Siema Mirki, ostatnio myślałem o wprowadzeniu do swojego życia odrobiny adrenaliny i stwierdziłem że chciałbym na wiosnę poszaleć na Crossie, ale nie mam o tym najmniejszego pojęcia. Strzelam ze mamy tu wiele osobistości które ogarniają temat. Chciałbym się dowiedzieć co wybrać na początek, marka, pojemność, 2T czy 4T, czy warto kupić starszy rocznik i ewentualnie w nim podłubać? Nie wiem jak otagowac ten wysryw także z góry sory
@Gehek: W kraju w którym mieszkam jest to nielegalne, helikopter dosyć szybko zacząłby za mną lecieć ¯\_(ツ)_/¯ Tor jest ogromny, jest sporo miejsca do ćwiczeń na płaskim terenie.
@Bialatrytytka: jak masz blisko tor to kup sx250 na poczatek Ci starczy a myśle ze wygodniej Ci bedzie jezdzić na 4t niż na 2 suwie. Im starsze tym gorsze, bo we wiekszości zawiasy są posypane nikt tego nie serwisuje tylko latają tanim kosztem. A lipa by była gdyby na chopie przy lądowaniu zawias Ci zbetonowało bo w środku jest gnój.
2t jest lepszym wyborem jakbyś chciał coś upalać w lesie, ale
@Bialatrytytka: też polecam 2T. Pytanie kluczowe, czy jesteś duży ? Jeśli nie, to bierz 125 2T, najlepiej YZ125, dobra konstrukcja, i ogrom części zamiennych. Jeśli jesteś wiekszy i ważysz ze 100kg to ja bym sie zastanowił nad 250 2T
@aniewiemjaki: Dzięki za wyczerpującą odpowiedź! Sprawdzając ogłoszenia znalazłem kawasaki kxf450 (mam nadzieje ze nie pomyliłem nazwy) za jakieś 6k z 05’ i nie będę oszukiwał ze trochę się napaliłem @p4wl: Faktycznie z artykułu mogę wywnioskować ze lepsze na początek byłoby 250, dzięki
@Bialatrytytka: stare kawasaki w 4T są mało udanymi konstrukcjami , miałem kiedyś KXF 250 z 2005, jak kxf, to poszukaj rocznika 2008, znacznie lepszy, podobno dość pancerna konstrukcja. i waga mormalna, 125 2T, i 250 w 4T też dadzą radę
@Bialatrytytka: 83mth ? niezła bajka, w jednym sezonie ja robię conajmniej 60mth. CRF też generalnie nie polecam, ze względu na ciągłe problemy z zaworami. najtrwalszą konstrukcją sa Yamahy YZF250 z rocznika 10-13, ostatni model na gaźniku i naprawde dobra solidna konstrukcja
@Pitu33: Jeżeli ktoś jeździ raz na pół roku bo nie ma czasu to chyba nie musi być bajka, a tu gdzie mieszkam to dosyć częsta sytuacja. Roczniki 10-13 są lekko poza moim zasięgiem cenowym, ja tez raczej chciałbym „na pierwszy raz” nie pchać się w jakieś duże koszta bo może to nie dla mnie i rzucę to po miesiącu.
@Bialatrytytka: Jazda po lasach jest zakazana. Gdy cię policja złapie to za brak przeglądu i ubezpieczenia dowalają 4 lub 5 tys zł. Tak tylko uprzedzam. Musisz wiedzieć że zabawa na taki sprzęcie jest bardzo droga. Np. większość marek mówi że tłok w 2T wymienia się co 25mth (Motogodzin). Cylinder i wał korbowy z łożyskami co dwie wymiany tłoka. Ale jesteś amatorem więc należy przyjąć że co 100mth będziesz musiał robić remont.
Strzelam ze mamy tu wiele osobistości które ogarniają temat. Chciałbym się dowiedzieć co wybrać na początek, marka, pojemność, 2T czy 4T, czy warto kupić starszy rocznik i ewentualnie w nim podłubać?
Nie wiem jak otagowac ten wysryw także z góry sory
Tor jest ogromny, jest sporo miejsca do ćwiczeń na płaskim terenie.
2t jest lepszym wyborem jakbyś chciał coś upalać w lesie, ale
a tak naprawde co nie wezmiesz na pierwszy bedzie fun ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Musisz wiedzieć że zabawa na taki sprzęcie jest bardzo droga. Np. większość marek mówi że tłok w 2T wymienia się co 25mth (Motogodzin). Cylinder i wał korbowy z łożyskami co dwie wymiany tłoka.
Ale jesteś amatorem więc należy przyjąć że co 100mth będziesz musiał robić remont.