Wpis z mikrobloga

Hej,
W książce z 2006 r. "Bezpieczeństwo ruchu miejskiego. Praca zbiorowa pod red. prof. Tomasza Szczuraszka." natknąłem się na takie rozwiązanie uspokajające na długich prostych odcinkach dróg.
Rondo dwuwlotowe na prostej drodze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ktoś się spotkał z tym w rzeczywistości? W ogóle nie moge znaleźć nic w google ani w bingu po polsku i po angielsku xD Żadnych zdjęć, schematów (chyba że źle szukam)

Autor sam sobie wymyślił rozwiązanie bez żadnego oparcia w źrodłach?
Jestem cholernie ciekawy teg, bo wydaje się fajnym rozwiązaniem :D

#budownictwo #drogi #urbanistyka #uspokajanieruchu #uspokojenieruchu
uzbek23 - Hej,
W książce z 2006 r. "Bezpieczeństwo ruchu miejskiego. Praca zbiorowa ...

źródło: comment_h4wPvMvyJsxZ77A137vLaSBGBl7QyHl2.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
@uzbek23: Nie na żywo :( Jakieś opracowanie o bramach wjazdowych do miejscowości służących uspokojeniu ruchu. I to był przykład - takie rondko na początku i końcu miejscowości, żeby ograniczyć prędkość z obu stron ;)

@darek-jg: Akurat tak to jest narysowane, ale równie dobrze może być oznaczenie, że pierwszeństwo mają Ci wjeżdżający na rondo. Ogólnie to i tak nie ma znaczenia, bo to rozwiązanie do małych miejscowości ulicówek, gdzie to czy
  • Odpowiedz
@gobi12: sorry, ze wolam Cie po tak dlugim czasie :x - istnieje jakas wyzszosc przejscia nadziemnego nad podziemnym? - logiczne wydaje sie byc, ze podziemne jest lepsze - bo zrobi sie je raz i nie trzeba badac stanu technicznego (zakladam, ze takie operacje jak wykopy sa odpowiednio zabezpieczane juz na starcie, poniewaz jest niejako utrudniona jego wymiana). Przejscia nadziemne - mozna odpieprzyć na tzw."jakos to będzie" - nadziemne są budowane tez
  • Odpowiedz