Wpis z mikrobloga

#samoloty #bhp #ciekawostki #lotnisko Lot 5390 linii British Airlines został wysłany 10 czerwca 1990 r. Z Birmingham do Hiszpanii. Podczas lotu pękła przednia szyba kabiny. Kapitan natychmiast wyleciał przez otwór, a on został przyciśnięty plecami do kadłuba z zewnątrz. Nogi Lancastera utknęły między sterem a panelem sterowania. Samolot usiadł - z pilotem częściowo wystającym z kokpitu. Aby pilot w końcu nie wyleciał z samolotu, steward musiał trzymać kapitana za nogi do lądowania. Stewardesa, która trzymała pilota, uważała, że nie żyje, ale nie puściła, ponieważ bał się, że ciało wpadnie do silnika i spłonie, zmniejszając szanse liniowca na bezpieczne lądowanie.

Po 5 miesiącach Lancaster ponownie usiadł na czele.

Końcowy raport z dochodzenia AAIB został opublikowany 1 lutego 1992 r.

Śledczy odkryli, że nowa przednia szyba została zainstalowana 27 godzin przed odlotem samolotu, a ten lot awaryjny był pierwszym po wymianie. Podczas dochodzenia ustalono, że 84 z 90 śrub mocujących szkło miało mniejszą średnicę niż wymagana. Różnica ciśnienia powietrza w kokpicie i na zewnątrz podczas lotu ostatecznie wycisnęła przednią szybę.
F.....x - #samoloty #bhp #ciekawostki #lotnisko Lot 5390 linii British Airlines zosta...

źródło: comment_15897378685rT0Wbhepg8hpgsfVtklNv.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz