Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Mircy czy ktoś z Was pracuje jako #cpp dev w branży telco w Ericssonie lub podobnej firmie?
Jestem ciekawy jak wyglądają Wasze taski na takim stanowisku. Jest okazja żeby wdrażać coś nowego czy bardziej utrzymanie istniejącego kodu?
Aktualnie studiuję infę niestacjonarnie i pracuję jako embedded dev (C + trochę pythona), jednak w przyszłości chciałbym czegoś takiego spróbować.
#pracait
  • 11
  • Odpowiedz
@kowalzmetina: kolega siedzi w Nokii. Jak będę miał okazje to mogę się go czegoś popytać. Z tego co wiem pisze w QT i siedzi w projekcie sieci 5G. Nie wiem co tam dokładnie robi, jest jako working student.
Byłem tam na rozmowie kwalifikacyjnej i kiepsko ją wspominam. Dostałem pytania z C + z basha a na pytania co tam robią to usłyszałem, że w zasadzie jest to utrzymywanie stabilnego produktu
  • Odpowiedz
chciałbym mieć możliwość implementacji nowych rozwiązań

@kowalzmetina: marzenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a musi to być telecom? Specyficzna branża, nigdy nie pracowałem komercyjnie w niej ale wydaje mi się że nudna w opór XDD
  • Odpowiedz
@JakTamCoTam: Jak się złapiesz do nowego projektu 5G to masz szansę na tworzenie implementacji. W większości jest to jednak praca z już istniejącym kodem. Nie można natomiast powiedzieć że jest ona monotonna i nudna. W takiej pracy uczy się czegoś więcej niż samego pisania kodu.
Odnośnie tasków, to jest to zazwyczaj dodanie jakiejś funkcjonalności do wielkiej kobyły złożonej z milionów lini kodu.
  • Odpowiedz
  • 2
@kowalzmetina: ja pracuje w telco w dużym korpo. I ci powiem ze zależnie od projektu. Są takie gdzie gdzie w zasadzie jest tylko utrzymanie, analiza logów i ewentualnie jakieś fixy. Są takie głównie z 4g, gdzie jest zajebiscie wielki projekt gdzie dodaje się dalej nowe funkcjonalności na zasadzie dopisania czegoś do już istniejącej dużej ilości kodu, ale też jest analiza błędów i utrzymanie. 4g już powoli będzie zmierzać w stronę
  • Odpowiedz