Wpis z mikrobloga

Ludzie tak dają je8anie o procesory dynamiki: kompresory, limitery, albo EQ albo saturatory albo exitery. Musisz robić to tak bleh, bleh, a to tak bleh, bleh.

Najgorsi są zawodowi "inżynierowie dźwięku" (specjalnie nie używam słowa realizatorzy dźwięku bo to obraza). Ci to w ogóle czasem wszystkie rozumy pozjadali, a kręcą jakiś guwno rock, polski popik albo inny paździerz.

Z moich osobistych doświadczeń 3 najważniejsze efekty, które decydują czasami o finalnym brzmienie, atrakcyjności sonicznej utworu to:

+ Pogłosy (Moje top: RV7000mk2, Valhalla Room, Valhalla Vintage, Emulacje od Softube)
+ Deleye (nie mam ulubionych, ale nowe efekty Arturii gniotą jajka - FX Collection to się nazywa i aktualnie jest w promo)
+ Filtry - różne, nie tylko analogowe LPH, ale SVF, Ladder z Mooga, Comb (tutaj to w ogóle potrafi się zadziać magia) Przykłady to emulacje filtrów od Universal Audio (Moog Ladder właśnie), z tańszych to Audio Damage Filterstation 2 (aktualnie w promo na PB za 19 usd) oraz filtry z syntezatorów SEM (Jest jako emulacja od Arturii) i filtry wbudowane w MassiveX

Wszelka koloryzacja, saturacja, jest fajna i sam używam. Jednak potrafi zniszczyć klarowność, kwadratyzuje brzmienie jeśli nie jest użyta poprawnie.

:) https://www.pluginboutique.com/product/2-Effects/19-Filter/5645-Filterstation2

#produkcjamuzyki #armiarytmow
RitmoXL - Ludzie tak dają je8anie o procesory dynamiki: kompresory, limitery, albo EQ...

źródło: comment_1583017942cw3dLh0BNKf8YotFtaOARX.jpg

Pobierz
  • 19
@RitmoXL: widzę że się znasz, więc:
Kupuję Akai MPC One jak dojdzie do Europy, nigdy nie miałem styczności z muzyką, więc nie wiem jakiej mocy słuchawki mam wybrać.

Dokładnie chodzi o to, czy Beyerdynamic DT990PRO 250ohm będą działać na przednim wejściu słuchawkowym jack 3.5mm, czy nie będą za ciche.
@I-____-I: [] Jednak One? No to zobaczymy. Wydaje się fajna, ja bym poczekał jednak na Maschine Standalone. MaschineS ;-)

Co do słuchawek to AKAI nie podaje impedancji wyjścia, domyślam się iż będzie w stanie napędzić te słuchawki. Ale ręki sobie nie dam uciąć.

Mam DT770 w wersji 80 ohm i bardzo sobie je chwale bo grają fajnie z ipadem, rolandami, korgami, samplerami nawet starczymi no
@K4mi1o0:

1. Pogłosy, deleye budują przestrzeń, sceną, zautomatyzowane i odpowiednia "zaaranżowane" czyli wstawione na odpowiednie kanały, busy, czy subbasy potrafią zdziałać magię.

2. Nie każdy track musi być poddawany kompresji. Kompresja służy kontroli, w pierwszej kolejności działałbym z gain, a dopiero potem brał się za okiełznanie z użyciem procesorów dynamiki.

3. Wiele zależy od gatunku, im mocniejsza jest rzecz tym więcej pewnie będzie tej kompresji. Ale nie trzeba z nią przesadzać.
@K4mi1o0: Przecież ja nie mówię o tym, żeby nie używać. LOL.

Tutaj chodzi o to, że dla kompozytorów/producentów co innego może być ważne, niż dla gości co miksują,nagrywają muzykę.

( ͡° ͜ʖ ͡°)
@RitmoXL: Upss. Użyłem w ostatnim utworze fabryczne EQ, jedną wtyczkę od reverbu i iZotope na master, po czym miałem #!$%@? na miks. Skupiłem się bardziej na dopracowaniu utworu pod względem kompozycji, nie obsesyjnym modyfikowaniu każdego elementu by pasował do elementarza tutoriali.
@RitmoXL: Dobra dobra, gdzie można posłuchać twojej muzyki, żeby się przekonać że faktycznie ogarniasz, a nie tylko się brandzlujesz na stronie ze śmiesznymi obrazkami? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@RitmoXL: w końcu ktoś kto ma podobne zdanie xD jestem na jakichś grupkach miksowo masteringowych i tam typy mają nie dość że kija w dupie to będą ucinać dokładnie 924 Hz bo już miks do #!$%@? a miksują jakieś punkowe gówno którego i tak nikt nie będzie słuchać XD