Wpis z mikrobloga

@bombastick:

Rozlatujący się silnik odrzutowy, też zrobi sito z poszycia fragmentami łopatek sprężarki i turbiny.
Trzeba by przeanalizować pod jakim kątem szły odłamki, żeby stwierdzić czy to rakieta czy silnik.
@eeemil: Fan cowl jest projektowany tak zeby w przypadku urwania lopatki fan'a, nie wydostaly sie one poza silnik.

Zrodlo - projektuje silniki, obok siedza ludzie pracujacy na dokladnie tym silniku ktory byl zamontowany w 737-800 ktory rozbil sie w Iranie
@Haqim:
Czytałeś opis wypadku który podlinkowałem?
Tam wirnik 2 stopnia kompresora samolotu podczas rozbiegu, rozleciał się, przebił silnik, skrzydło i wylądował kilometr dalej.
Fan cowl zatrzyma odłamki jak jest na miejscu, bo jak sam odpadnie to nie zatrzyma i jeszcze zepsuje wentylator.
@eeemil: To byla duzo starsza konstrukcja, inne zalozenia (ciekawostka, silniki sa certyfikowane na wymagania dostapne w momencie certyfikacji. Jezeli wymagania certyfikacyjne FAA/EASA sie zmienia dla silnikow pozniej, zazwyczaj silniki nie sa udoskanalane pod nowe wymagania).

No i zauwaz ze tam rozpadl sie dysk, nie bylo chmury lopatek oderwanych z rotora