Wpis z mikrobloga

#auta #rejestracja #niemcy #samochody #motoryzacja

Cześć, przenoszę się do Niemiec razem z moim samochodem i mam pytanie jak wygląda sprawa z przerejestrowaniem na niemieckie blachy. Czy jeżeli samochód ma rok i jestem jego pierwszym właścicielem muszę robić przegląd TUV w Niemczech ? Czy muszę przetłumaczyć jakieś dokumenty na niemiecki, jeśli tak to jakie ?
  • 20
  • Odpowiedz
@AgentMahon Teoretycznie masz 6 miesięcy na przejestrowanie. Nic nie musisz tłumaczyć. Robisz TÜV, kupujesz ubezpieczenie i razem z TÜV, numerem ubezpieczenia i dowodem idziesz do Zulassungsstelle odebrać blachy.
  • Odpowiedz
@AgentMahon: ok. ale wiesz, że koszt użytkowania auta 10-letniego jest w DE (zakładając, że yeraz jest nowe) jest dość wysoki. Dodatkowo w przyszłości mogą się pojawić nowe ograniczenia lub podatki na spalinówki czy starsze auta. No chyba że to TESLA ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@AgentMahon musisz mieć tuv i wykupione ubezpieczenie przed zarejestrowaniem. Do rejestracji potrzebujesz jeszcze dowód/paszport, a przy pierwszym razie meldunek.
  • Odpowiedz
  • 0
@p10trek nie wiem czemu uważasz, że koszt użytkowania 10-letniego auta jest wysoki. Miałem kiedyś diesla i płaciłem 400e ubezpieczenie i 170 podatek. Za 4-letniego VW w dieslu płacę tyle samo. To dużo?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@AgentMahon: coc to certyfikat zgodnosci z normami eu, normalnie jest do kazdego auta ale twoj pewnie lezy w polskim wydziale komunikacji, i watpie zebys go dostal. Jedz do aso marki z ktorej masz samochod i powiedz ze potrzebujesz duplikat coc. Calkiem mozliwe ze zrobia wielkie oczy co to je itd. To im wyjsnij ze chcesz auto rejestrowac w de i to trza. Ja czekalem na to 3 tygodnie ale od razu
Irekpodeszwa - @AgentMahon: coc to certyfikat zgodnosci z normami eu, normalnie jest ...

źródło: comment_1588177388QXfiynlE2zqDxjnucdcsYg.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@AgentMahon: to ci starczy po angielsku. Ja mialem po angielsku i sie nikt nie czepial. No i jesli masz jakies niestandardowe rzeczy w aucie typu inne felgi(nieoriginalne) sprezyny obnizajace, to musisz miec na to dodatkowy papierek: abe albo tuv gutachten, inaczej panowie z przegladu beda marudzic i mozesz nie dostac tuv.
  • Odpowiedz
  • 0
@Irekpodeszwa w moich stronach na 'przygotowaniu' do tuv sprawdzają, czy auto można zarejestrować w de. 2 razy powiedzieli, że tym nie można autem się poruszać w Niemczech. Raz za spaliny. A drugi raz znajoma przeprowadzała się z NL do DE i w starej Mazdzie nie miała regulacji świateł. Musiała auto sprzedać w Holandii. Ale może co region, to inne zasady ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@dronte pewnie tak, bo koledzy mi z pracy opowiadali, ze kiedys duzo ludzi z porobionymi autami jezdzilo robic przeglady na bayery. Bo tam ponoc te fachmany z tuvu to niezly luzaki i wgl alles easy
  • Odpowiedz