Wpis z mikrobloga

Kochane Mirki i Mirabelki, możemy powiedzieć tylko tyle - przepraszamy. Chcieliśmy zrobić super akcję promocyjną, w której niektórzy użytkownicy mogli ustrzelić aż 50%, a wyszło jak wyszło…

Obawiam się, że wielu z Was pomyśli, że znowu pieprzymy głupoty i tak naprawdę tylko oszukujemy. Chciałbym jednak, żebyście odsunęli na chwilę swoją frustrację na bok i przeczytali to, co ma Wam do powiedzenia Mirek z 4-letnim stażem, a nie korposzczurek.

1. "Dlaczego nie mam naliczonego promocyjnego cashbacku z termometru?”

Jak już pisaliśmy w naszym wpisie, nasz partner miał awarię systemu i otrzymaliśmy godziny zamówień odbiegające od rzeczywistości, przez co nie wiemy, kto i ile ustrzelił podczas termometru. Mieliśmy nadzieję, że uda się to naprawić, ale niestety „nadzieja matką głupich”. Musimy Was prosić o pomoc, a dokładnie o przesłanie potwierdzeń Waszych transakcji z AliExpress w formie zrzutu ekranu z widoczną godziną i numerem zamówienia na adres 1111@planetplus.com. Niektórzy z Was otrzymali już powiększony cashback, ale pewnie nie wszyscy prawidłowy.

2. „Nie naliczyło mi żadnej transakcji, co teraz?”

Wszystkie nienaliczone transakcje możesz dodać manualnie do swojego konta za pomocą naszego formularza. Każdy zakup musi zostać dodany jako osobna transakcja, ponieważ ma unikalny numer zamówienia.


3. „Czy jak dodam transakcje manualnie, to naliczycie mi tylko standardowy cashback?!”

Część naliczonych transakcji nie ma zapisanego numeru użytkownika, przez co nie wiemy, do kogo one należą. Jeżeli zgłosicie transakcje manualnie, to jest szansa, że są one w systemie jako właśnie te „bezpańskie” i dostaną podwyższony cashback. Pozostałe transakcje, których nie znajdziemy w systemie partnera, zostaną niestety rozliczone po standardowej stawce, ponieważ takie zasady ustalił sklep. Naprawdę chcielibyśmy Wam dać tyle cashbacku, ile chcecie, ale nie możemy pójść z torbami.

4. „Dlaczego nie pojawiły się akurat transakcje dokonane 11.11, a wcześniejsze/późniejsze już tak?”

AliExpress w swoje urodziny (28-30 marca) oraz w dniu singla (11 listopada) chce zarobić jak najwięcej, przez co jeszcze bardziej zaostrza wymagania do uzyskania cashbacku. Tak, jak napisaliśmy zapowiadając akcję 11.11 - „Transakcja może nie pojawić się poprawnie w momencie, gdy Użytkownik doda kupony lub zbuduje koszyk na AliExpress po przekierowaniu z innego źródła poza Planet Plus”.

5. „Dlaczego dostałem X%, zamiast obiecanych 10% w Gearbest?”

Podaj maila na priv, to poprawimy na 10%, o ile sklep nie zakwalifikował Twoich zakupów do kategorii dropshipping, hurtowych lub od prywatnych sprzedawców.

6. „Dlaczego zabraliście moje transakcje oszuści?”

Tak, jak napisał Mirek @tabarok - jedyną rzeczą od nas zależną jest działanie naszej strony, za co oczywiście przepraszamy (całkowicie nowy system zbliża się wielkimi krokami). Za trackowanie transakcji odpowiada nasz partner razem ze sklepem, a za poprawne dokonanie zakupów odpowiadacie w 95% Wy sami. Wiemy, że korzystając z Planet Plus liczycie na to, że wszystko będzie się działo samo i nieważne w jaki sposób zrobicie zakupy, to cashback Wam się po prostu należy. Chcielibyśmy, żeby tak było, niestety afiliacja nie jest taka prosta. Każda strona chce „uszczknąć” dla siebie jak najwięcej, dlatego czyszczenie plików cookies, nieużywanie kodów rabatowych z innych stron, przekierowanie przez nas od samego początku, itd. jest tak ważne.Jeżeli transakcje nie pojawiły się automatycznie, to nie oznacza, że niedobry pracownik wybierał według swojego „widzimisię” transakcje, które mają się nie naliczyć. Jeżeli transakcja nie naliczyła się automatycznie lub została odrzucona, to uwierzcie nam, że my również nie dostajemy za to kasy.

7. „Dlaczego miałem w koszyku 10 przedmiotów, a naliczyły się tylko 3?”

Może to być spowodowane użyciem kodów rabatowych na konkretne produkty lub konkretnych sprzedawców, dodaniem tych produktów bez przekierowania, zbyt długim czasem sesji na stronie lub korzystaniem z nowej karty, której nasz tracking już nie dotyczył.

8. „Czemu macie tyle negatywnych opinii?”

Jak często zdarza Wam się napisać pozytywną opinię z własnej woli? Tak to niestety działa. Kiedy idziemy do sklepu i zakupy są udane, to nie mówimy nic, ale kiedy dostaniemy wadliwy produkt - wtedy jest dramat. Jeszcze gorzej, kiedy komuś np. naliczy się przypadkiem błędny cashback. Wówczas od razu dodaje wpis „Planet Plus znowu oszukuje”, zamiast napisać na priv i szybko załatwić sprawę – jak wiecie, mamy Helpdesk, który zawsze jak najszybciej stara się rozwiązać wszelkie problemy. Oczywiście wiemy, że nie jesteśmy bez winy, bo uzbierało się już trochę „fakapów”, które mamy na sumieniu. Zdajemy sobie sprawę z tego, że w większości wypadków nie obchodzi Was, czy zawiniliśmy my, czy nasz partner, bo dla Was liczy się tylko wynik końcowy, czyli cashback. Jest to zrozumiałe, ale naprawdę na wiele czynników nie mamy wpływu.

9. „Dlaczego u konkurencji naliczyły się transakcje, a u Was nie?”

Tutaj znowu przewija się temat plików cookies. Jeżeli najpierw zrobiliście transakcje z innym cashbackiem, a później przez nas lub na odwrót, to transakcje prawie na pewno naliczą się do pierwszej strony.

10. Pepper i cashback

Pepper, tak jak każdy portal cashbackowy, korzysta z afiliacji. Jeżeli znajdujecie jakiś produkt tam i przekierowujecie się na stronę sklepu, to załącza się ciasteczko Peppera, które potrafi nam zabrać transakcje, pomimo przekierowania później z Planet Plus.

11. „Dlaczego zawsze tłumaczycie się plikami cookies lub kodami rabatowymi?”

Ponieważ taka jest prawda. Najwięcej problemów z transakcjami powodują właśnie ciasteczka i kody rabatowe. Samo wejście na główną stronę dowolnego sklepu już zapisuje ciasteczko, które później może (ale nie musi) zabrać nam transakcje. Teoretycznie moglibyśmy się zabawić w tzw. „cookie stuffing”, ale jest to nieetyczna praktyka. Działa na zasadzie wpychania swoich ciasteczek w każde możliwe miejsce, żeby kradły dosłownie wszystkie transakcje (nawet kiedy ktoś nie chciał korzystać z cashbacku) i przypisywały je do nas. Niektórzy z Was zetknęli się z tym zjawiskiem podczas masowych odrzuceń transakcji z Dresslily w zeszłym roku, kiedy pewna firma zaczynająca się na „E”, a kończąca na „PN” załączyła cookie stuffing. Z własnego doświadczenia mogę polecić używanie dwóch przeglądarek, jednej do normalnego przeglądania internetu, drugiej do zakupów z cashbackiem.

12. Ankieta Mirka @grykom

Analogiczna sytuacja do opisanej w punkcie 9. Użytkownik, który ma naliczone transakcje poprawnie, nie ma potrzeby śledzenia wciąż tagu #planetplus i nie odpowie na ankietę, przez co wychodzi na to, że większości z Was nie naliczyły się transakcje. W rzeczywistości po podsumowaniu każdej akcji okazuje się, że nie naliczyło się zaledwie 4% wszystkich transakcji.

Przepraszamy Was za tę akcję, obiecujemy, że to był ostatni termometr w Planet Plus.

#planetplus #cashback #aliexpress
  • 93
@PlanetPlus: To wszystko wina kuponu na całe ali pewnie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Czekam na kogoś ktoś zgłosi manualnie i dostanie te swoje "50%"
Sczerze, to wątpię...( ͡° ʖ̯ ͡°)

// Nie dodalisci zapisku regulaminu o nie korzystaniu z VPN, gdyż to też może powodować problemy, komputer powinien posiadać licencjonowanego windwosa, albo nie będzie naliczał xD
@PlanetPlus jakbyście podali te informacje wcześniej to nie byłoby problemu, bo cześć transakcji bez naliczonego cashbacku zdążylibyśmy anulować, a dziś już wszystkie wysłane.
Większość kupione bez kuponów, w gorszych cenach bo specjalnie czekałem na termometr.
Wg regulaminu po 48h powinno się pojawić, a wy dziś po 4 dniach dopiero podajecie jakiekolwiek info
@PlanetPlus: czy można połączyć punkty 3. oraz 1.? Chciałbym ręcznie dodać moje transakcje, a potem wyslać potwierdzenie że były dokonywane w czasie podwyższonego cashbacku.
@vlodek2532: Z PP jest jak allegro, każdy tam kupuje do czasu kiedy nie pojawi się problem...
Olewa nas polski serwis/support i idziemy na ALI..

Tam poznajemy co to znaczy dobra i bezproblemowa obsługa, dorastamy do tego, że polskie "Januszexy" to zło.
Zagraniczne keszebki nie są nieomylne, takie nie istnieją...
Jedyna zasadnicza rożnica to support - tam zapewne przy takiej masowej akcji nie byłoby cyrku, że nie zaliczyło Ci bonusa - #!$%@?
@vlodek2532: Odpowiedź jest na początku punktu 6.
@grykom: > Część naliczonych transakcji nie ma zapisanego numeru użytkownika, przez co nie wiemy, do kogo one należą. Jeżeli zgłosicie transakcje manualnie, to jest szansa, że są one w systemie jako właśnie te „bezpańskie” i dostaną podwyższony cashback.
@PlanetPlus coś się niby zmieniło w stosunku do poprzedniego roku na ali? Z aliexpress jako jedynym sklepem nie miałem nigdy problemów z cashbackiem u Was. Czy przez apkę, czy z kompa, zawsze naliczało się szybko samo. Na gearbescie czy na banggodzie zdarzały się cyrki. W tym roku jednak "pałka się przegła", bo nie naliczyło mi nic. Wrzucałem do koszyka bezpośrednio z peppera i finalizowalem zamówienie przez pp, tak jak to robiłem zawsze.
@carving85 nie śledzę ich fanpage ani konta na wykopie. Po prostu korzystam z tego okazyjnie i liczę na to że będzie działać tak jak zawsze. Niby obiektywnie myśląc to moja wina, ale i tak się #!$%@?łem że takie zmiany zachodzą akurat tydzień przed akcją i przeoczyłem informację o tym. Już nie mówiąc że takie rozwiązanie jest mega nieintuicyjne bo muszę szukać w gąszczu ofert na aliexpress akurat tej do której mam link
@Emble: No tak jak pisali we wpisie. Ali przy takich okazjach podchodzi bardzo restrykcyjnie do tego więc to co przechodzi normalnie, nie przejdzie jak są takie akcje jak 11.11.

@Zabi96: Twojej dziewczynie mogło nie przejść z miliona innych powodów. Tutaj akurat pepper tak na 90% jest winny
@carving85 w zeszłym roku i dwa lata wstecz tak mi naliczyło. Poza tym w tym roku miałem też zamówienia z linków nie z peppera, po prostu ktoś mi podesłał co tam chciał żebym zamówił i też nie naliczyło.
@PlanetPlus a dla mnie nadal coś śmierdzi :) kilka transakcji 11 i 12 - weszły wszystkie oprócz tej z termometrem. Nie tylko ja mam taką sytuację - czemu normalny cashback wchodził bez żadnych problemów a podwyższony nie? Nie wydaje mi się, że to wina Ali.

I serio każdą transakcję naliczoną manualnie powinniscie policzyć z podwyższonym cashbackiem (a tu wtedy nawet nie ma standardowego tylko 10zl xD)