Aktywne Wpisy

dddobranoc +576
Zaplusuj ten smutny rosół za 28zł z knajpy youtubera tworzącego historię aby nigdy takiego nie ujrzeć na niedzielnym obiadu u babci
#budda #ksiazulo #jedzenie #gotujzwykopem
#budda #ksiazulo #jedzenie #gotujzwykopem
źródło: Zrzut ekranu 2024-07-12 o 10.47.06
Pobierz
WielkiNos +606
źródło: temp_file7300664070826690916
Pobierz



Uczę się totalnie od podstaw
#unity3d #grafika3d
Ile punktów minimalnie definiuje płaszczyznę?
Czym jest wektor normalny?
Jak opisujemy matematycznie płaszczyznę?
Czym
Na większość tych pytań znajdziesz odpowiedź w 5 minut używając googla. Odpowiem na te być może problematyczne:
Czym jest rig?
Jeśli masz na myśli animację postaci i rig szkieletu, to jest to najprościej mówiąc zbiór zasad opisujący ruch kości, blendshapów itd. Zazwyczaj do opisania tych zasad używa się skryptów albo wyrażeń (expressions) w zależności od możliwości programu, w którym działasz. Często dodaje się do obsługi
Żeby to osiągnąć kluczowy jest zbuffer czyli informacja dla każdego piksela jak daleko od kamery znajduje się wyrenderowana powierzchnia. Dla każdego światła na scenie mamy dodatkowe obliczenia per piksel czyli 2 razy więcej świateł to ~2 razy więcej obliczeń
Deffered polega na tym że przetwarza się dane do buforów. Czyli w trakcie renderowania zapisuję pewne dane do osobnych tekstur
W jednym mamy zbuffer
W innym mamy wektory