Wpis z mikrobloga

jakiś czas temu kupowałem sobie do starszego komputera dysk SSD i zauważyłem że w #proline gwarancje na niektóre dyski były znacznie obcięte. było to tym bardziej dziwne, że ProLine obcinał gwarancję producenta!
dzwoniłem tam nawet w sprawie wyjaśnienia tej #afera ale dowiedziałem się że "firma ma prawo postępować tak jak uważa, a klient zakupem zgadza się na warunki".

aktualnie kompletuję sobie trochę taki deweloperski (od IT, nie od budowy domów) zestaw #pcmasterrace i porównuję sobie części w różnych sklepach. i tutaj kolejna zagadka: dlaczego w ProLine ogrom kości pamięci RAM ma jedynie 3 letnią gwarancję, skoro te same kości (ten sam model - ten sam kod), ten sam producent, ta sama pojemność we wszystkich innych sklepach mają gwarancję dożtwotnią?

przykład, G.Skill 32 GB: https://www.ceneo.pl/40990459

ciekaw jestem o co tutaj może chodzić? czyżby to kwestia tego że ProLine sprowadza towary jakoś poza oficjalnymi kanałami dystrybucji?

#skladamkomputer #komputery #komputer
  • 17
  • Odpowiedz
@secret_passenger: Mnie to wygląda na wątek "sponsorowany" przez Proline, ale się wpiszę. Rok temu kupiłem tam laptopa i wszystko OK. Ale kupiłem nie powodowany spamami na forach pracowników Proline, tylko dlatego, że pasowała mi akurat taka oferta (odpowiednia marka laptopa i cena).
  • Odpowiedz
@Naczelny_Borowik: jaką tutaj widzisz promocję, jeśli ja tutaj mam obiekcje i raczej nie napędzam im klientów, bo piszę o swoich wątpliwościach. kiedyś (za studenta) sporo tam kupowałem i trochę niemiło jestem zaskoczony tym co teraz robią.

jaki jest bowiem sens kupowania czegokolwiek u nich, co ma gwarancji 36 miesięcy zamiast gwarancji dożywotniej?

serio taki wpis uważasz za promocję?
  • Odpowiedz
@Catmmando: zgoda. mnie jedynie dziwi dlaczego ta firma ta postępuje. jak do nich dzwoniłem (w listopadzie w sprawie gwarancji na dysk SSD) to byłem pewien, że to jest po prostu błąd na stronie. ale pracownik wyprowadził mnie z równowagi.

w każdym razie przestrzegam by zwracać uwagę na gwarancję!
  • Odpowiedz
@NaChMiNick: ja się z tym nie spotkałem (albo nie zwróciłem uwagi). a takie rzeczy jak gwarancja powinny być jasno podane - przecież różnica pomiędzy 3 latami gwarancji a gwarancją na 5 lat (dyski SSD) czy dożywotnią (pamięci RAM) to jest spora różnica, prawda?
  • Odpowiedz
@Radysh: ok. ale to i tak zdecydowanie dłużej niż 3 lata (w przypadku SSD/RAM dostaniesz ekwiwalent) oczywiście robi się tak nie bez powodu - te akurat części nie zużywają się tak jak inne komponenty.

ale chodzi o sam fakt, że producent decyduje dać gwarancję na X lat, a firma będąca tylko sprzedawcą ogranicza to do jakiegoś zupełnie z czapy okresu.
  • Odpowiedz
@secret_passenger: Fakt. Ale takie jest u nas prawo. :( Choć np. Good Ram na chyba większość (tańszych) SSD daje tylko 3 lata gwarancji. Znowuż od Kingston (na pamięci i SSD) dostałem 5 lat gwar. ale po zarejestrowaniu. Bez rejestracji 3 lata.

Dawniej Seagate dawał na HDD 5 lat gwar. i wystarczyło na ich stronie podać nr. seryjny dysku, żeby uzyskać dostęp do etykiety gwarancyjnej, wydrukować i wysłać do stolycy kurierem w
  • Odpowiedz
@Radysh: no ale imo ta sytuacja jest super dziwna. klient nagle ma sprawdzać te wszystkie kruczki? nie bardzo mi się to podoba szczerze mówiąc. uważam, że powinno być to po prostu zorganizowane tak, że sprzęt powinien mieć zawsze gwarancję producenta jeśli pochodzi z legalnej dystrubucji.

a tego z nielegalnej nie należy sprzedawać.

uważam, że skrócenie gwarancji to jest oszukiwanie klienta. klient może czytać test i sugerować się długością gwarancji, a na
  • Odpowiedz
@secret_passenger: Masz rację ale tak jest ze wszystkimi umowami. Sławne "zapisane drobnym drukiem" gdzieś u dołu umowy. Można interweniować u rzecznika konsumentów ale to jak kopanie się z koniem.

Swego czasu Seagate właśnie starał się uciąć handel naprawianymi dyskami oklejając je etykietą z zieloną obwódką i dopiskiem "refurbished". Na niewiele to się zdało bo jako serwisant widziałem sporo takich dysków w zakupionych komputerach (składakach) w których nikt z pewnością nie podmienił
  • Odpowiedz
@Radysh: czyli można podsumować to tak:
- było źle, jest lepiej, ale nadal nie jest idealnie
- klient musi mieć oczy dookoła głowy i czytać wszystko, każdą informację o produkcie, zwracać uwagę na najdrobniejszy detal - bo później te detale mogą mieć znaczenie

i to jest jakieś zaklęte koło. jakiś serwisant oszukuje klienta. potem ten sam serwisant jest oszukiwany przez mechanika samochodowego. i tak to się kręci... wszyscy na tym tracimy,
  • Odpowiedz
@secret_passenger: Jest sporo osób (firm), które bez mrugnięcia naciągną czy oszukają innych. Ale gdy im przytrafi się zostać oszukanym to nagle dostają wybiórczej amnezji, że sami dokładnie tak postępowali. Przy okazji straszą sądami i wszystkimi świętymi. Co najczęściej podobno zdarza się w auto-komisach. Hipokryci.

Człowiek zdaje sobie wówczas sprawę, że powinno być "dura lex, sed lex", żeby wszystkie Janusze biznesu trzęsły portkami na samą myśl, że mogą kogoś oszukać. Bo w
  • Odpowiedz
@Radysh:

Bo w obecnych czasach, nawet kupując coś za grube tyś. od renomowanych firm, czujesz się, jakbyś chodził po polu minowym.


i to jest bardzo dobre podsumowanie. czytałem kiedyś badania i okazuje się, że wysokość sprzedaży jest zależna również od tego jak bezproblemowe są zwroty, świadczenia gwarancyjne itp. i okazuje się, że część osób "dla świętego spokoju" odkłada zakupy, czy wręcz ich nie dokonuje tylko dlatego że nie chcą mieć potencjalnych
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@secret_passenger:

czyżby to kwestia tego że ProLine sprowadza towary jakoś poza oficjalnymi kanałami dystrybucji?


Proline na bank robi tak z całym inwentarzem Xiaomi jaki mają, co skutkuje brakiem oficjalnego serwisu
  • Odpowiedz
@b0rn2frag: tak, o tym to wiem. już mnie ktoś kiedyś na tę sprawę uczulił. i to jest trochę nie fair wobec klienta, że dowiaduje się o tym w moencie jak coś się dzieje. bo NIKT kto zakupił tam produkt Xiaomi nie dostał tej informacji przed dokonaniem zakupu.

moim zdanem to jest nawet sprawa do Rzecznika Praw Konsumenta
  • Odpowiedz