Wpis z mikrobloga

Mirki, mam firmę w której zatrudniam kilka osób na stanowisku XYZ, niejeden nazwałby je handlowcem, działają na poziomie B2C. Każdy z nich ma wyznaczony teren i na nim działa. Przyznaję bez bicia, że to wychodzi dlatego, że udało mi się wrzucić w teren fajnych ludzi, którzy bez większego narzuconego planu poukładali sobie teren i w nim działają. Na ten moment mam kilku takich Gości, radzą sobie, lecz na "niepodbite" tereny chciałbym wrzucić kolejnych. Obecnej załogi dorobiłem się po długich poszukiwaniach, rotacji pracowników itd. Teraz, przy nowych musiałbym to bardziej ucywilizować, stworzyć procedury, targety itd. Ktoś przekopywał podobny temat, podpowie jakieś materiały itd.? Obecni pracownicy kręcą serio baaaaardzo fajne wartoście sprzedaży miesięcznej, ale gdy mam wejść w kwestie wyznaczania targetów i robienia tego "po nowemu" to nie wiem jak się za to zabrać.
#firma #biznes #handlowiec
  • 7
@login-jest-zajety: czyli jednak nie pieprzyć się w targety i inne cuda, tylko wrzucać samopoas w teren? (tak jak dotychczas) Zapomniałem dodać, że dotychczasowi byli wrzucani w wyznaczony teren, działali jak chcieli i byli wynagradzi podstawa+% od sprzedaży netto i oczywiście premia.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vivanat: nie jestem żadnym specjalistą w tej dziedzinie ale moim zdaniem tak - po prostu znowu musisz trafić na człowieka - może teraz jak masz już doświadczenie to poznasz odpowiedniego wcześniej i pójdzie szybciej z rekrutacją
@login-jest-zajety: w sumie może masz rację!
@pan_welniak: nienawidzę tego określenia. Nagminnie używają go moi znajomy w momencie gdy rozmiary naszych firm są takie, że gdy zaczniemy DELEGOWAĆ DELEGOWAĆ DELEGOWAĆ, to dojdzie nam kupa kosztów i sami nie będziemy mieli co robić xD
@vivanat: Najprościej znaleźć ogarniętego handlowca w drodze poleceń. Spytaj swoich pracowników czy kogoś znają. Możesz, w stylu korpo, dać nagrodę, jeśli nowy pracownik się sprawdzi, polegającemu.

A targety z jednej strony spoko, z drugiej mogą doprowadzić do odejścia starych i zniechęcenia nowych.