Wpis z mikrobloga

Siema Mirki, ostatnio myślałem o wprowadzeniu do swojego życia odrobiny adrenaliny i stwierdziłem że chciałbym na wiosnę poszaleć na Crossie, ale nie mam o tym najmniejszego pojęcia.
Strzelam ze mamy tu wiele osobistości które ogarniają temat. Chciałbym się dowiedzieć co wybrać na początek, marka, pojemność, 2T czy 4T, czy warto kupić starszy rocznik i ewentualnie w nim podłubać?
Nie wiem jak otagowac ten wysryw także z góry sory

  • 16
@Bialatrytytka: jak masz blisko tor to kup sx250 na poczatek Ci starczy a myśle ze wygodniej Ci bedzie jezdzić na 4t niż na 2 suwie. Im starsze tym gorsze, bo we wiekszości zawiasy są posypane nikt tego nie serwisuje tylko latają tanim kosztem. A lipa by była gdyby na chopie przy lądowaniu zawias Ci zbetonowało bo w środku jest gnój.

2t jest lepszym wyborem jakbyś chciał coś upalać w lesie, ale
@Bialatrytytka: też polecam 2T. Pytanie kluczowe, czy jesteś duży ? Jeśli nie, to bierz 125 2T, najlepiej YZ125, dobra konstrukcja, i ogrom części zamiennych. Jeśli jesteś wiekszy i ważysz ze 100kg to ja bym sie zastanowił nad 250 2T
@Bialatrytytka: stare kawasaki w 4T są mało udanymi konstrukcjami , miałem kiedyś KXF 250 z 2005, jak kxf, to poszukaj rocznika 2008, znacznie lepszy, podobno dość pancerna konstrukcja. i waga mormalna, 125 2T, i 250 w 4T też dadzą radę
@Bialatrytytka: 83mth ? niezła bajka, w jednym sezonie ja robię conajmniej 60mth. CRF też generalnie nie polecam, ze względu na ciągłe problemy z zaworami. najtrwalszą konstrukcją sa Yamahy YZF250 z rocznika 10-13, ostatni model na gaźniku i naprawde dobra solidna konstrukcja
@Pitu33: Jeżeli ktoś jeździ raz na pół roku bo nie ma czasu to chyba nie musi być bajka, a tu gdzie mieszkam to dosyć częsta sytuacja. Roczniki 10-13 są lekko poza moim zasięgiem cenowym, ja tez raczej chciałbym „na pierwszy raz” nie pchać się w jakieś duże koszta bo może to nie dla mnie i rzucę to po miesiącu.
@Bialatrytytka: Jazda po lasach jest zakazana. Gdy cię policja złapie to za brak przeglądu i ubezpieczenia dowalają 4 lub 5 tys zł. Tak tylko uprzedzam.
Musisz wiedzieć że zabawa na taki sprzęcie jest bardzo droga. Np. większość marek mówi że tłok w 2T wymienia się co 25mth (Motogodzin). Cylinder i wał korbowy z łożyskami co dwie wymiany tłoka.
Ale jesteś amatorem więc należy przyjąć że co 100mth będziesz musiał robić remont.