Wpis z mikrobloga

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk chce, by stolica Dolnego Śląska była miastem szybkiego i wygodnego transportu publicznego. W mieście już powstało kilka buspasów, a na zachodzie realizowana jest nowa inwestycja - trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór. Czy polityka transportowa Jacka Sutryka będzie efektywna? I czy możliwe jest wyeliminowanie korków lub ich ograniczenie? Gościem Radia Wrocław był doktor Maciej Kruszyna z Politechniki Wrocławskiej, ekspert ds. transportu.

https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91879/Rozmowa-Dnia-50-tysiecy-mieszkancow-Wroclawia-powinno-zrezygnowac-z-podrozowania-samochodem?fbclid=IwAR2-F9slbOy3QHYE6d7gU_Ml3jnMJJ6OjP1QmLwHCLRAEIV0C06CpJIzh6o

#wroclaw @Darth_Gohan
Pobierz mroz3 - Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk chce, by stolica Dolnego Śląska była miastem...
źródło: comment_bPfMdoVCCht3PPKtalqzFArXuFDSSdLZ.jpg
  • 16
@Bratkello: Odnosilem się do obrazka. O ciapongach mówią od dawna tylko co z tego jak obecnie brakuje nawet peronów na Głównym na obslugę tego wszystkiego. Znajoy który jeździ z Trzebnicy mówi, że od jakiegoś czasu też te pociągi są mega pełne więc też by trzeba było sporo zainwestować.

A nawet jeśli przyjmiemy, że ludzie idą do pociągów to dalej nie wszyscy z nich będą pracowali w obrębie Dworca. Użyją MPK do
@Darth_Gohan: Forma kolei we Wro to wpychanie Kolei Dolnośląskich do rozwiązywania problemów aglomeracyjnych, kiedy KD powinno wozić wszystkich pasażerów regionu i tyle - powinno iść wzór jak z Wawy - są Koleje Mazowieckie i SKMka, a żeby takie coś zrobić we Wro to trzeba być konsekwetnym przez 20 lat.
@Bratkello: Jasne tylko to nic nie da jak we Wro SKMKi nie ma. A dwa nawet jakby była najważniejsza stacja nie ma dla niej możliwości transferowych. @krave z tego co kojarzę mówiła na wykoppiwo, że brakuje fragmentów toru, żeby w ogóle to miało sens.
Zostaje dalej błogie życzenie magistratu, że 50 k ludzi ma odejść od samochodów bez jakiś większych alternatyw. A mówienie, że TAT i tramwaj na Długiej zmieni to