Wpis z mikrobloga

Trochę zazdroszczę Rosjanom długo produkowanych modeli kwadratowych ład, takich jak 2106(do 2005), 2105(do 2010), do 2107(do 2012), oczywiście z przyczyn czysto estetycznych. U nas na parkingach jest nudno, same okrągłe kształty.
A tam, nawet w dużych miastach wśród obłych samochodów co jakiś czas stoi jakiś komunistyczny kwadratowy kredens. Nostalgia motzno, u nas ostatnio tak było 15 lat temu.
#rosja #samochody #motoryzacja
Ikarus_260 - Trochę zazdroszczę Rosjanom długo produkowanych modeli kwadratowych ład,...

źródło: comment_1588494355rMRrKhwPAgVL0O0aGJgY5D.jpg

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Ikarus_260 ta "estetyka" to nic innego jak bieda. To nie są amerykańskie krążowniki szos. To komunistyczne dziady odpalane na pych, zbudowane w technologii realnego socjalizmu, czyli nawet bez alternatora.
  • Odpowiedz
@Ikarus_260 ja rozumiem że jest dużo fanów retro, ale coś takiego kojarzy mi się właśnie z czymś co było modne i użyteczne 20-30 lat temu. Ja wole iść z duchem czasu i takie samochody są imo po prostu brzydkie. Takie biedawozy
  • Odpowiedz
@szurszur: Nawiasem mówiąc ta z pierwszego zdjęcia to obecnie nadal najpopularniejszy samochód na rosyjskich drogach (1,7 miliona zarejestrowanych w 2019, a akurat ich rejestr zdaje się być bardziej wiarygodny od naszego CEPIK-u, bo ilości odzwierciedlają mniej więcej to, co widać na drogach, np. Zaporożców i Moskwiczów zostało już bardzo niewiele, a Ład dużo, zresztą ich ilośc dynamicznie się zmienia, np. model 2101 w 2015 liczył 980 tysięcy zarejestrowanych sztuk, a
  • Odpowiedz
@MojWlasciciel: To nie są konstrukcje komunistyczne, tylko akurat kopie Fiata 124, bardzo udanego modelu(chociaż też bardziej tradycyjnego, niż produkowany w tym samym czasie przednionapędowy 128, wytwarzany do 2008 w Jugosławii jako Zastava 101). Ogólnie sowieci wybrali lepiej niż my z 125p, który z dobrego Fiata 125 miał tylko nadwozie i układ hamulcowy, a reszta pochodziła z Fiata 1300-1500 z 1961 roku. I my tłukliśmy auta z tymi bebechami z 1961
  • Odpowiedz
@MojWlasciciel: a konstrukcje czysto sowieckie, czyli Moskwicze i Zaporożce, akurat już dawno skończyły pocięte na żyletki, niedobitki można podziwiać tylko w biedniejszych krajach postsowieckich jak np. Ukraina.
Jakoś trzyma się Wołga, naczelny rosyjski grzybowóz, ale to był jednak samochód trochę innej klasy.
  • Odpowiedz
@Ikarus_260 taka z łady kopia fiata, że zmienili układ hamulcowy na niedziałający, prądnica za slaba bo bolszewia nie musi mieć działających świateł, prowadzenie gorsze niż w Ursusie c360, ale co tam - ważne że łezka się w oku kręci.
  • Odpowiedz
Ogólnie sowieci wybrali lepiej niż my z 125p, który z dobrego Fiata 125 miał tylko nadwozie i układ hamulcowy, a reszta pochodziła z Fiata 1300-1500 z 1961 roku.


@Ikarus_260:

Nie bardzo. 125p był autem większym, bardziej komfortowym i zdecydowanie lepiej się prowadzącym. Ponadto miał lepszy silnik. W sensie bardziej kulturalnej pracy, wchodzenia na obroty, elastyczności, osiągów i ekonomiczności. Wadą były trzy podpory wały, ale coś za
  • Odpowiedz