Wpis z mikrobloga

#lacunafabularnie #lacunafabularniefantasy

Wyniki ankiety będą dostępne również na portalu na L na który przenosimy nasze gry fabularne.

Jak zwykle mogłam liczyć na Wasz odzew, za co bardzo dziękuję. 41 osób zdecydowało się podzielić ze mną swoją opinią w tak krótkim czasie. Tradycyjnie zapraszam do krótkiego omówienia wyników

1. Pierwsze pytanie i od razu duże zaskoczenie dla mnie. Spodziewałam się większej wiary w linię fabularną, którą dla Was przygotuję, ale z drugiej strony prośby o wielką piaskownicę fantasy pochodziły od aktywnych graczy. Jak zawsze chcę zapewnić rozrywkę zarówno nałogowym graczom jak i tym którzy czytają wpisy 2-3 razy w tygodniu.

2. Odpowiedź większości rozumiem w taki sposób, że nie chcą zaczynać bez spodni, atakująć pięściami i kopniakami z wyskoku krabów w pierwszej lokacji. Zadbam o to, aby wybór ekwipunku początkowego nie był ubogi.
Pobierz lacuna - #lacunafabularnie #lacunafabularniefantasy

Wyniki ankiety będą dostępne r...
źródło: comment_15924299532IlEru2MxClBNUDJ65JJa6.jpg
  • 9
3. Będzie łatwiej niż w Gwiezdnych Wojnach z jednego powodu - po spełnieniu określonych warunków będzie możliwy powrót do gry tego samego bohatera. Możliwe, że nawet na samym początku gry, zależnie od wyników negocjacji.

4. Większość z Was lubi tworzyć postaci z kalkulatorem w dłoni. Możemy się tak pobawić, choć mam obawy że część z Was zrezygnuje z ulubionej Rasy w obawie przed słabymi statystykami.
Pobierz lacuna - 3. Będzie łatwiej niż w Gwiezdnych Wojnach z jednego powodu - po spełnieniu ...
źródło: comment_1592429981JaIhfnlesKPGGWzXn28ZzS.jpg
5. Obawiających się zbyt dużego wyboru mogę uspokoić - będą dostępne domyślne ekwipunki, dopasowane do Klasy. Może nie będą idealną kompozycją, za to będą bardziej uzyteczne od obrastającego legendą Maga Paladyna.

6. Model zaczerpnięty z innych gier z naszego uniwersum wygrał z pozostałymi propozycjami i wydaje się być kompromisem w obliczu katastrofalnych efektów przeprowadzanych ostatnio testów mechaniki
Pobierz lacuna - 5. Obawiających się zbyt dużego wyboru mogę uspokoić - będą dostępne domyśln...
źródło: comment_1592429997B67PA7idLL6oWAMqhf8Orj.jpg
7. 61% zaakceptowało już teraz ważny element nadchodzącej mechaniki bitewnej. 39% ankietowanych mogę zapewnić wąski wachlarz mechanik chroniących przed śmiercią bohatera, w tym określenie z góry warunków bezpiecznej ucieczki z walki za cenę reputacji.

8. Odpowiedź jest dla mnie oczywista - z graczem kontakt zawsze będzie łatwiejszy niż z GMem. Przed losem jednak nie da się uciec, pamiętajcie.
Pobierz lacuna - 7. 61% zaakceptowało już teraz ważny element nadchodzącej mechaniki bitewnej...
źródło: comment_1592430015mmdkqOmZfqt0YGfdNYZqCI.jpg
9. Myślę, że da się pogodzić zarówno żółtą, jak i czerwoną odpowiedź. Tymczasem mała przekąska dla Waszej wyobraźni - bohater podróżujący po różnych miastach i państwach kontynentu, kupujący i sprzedający towary w różnych walutach, a wszystko oparte o działającego 24/7 discordowego bota. Bo czy każdy musi ganiać z mieczem za smokami?

10. W tym pytaniu nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale skłaniać się będę do poluzowania wymagań dotyczących wskrzeszania bohaterów.
Pobierz lacuna - 9. Myślę, że da się pogodzić zarówno żółtą, jak i czerwoną odpowiedź. Tymcza...
źródło: comment_1592430030PUvIkM9AD8MpNGgRiPkRu6.jpg
11. Byłam szalenie ciekawa odpowiedzi na to pytanie i odpowiedzi potwierdzają chyba moją tezę, że śmierć z ręki gracza jest o tyle przewidywalna, że dochodzi do niej w wyniku mniej lub bardziej planowanego zatargu. GM z kolei ma dziesiątki powodów do uśmiercenia bohatera. Nic fajnego btw.

12. I to jest wynik, którego najbardziej się obawiałam. Upilnowanie kilku równoległych wątków, które w żaden sposób na siebie się nie nachodzą może być bardzo, bardzo
Pobierz lacuna - 11. Byłam szalenie ciekawa odpowiedzi na to pytanie i odpowiedzi potwierdzaj...
źródło: comment_1592430044bA8jpvsP0CSaElmWN09fLb.jpg
@lacuna: W ostatnim pytaniu brakuje opcji "Nie wiem", ponieważ trudno to określić bez wiedzy na temat ram przygody. Dla mnie wszystkie dotychczasowe przygody podchodzą pod obie odpowiedzi zmiksowane razem:
- w Jaszczurach mieliśmy jeden główny wątek i jednocześnie równoważne wątki poboczne z różnymi próbami wydostania się spod bariery,
- w Odkryciach to samo - jeden główny wątek odkrywania wyspy i jednocześnie każdy robił coś swojego,
- SW: konflikt w galaktyce i
@Awerege: O ile rzeczywiście SW można określić jako miks obu koncepcji, to wątki poboczne w Jaszczurach i Odkryciach toczyły się w powiązaniu z główną linią fabularną. Odkrycie Olimpium doprowadziło do przełomowego wynalazku, który zakończył się katastrofą na wyspie, wynalezienie bomby kasetowej wzmocniło zewnętrzne wpływy na wyspę. Cały czas dominującym wątkiem były rządy na wyspie i późniejszy konflikt z kompanią handlową.

Równoległe wątki można chyba porównać do Piratów Aspirracka gdzie jedna załoga
@lacuna: Ok, w takim razie jest to trochę bardziej zrozumiałe. Jakby była opcja "coś pomiędzy aka SW łamane na Odkrycia", to wtedy bym to wybrał. Jeśli śledzisz Gothiczka jeszcze, to jest to bardzo ciekawy kompromis "równoległych i równoważnych" wątków 3 obozów, w ramach których gracze na różny sposób kręcą się wokół bariery (oczywiście nie sugeruję akurat 3 obozów).
@Awerege: Tylko w Gothicu wątki zaczęły się łączyć nieco później. Ale nie powiem, jest to jakiś kompromis. Nie chcę zdradzać nic z fabuły żeby nie odciągać uwagi od trwającej gry Exa i nadchodzącej gry Kromki, ale mam nadzieję, że rozwiązałam ten problem równie dobrze do Ex.