamówienia), jest co najmniej zastanawiające. Klient nie powinien odnosić wrażenia, że przepłaca za towar, na który musi czekać, a w tym czasie miałby możliwość jego zakupu za dużo niższą cenę w tym samym sklepie. Klient decydując się na zakup w ramach trwającej promocji powinien nie mieć wątpliwości, że dokonuje świadomej decyzji w oparciu o najlepsze możliwe warunki, które z dnia na dzień nie będą ulegać zmianie. Niestety wnioski z realizacji tego zamówienia są takie, że chcąc wydać w #mediamarkt sporą kwotę należy się co najmniej kilka razy zastanowić przed podjęciem ostatecznej decyzji.
  • 11
  • Odpowiedz
@metalfan: Napisz do lokalnej Federacji Konsumentów albo do UOKiK. Nie raz czytałem w necie jak buńczuczna firma po otrzymaniu maila z domeny gov.pl nagle staje się przyjazna klientowi. :)
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@metalfan: trzeba było zrobić jeszcze jedno zamówienie w niższej cenie. To jest rezerwacja z zapłata przy odbiorze przecież. Nikt ci nic nie powie jak zamówisz kilka sztuk do sklepu. Sklep sobie to odeśle na magazyn główny jak klient nie odbierze. Nie widzę tu żadnego problemu
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@metalfan: przecież media Markt zmienia ceny wszystkiego losowo co tydzień. Czego oczekujesz, że jak coś stanieje przed odbiorem to będą oddawać różnice w cenie? Zawsze możesz zrobić nowe zamówienie w niższej cenie a ze starego zrezygnować odstępując od umowy ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@Pietrek9: Nie było żadnej promocji na ten telewizor. Jest/była promocja 50 za 500. Złożyłem zamówienie, które miało być zrealizowane od ręki, czekałem na możliwość odbioru przez 9 dni i w tym czasie obniżyli cenę umożliwiając innym klientom zakup od ręki ~10% taniej. Gdyby zamówienie zostało zrealizowane w pierwotnym terminie to pretensje mógłbym mieć tylko do siebie, że nie poczekałem i zapłaciłem więcej. Kupujesz coś, okazuje się że nie dostaniesz za 2
  • Odpowiedz
@py-jter: Zakup na raty, z wielu względów było to dla mnie bardziej opłacalne niż zakup za gotówkę. Zwracanie całości zamówienia byłoby konieczne ze względu na zawartą umowę. Mógłbym zwrócić telewizor z całą resztę i się bujać z formalnościami. MM o tym wie i dlatego leci w kulki.
  • Odpowiedz