Wpis z mikrobloga

Dobra pojeździłem już dość trochę po Rumunii, Bułgarii oraz Turcji (Tracji). Podzielę się z wami swoją opinią na temat "Road to the Black Sea" DLC do #ets2 .
Czekaliśmy na to DLC od początku tego roku, a tworzyć zaczęto już przed premierą dodatku "Beyond the Baltic Sea". Czyli dodatek w fazie budowy był już od ponad roku. Jak to wyszło?
Wyszło genialnie według mojej oceny.
Rumunia:
Nigdy nie byłem przyznaje jednak spodziewałem się takiego post-sowieckiego klimatu. Lubie bardzo takie klimaty. Mieszkając w Krakowie czasami lubię pojechać rowerem do Nowej Huty by poczuć ten klimat, szczególnie jesienią. Uczucie niesamowite. Nie poczujecie go w innych państwach dostępnych w ETS oprócz Bułgarii oczywiście. Bardzo ładne krajobrazy.
Bułgaria:
W Bułgarii byłem kilka lat wstecz, więc między innymi dlatego podejrzewałem że klimat mapy będzie taki sam w Rumuni jak i w Bułgarii. W Bułgarii doświadczyłem nowo stworzone przez SCS modele dróg. Dziurawe, zniszczone oraz nierówne drogi. Fajna sprawa. Przyda się to do map np. Promods, Fikcyjnej Polski, itd. Myślę że właśnie dla budynków oraz tych dróg kolejne wersje Promods'a oraz Fikcyjnej Polski będą wymagały tego DLC, bardziej niż jakiegokolwiek poprzedniego DLC ze względu na modele. Pożyjemy zobaczymy. Bułgaria ogólnie nie odstaje od Rumunii na krok. Idą równo w klimacie i budowie. Ciekawie się po niej jeździ.
Turcja (Tracja):
Bardzo ważna część mapy w Euro Truck Simulator 2. Znajduje się tu Stambuł. Dla mnie najwspanialsze miasto w ETS 2. Jest to granica Europy i Azji. To miasto, jako pierwsze, wyznacza granicę mapy w Euro Truck Simulator 2. Turcja nie zostanie zrobiona w całości w ETS 2. Jest to logiczne oraz podkreślone przez twórców, że dalej niż do Stambułu nie pojedziemy w ETS 2, oczywiście na mapie tworzonej przez twórców. Ale zawsze można by pomyśleć o Asia Truck Simulator, co nie? Mimo skali 1:19 cieszę się że SCS'owi udało się zmieścić tu jeszcze dwa miasta. Co ciekawe jeżdżąc po tych w zasadzie 2 trasach (autostradach lub dwupasmówkach) poczułem się trochę jak we Francji. Serio nie wiem jak, ale tak się poczułem. Jest duży kontrast pomiędzy Rumunią, Bułgarią a Turcją, więc to im się udało. Bardzo ciekawa odprawa na granicy Bułgarsko-Tureckiej. Na zachodniej granicy wasz zestaw może zostać poddany gruntownej kontroli rendgenem oraz przy pomocy psów oraz różnych urządzeń czy nie przewozicie przypadkiem czegoś nielegalnie.

Podsumowując:
Plusy:
- miasta: bardzo klimatyczne, szczegółowe, duża ich ilość, Stambuł jak dla mnie najładniejsze miasto w ETS, nowe budynki zostaną z pewnością wykorzystane na mapach tworzonych przez graczy czy to na osobnych modułach czy na module "europe". Można spotkać po drodze mniejsze miejscowości co zwiększa przynajmniej dwukrotnie ilość miast.
- tereny naturalne: bardzo ładne, roślinność jest urozmaicona, widzimy rzeki oraz możemy bez problemu zobaczyć tytułowe Morze Czarne. Jeszcze można w Turcji zobaczyć Morze Marmara na południu Tracji jadąc na Stambuł.
- trasa: pojawiły się nowe drogi głównie w Rumunii oraz w Bułgarii co daje fajny klimat i urozmaica rozgrywkę do tego stopnia, że musimy się patrzeć czasami po czym jedziemy. Będzie to smakowity kąsek dla map maker'ów z pewnością. W Rumunii oraz Bułgarii dominują tu landówki. Zdecydowanie jest ich dużo. Możemy oczywiście spotkać tutaj autostrady jednak jest ich zdecydowanie mniej.
Minusy:
- Znalazłem jedną rzecz, ale to jest bardziej czepialstwo. Powtarzalne są stacje w tych krajach. To jest w zasadzie minus, który nie ma żadnego znaczenia, ale głupio tylko wychwalać. Szkoda że się nie różnią bardzo od siebie.

Rekomendacja:
Teraz pytanie dla kogo jest to DLC? Łatwiej zadać pytanie komu bym nie rekomendować tego DLC?
Nie rekomenduje tego DLC dla osób:
- nie lubiących klimatu post-komunistycznego
- nie lubiących jeździć po landówkach, wolących autostrady
DLC na tle innych:
Mamy tu do czynienia z nowym klimatem w ETS. Troszkę można było go zobaczyć w Rosji z DLC Baltic Sea. Ale jakby ktoś myślał, że Baltic Sea oraz Black Sea będzie podobne to jest w błędzie. Jednak Litwa, Łotwa oraz Estonia lepiej stoją z nowoczesnością miast oraz ogólnie całych swoich krajów niż Rumunia i Bułgaria. Gdybym miał go ustawić w swoim własnym rankingu to:
1. Beyond the Baltic Sea
Road to the Black Sea
3. Italia
4. Vive la France
5. Scandinavia
6. Going East
Jeszcze nie wiem czy najlepsze czy drugie najlepsze ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ciekawostki:
- bardzo ciekawa odprawa na granicy Bułgarsko-Tureckiej. Na zachodniej granicy wasz zestaw może zostać poddany gruntownej kontroli rendgenem oraz przy pomocy psów oraz różnych urządzeń czy nie przewozicie przypadkiem czegoś nielegalnie.
- nietypowy, ciekawy prom w Rumunii
- pierwszy raz w ETS 2 możemy poruszać się legalnie 100 km/h na niektórych autostradach ciężarówką z naczepą
- Stambuł jest pierwszą, ostateczną lądową granicą gry.
Informacje:
Dodatek na Steam można kupić za 69,99 zł. Z tą ceną jak najbardziej się zgadzam. Ten dodatek jest tyle wart, a nawet więcej ( ͡° ͜ʖ ͡°). Biorąc pod uwagę jeszcze granie w nowszych wersjach map tworzonych przez graczy, mówiąc tu głównie o największych projektach jak Promods szczególnie. Można też go wyhaczyć za niższą cenę na jakieś stronie, ale apeluje o uwagę przy zakupie.
#ats #ets2mp #gry #dlc
Zdjęcia z mapy w komentarzach
CrazyxDriver - Dobra pojeździłem już dość trochę po Rumunii, Bułgarii oraz Turcji (Tr...

źródło: comment_AonU0aM4OxFUf4Ov98ZMoq15fJHRm2G8.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@CrazyxDriver: i nadal tragicznie gównianie AI, absolutnie katastrofalne dźwięki silnika (to wciąż jest najgorsza cecha ETS, i nie mów mi o modach bo nie za to płacę), niezmieniona mechanika od dobrych kilku lat (nie ma na co wydawać pieniędzy), modele ciągników nieodświeżane od lat (stare volvo fh, stary man, stara scania wyglądają jak gówno). I mam płacić za nowy durny kawałek mapy? Dosyć tej polityki SCS dla debili.
  • Odpowiedz