Wpis z mikrobloga

Mam w ramach praktyk zrealizować jakiś projekt oparty na mikrokontrolerach. Jestem zielony w tych sprawach, a nawet nie mam lutownicy. Więc zadam kilka pytań:
Jaką polecacie lutownicę do 100zł?
Od czego warto zacząć naukę? AVR?
Gdzie kupujecie elektronikę? Aliexpress czy gdzieś w Polsce?
Jak macie rady dla początkującego elektroniki to chętnie poczytam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#elektronika #mikrokontrolery #avr #arduino
  • 13
@fozolif: spójrz np. na zhaoxin 936, co do tego, gdzie elektronikę kupować to zależy ile tego i jak szybko potrzebne. Jeśli potrzebujesz po kilka sztuk z jakichś pierdół, to nie zbankrutujesz jak zamówisz z tme czy kupisz w lokalnym elektronicznym
1: lutownica w tym budżecie: IMO cokolwiek, byle kolbowe. Szału nie będzie, ale na atmelki ci wystarczy.
2: AVR wydaje się ok.
3: elektronika na aliexpress to śliski temat. proste pasywne komponenty często wychodzą drożej niż z PL, a bardziej skomplikowane układy to zwykle podróby albo wyluty z odzysku.
tme.eu (Łódzka firma, sprawna obsługa), farnell (GB, ale często zamówiony towar masz na drugi dzień), mouser (dają radę, ale dla osób fizycznych czeka
@fozolif: od czego zacząć...
Nie pomogę, bo wpadłem już "z obiegu" z tym ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale jeśli chcesz zrozumieć jak to naprawdę działa, to możesz zacząć od jakiegoś najprostszego AVR i bawić się instrukcjami bezpośrednio na rejestrach, a potem przerzucić się na jakieś arduino
Jaką polecacie lutownicę do 100zł?


@fozolif: Ja "od zawsze" używałem bardzo tanich lutownic, takich super budżetowych. W sumie może miałem ich już ze 20. W końcu po kłopotach z lutowniem drobnej elektroniki w kontrolerze Xbox360 powiedziałem: dosyć i "wyszarpałem" się na "najtańszą dobą" - polecili mi tutaj KSGER T12, kupiłem na Aliexpress. To jest niebo a ziemia w jakości lutowania. Niestety jest droższa - ale mam nadzieję, że podziała lata.
to zwykle podróby albo wyluty z odzysku