Wpis z mikrobloga

@taksanski_widelec: Oczywiście zastanawiać się (w czytaniu kodu) nie musisz, ale już w pisaniu i owszem. Kod przypomina mi te wszystkie 50 letnie języki, w których nic nie jest automatyzowane, by właśnie oszczędzać zasoby. Mogliby niektóre funkcje w min.sc inaczej nazwać, ale po za tym jest gicior.
@fervi: czyli zamiast się rozwijać cofamy się, spoko, oszczędzanie zasobów obliczeniowych w 2020 roku brzmi trochę śmiesznie, to nie misja Apollo z początku lat '70 gdzie gdzie wszystko trzeba było umieścić na 72kB pamięci stałej i operować na 4kB pamięci RAM XDDDD
@taksanski_widelec: No i dlatego ogólnie nie jestem fanem Solidity, gdzie wszystko przypomina właśnie lata 70 komputerów.

Dlatego JSy, Pythony czy PHP osiągają takie sukcesy ostatnio, bo co się da to się automatyzuje.

A taki Solidity zawsze będzie dla nerdów - nie dość, że trzeba oszczędzać "cykle maszyny", co już uniemożliwia rozwój tego to jeszcze nie ma za bardzo w co iść

A taki min.sc prosty w miarę
@taksanski_widelec: Albo inny przykład - błąd w losowości. Wiele projektów na Ethereum (kasyn) padło ofiarą błędu losowości - jako, że Solidity nie ma takiej funkcji to ludzie brali sobie gotową bibliotekę, która była tak zrobiona, że można było zgadywać wynik gier.

I to jest właśnie tego typu problem - stack overflow, kopiuj wklej i masz smart contract; bo język nic nie ułatwia, bo nie może
@fervi:

Solidity nie ma takiej funkcji


O ile wiem to ma - tylko że ponieważ losowość jest uzależniona od minerów, to są oni w stanie zaatakować tego typu aplikację.

Przypuszczam że podana funkcja działa w taki sam sposób.

ludzie brali sobie gotową bibliotekę, która była tak zrobiona, że można było zgadywać wynik gier


Trzeba być ułomem aby stosować pseudolosowe generatory do gier/usług finansowych. To nie wina Ethereum, w każdym innym systemie