Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #renault #laguna #clio

Siema motomirki, zastanawiam sie nad zakupem albo Clio 172/182 albo Laguny III GT 205 lub Laguny 2.0 T 170. Nie wiem co wybrac. Samochod generalnie ma sluzyc na codzien do miasta, raczej nie jakos duzo plus raz w tygodniu trasa ~450km plus pewnie na weekendy czasami tez wyjdzie pare dziesiatek kilometrow.
Z tego co widzialem ubezpieczenie wychodzi troche taniej w przypadku Clio jednak to tez zalezy od konkretnego egzamplarza, road tax wyjdzie bardzo podobnie, spalanie wychodzi calkiem podobnie w obu samochodach, Lagune mozna zdecydowanie latwiej #!$%@? w LPG co bedzie na duzy plus. Wczesniej myslalem o Clio jako samochodzie na co dzien plus czasami wyskoczyc i #!$%@? na torze troche. Jednak jak zobaczylem te Lagune, praktycznosc samochodu mnie urzeka w #!$%@?. Czy ktos z Was ma doswiadczenie z oboma samochodami? Dzieki.
  • 9
  • Odpowiedz
@cugowski: Mam Lagunę II PH II 2.0 F4R + LPG, ale wolnossącą. Zajebista fura, części nawet oryginalne są w większości tak tanie, że zamienników nie opłaca się kupować. Zresztą wymieniasz praktycznie tylko rzeczy eksploatacyjne. Mam zrobione ponad 50 tysięcy w niecałe dwa lata.

Z tych trzech, szukałbym II z końcówki produkcji 2.0T GT 204KM. Dlaczego? Bo L II 204KM z 2007r dostaniesz za max 15-16k, a III z 2008r 2.0T potrafi
  • Odpowiedz
@Zielony34: To tez gdzies wyczytalem, zeby brac oryginaly, bo cena ta sama albo nieznaczna roznica. No to w podobny dystans celuje ;)

Rzeczywiscie, roznica jest spora pomiedzy dwoma generacjami. Jednak UK here, i generalnie z GT widze tylko Laguny III niewiele drozsze niz II w PL ()

Clio wyglada na takiego malego, swietnego #!$%@?, jednak widze, ze Laguna niewiele ustepuje, a komfortem jazdy zupelnie
  • Odpowiedz
i generalnie z GT widze tylko Laguny III niewiele drozsze niz II w PL ()


@cugowski: to bierz III GT 204KM z systemem 4controle.

Mozesz mi napisac spalanie na 100KM zamiast cen? Troche wiecej mi to powie ;)


@cugowski: zaznaczam, wersja WOLNOSSĄCA 135HP, która więcej potrafi spalić od turbo. Spalanie przy spokojnej jeździe nie przekraczającej 115km\h na autostradzie i drogach lokalnych max 90
  • Odpowiedz
@Zielony34: Juz kilka superlatywow o 4Controle czytalem, ze rzadko psujacy sie, a jak juz sie #!$%@?, to tani w naprawie.

#!$%@?, to to spalanie wyglada jeszcze lepiej niz sadzilem :D A jeszcze dalej wyczytalem, ze 2.0 T sa prawie, ze stworzone do LPGa to juz w ogole miodzio wszystko wyglada ;)

Okej, to potwierdzasz opowiesci, ze jesli sie #!$%@? nie dba, to sie ma #!$%@? gruza. To z olejem tez juz
  • Odpowiedz
@Zielony34: A mozesz zerknac kolego na te pare ogloszen? O ile dobrze widze, wszystkie 3 to Lagunki III GT. Tylko, ze dwie pierwsze maja takie samo wnetrze(GPS np.), a ostatnia ma inne(sam zegar, czy tam #!$%@? radio, czy cos). I czy teraz, ja #!$%@? i to nie sa trzy Trojki, czy one mialy rozne wersje srodka? Raz, ze facelift byl w 2010, a to sa modele z 2008, a dwa to
  • Odpowiedz
ze rzadko psujacy sie, a jak juz sie #!$%@?, to tani w naprawie


@cugowski: Jak się #!$%@? to taki tani w naprawie nie jest, ale jest to rozwiązanie trwałe i raczej nie #!$%@? się od tak, co jakiś czas.

2.0 T sa prawie, ze stworzone do LPGa to juz w ogole miodzio wszystko wyglada ;)


@cugowski: F4R to zajebiście trwałe silniki powstałe jeszcze w początkach lat 90tych. Pośredni wtrysk i
  • Odpowiedz