Wpis z mikrobloga

Mireczkowie, czy byli by zainteresowani pokombinowaniem nad DIY maskami ochronnymi? Myślę o 2 opcjach - prostsza, zszywana/sklejana samodzielnie, druga, trudniejsza, połączona z drukiem 3D i wymiennymi filtrami.

Azja chodziła na tym etapie pandemii w maskach, u nas słabo ale chyba głównie dlatego, że nie ma. Do druku 3D są różne modele na Thingdiverse , można też wymodelować coś swojego.

Nie znam się zupełnie na filtrowaniu, a to jest kluczowa sprawa. Może jest ktoś kto ma o tym pojęcie i podzieli się wiedzą i doświadczeniem? Lub ew. powstrzyma konie i orzeknie że to bez sensu?
Z tego co dotychczas znalazłem, do osiągnięcia PM 2.5 potrzeba ok. 6 warstw:

- włóknina (przyjazna skórze)
- bawełna
- bawełna dziurkowana (?) absorbująca wilgoć
- tkanina jedwabna
- włóknina węglowa
- fizelina (włóknina PP)

Idea jest taka, żeby korzystać z dostępnych na rynku materiałów.

Liczę na merytoryczne posty ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#koronawirus #koronawpolsce #2019ncov #diy #ciekawostki #druk3d
Gloszsali - Mireczkowie, czy byli by zainteresowani pokombinowaniem nad DIY maskami o...

źródło: comment_1584140870Sz9UeEpMP5QdraAgxI3SzT.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Glos_z_sali: wołaj, ale liczę na coś totalnie łopatologicznego, typu "do zrobienia maseczki będziesz potrzebował 1 bawełniany t-shirt, 1 ręcznik, 1 gąbkę do mycia, 1 skarpetkę i dwie sznurówki"
  • Odpowiedz
@Glos_z_sali: Ja wydrukowałem maskę z tego projektu : 4170603 . Jako element filtrujący użyję włókniny o której sprzedający pisze że jest to HEPA10, ile w tym prawdy sam nie wiem. Hepa 10 podobno nie przepuszcza cząstek większych niż jeden mikron, stosując kilka warstw np. 5 może była by szansa zatrzymać wirusa. Zdaję sobie sprawę że mogę być w błędzie i tak to nie działa. Muszę jeszcze coś znaleźć na uszczelnienie
azamat - @Gloszsali: Ja wydrukowałem maskę z tego projektu : 4170603 . Jako element f...