Wpis z mikrobloga

Disco Elysium to dla mnie największe zaskoczenie ostatniego roku. Hybryda gry przygodowej i #crpg ma to wszystko czego tak bardzo brakowało mi w wielu izometrycznych grach ostatnich lat - ciekawie rozpisane postacie, setting, szeroką gamę wyborów, świeży system rozwoju postaci i unikalny klimat.

Sporną kwestią jest to, czy to tak faktycznie gra cRPG, nie mniej dla mnie przynajmniej nią jest. Gra jest co prawda pozbawiona mechaniki walki (nie ma walki turowej, aktywnej pauzy, nic takiego), ale rozgrywkę natomiast stanowią liczne dialogi i eksploracja. Strasznie brakowało mi w grach izometrycznych animacji w trakcie dialogów - wiecie, animacja zamiast opisu, że postać wykonała jakąś akcję w trakcie rozmowy (rzucił przedmiotem, kogoś postrzelił, uderzył pięścią), aż dziw że tak mało gier tego typu się o to stara. W Disco w wielu dialogach coś się po prostu dzieje (nie są tak sztywne i statyczne).

Tu też trochę wrażeń z rozgrywki #mikroreklama
https://grimuar.pl/discoelysium/wrazenia

#gry #discoelysium #crpg
Darnath - Disco Elysium to dla mnie największe zaskoczenie ostatniego roku. Hybryda g...

źródło: comment_Pc71jJNvOQTntLpbbgWsBqmE3dMXhfTK.jpg

Pobierz
  • 3
@Darnath: Ja też byłem nią bardzo miło zaskoczony i tak do 2/3 gry byłem wciągnięty, ale końcówka jest nudna i prowadzi jak na sznurku do słabego zakończenia. Nawet chciałem zagrać jeszcze raz z innymi skillami, ale odechciało mi się jak przypomniałem sobie te nudniejsze fragmenty.
@Darnath: Zdecydowanie się nie zgadzam. Nie chce mi się tłumaczyć mojej opinii z angielskiego więc:

I've finished the game and all I've said is even more true. The main problem of the game is that it's for one play-through only. Oh, I don't doubt that some storyfags will finish it a couple of times but most people won't find such determination because if you'll play it once you will see almost
Bethesda_sucks - @Darnath: Zdecydowanie się nie zgadzam. Nie chce mi się tłumaczyć mo...