Drogi wykopie, mam dylemat ktore auto wybrać, zmieniam auto bo powiększa mi się rodzina
Kia Ceed 2 1.6 kombi benzyna 2013 ok 150 tys przebiegu Astra K 1.4 Turbo 125KM (lub 150KM) kombi 2016 ok 150 tys przebiegu
Jeździłem ostatnio 3 dni tą Astrą, moja pierwsza dłuższa styczność z TURBO i testy w mieście czy na trasie. No jeździ się tym znakomicie, ale to nowoczesny silnik i martwią mnie awarie silnika czy sprężarki czy też inne koszty. Czy może to przeświadczenie jest błędne bo naprawa turbo jak padnie to teraz 700zł - wiec dramatu nie ma wydaje się. W kijance jest prosty silnik i podobno niższe koszty eksploatacji i napraw tego auta, na czym mi też zależy. Problem wyboru bierze się też z tego że auto w 70% będzie na co dzień jednak jeździć w małym mieście wiec spalanie 9 litrów odpada. Wybrać oszczędność kosztem radości z jazdy w turbo? Ile pali Wam kijanka czy astra w mieście przy 2 osobach na pokładzie ?
@Sienczek: Jeden i drugi spali podobne ilości paliwa, bo Kia będziesz musiał cisnąć. 1.4T to wcale nie jest nowoczesny silnik, bo swoje lata już ma i np ma wtrysk pośredni w przeciweństwie do 1.6GDI. Ta awaryjność uturbionych silników to mit. Chyba że dojeździsz taką furą 300k plus to wtedy regeneracja turbo się pewnie przyda.
1.4T to wcale nie jest nowoczesny silnik, bo swoje lata już ma i np ma wtrysk pośredni
@AllOver: kolego, głupoty straszne opowiadasz. Silnik 1.4 Turbo 125 KM w Astrze K to jednostka B14XFL (Euro6) lub D14XFL (z delikatnie zmienionym osprzętem by spełniać normę Euro6D i różni się głównie tym, że ma dołożony filtr GPF). Oba te silniki mają bezpośredni wtrysk.
Silnikiem z pośrednim wtryskiem w Astrze K jest wolnossąca jednostka 1.4
@Sienczek: nie wiem jak te nowe silniki turbo w astrze, ale moja potrafiła w mieście nawet 14l łyknąć. Zresztą nie wiem jak można mówić, że znakomicie się tym jeździ jak turbodziura jest wielkości leju po bombie atomowej xd
Drogi wykopie, mam dylemat ktore auto wybrać, zmieniam auto bo powiększa mi się rodzina
Kia Ceed 2 1.6 kombi benzyna 2013 ok 150 tys przebiegu
Astra K 1.4 Turbo 125KM (lub 150KM) kombi 2016 ok 150 tys przebiegu
Jeździłem ostatnio 3 dni tą Astrą, moja pierwsza dłuższa styczność z TURBO i testy w mieście czy na trasie. No jeździ się tym znakomicie, ale to nowoczesny silnik i martwią mnie awarie silnika czy sprężarki czy też inne koszty. Czy może to przeświadczenie jest błędne bo naprawa turbo jak padnie to teraz 700zł - wiec dramatu nie ma wydaje się.
W kijance jest prosty silnik i podobno niższe koszty eksploatacji i napraw tego auta, na czym mi też zależy. Problem wyboru bierze się też z tego że auto w 70% będzie na co dzień jednak jeździć w małym mieście wiec spalanie 9 litrów odpada. Wybrać oszczędność kosztem radości z jazdy w turbo?
Ile pali Wam kijanka czy astra w mieście przy 2 osobach na pokładzie ?
@AllOver: kolego, głupoty straszne opowiadasz. Silnik 1.4 Turbo 125 KM w Astrze K to jednostka B14XFL (Euro6) lub D14XFL (z delikatnie zmienionym osprzętem by spełniać normę Euro6D i różni się głównie tym, że ma dołożony filtr GPF). Oba te silniki mają bezpośredni wtrysk.
Silnikiem z pośrednim wtryskiem w Astrze K jest wolnossąca jednostka 1.4