Wpis z mikrobloga

@tooph: wiem że trochę dużo tego ale tych rzeczy nie potrafię zrozumieć albo nie jestem do końca pewny czy to dobrze rozumiem

Ile punktów minimalnie definiuje płaszczyznę?
Czym jest wektor normalny?
Jak opisujemy matematycznie płaszczyznę?
Czym
  • Odpowiedz
@PrezesHistorii:

Na większość tych pytań znajdziesz odpowiedź w 5 minut używając googla. Odpowiem na te być może problematyczne:

Czym jest rig?
Jeśli masz na myśli animację postaci i rig szkieletu, to jest to najprościej mówiąc zbiór zasad opisujący ruch kości, blendshapów itd. Zazwyczaj do opisania tych zasad używa się skryptów albo wyrażeń (expressions) w zależności od możliwości programu, w którym działasz. Często dodaje się do obsługi
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@PrezesHistorii: forward rendering to renderowanie od przodu, najpierw renderuje się obiekty bliżej kamery, dzięki temu redekuje się overdrawing czyli rzadko zachodzi sytuacja że dla jakiegoś piksela ponownie oblicza się kolor.
Żeby to osiągnąć kluczowy jest zbuffer czyli informacja dla każdego piksela jak daleko od kamery znajduje się wyrenderowana powierzchnia. Dla każdego światła na scenie mamy dodatkowe obliczenia per piksel czyli 2 razy więcej świateł to ~2 razy więcej obliczeń

Deffered polega na tym że przetwarza się dane do buforów. Czyli w trakcie renderowania zapisuję pewne dane do osobnych tekstur
W jednym mamy zbuffer
W innym mamy wektory
  • Odpowiedz