Wpis z mikrobloga

Czy są tu winylowi maniacy? Zastanawiam się nad kupnem gramofonu i chciałbym jakiejś porady. Czy znajdę coś dobrego do 500zł? Jak wybierać, co polecacie? Kolega ma tanio na sprzedaż Thorens TD158, bardzo podoba mi się taki minimalistyczny styl, czy jest to dobry gramofon? Czy trzeba korzystać ze wzmazniaczy czy głośniki też dają rade (i jeżeli tak, czy psuje to odbiór?). Nie znam się kompletnie, poradźcie coś! #muzyka #gramofon #gramofony #winyle #pytanie
  • 25
@kingsun: widzę że główna wada napędów paskowych to zużywalność, orientujesz się jak często trzeba je wymieniać (po ilu godzinach gry np.?)

Ten Reloop średnio mi się podoba wizualnie, poza tym znalazłem tylko jedną aukcję za 800zł
@JakubSzwedo: Sam mam gramofon z napędem paskowym (choć zupełnie inna marka i wyższy przedział cenowy). Jedyne "#!$%@?" z paskami, to takie jak prezentowane przez kingsun tu na mirko ;) Odpuść sobie po prostu wszelkiej maści amplitunery do "kina domowego" i poszukaj wzmacniacza stereofonicznego, ale zwróć uwagę, czy ma w sobie wspomniany przeze mnie przedwzmacniacz gramofonowy. Ja akurat preferuję sprzęt marki Denon... ale nie upieram się, że to jedyna słuszna marka.
  • 1
@JakubSzwedo: ja i @kitkat82 używamy Duala CS-435 i to jest bardzo podobny model do Twojego (chyba nawet Dual produkuje go dla Thorensa, ten Twój model to też dobry wybór), jeżeli chodzi o jakość dźwięku - bardzo ważna jest wkładka. U siebie mam Ortofona OM 5e (bardzo fajnie na tej wkładce brzmią rapsy i jazz, ona nadaje muzyce takie ładne, ciepłe brzmienie) no i oczywiście polecam każdy wyższy model;) poza tym możesz
@Rzaba: czy taka muzyka w głośnikach komputerowych (z subwooferem) będzie dobrze brzmieć czy nie bardzo? audiofilem nie jestem, chcę tylko wiedzieć czy jest sens takiego słuchania czarnych płyt
@kitkat82: @Rzaba: @wywlekacz:

jeszcze was pomęcze ;)

lepiej to http://allegro.pl/dual-cs-435-piekny-gramofon-automat-z-gwarancja-i3387321442.html

czy w tej samej cenie Thorens 158?