Wpis z mikrobloga

Podczas nagrywania w Audacity na 100% głośności z przechwytywanego urządzenia, te paski sięgają często czerwonego koloru. Domyślam się, iż nie jest to zbyt porządane, ale tak naprawdę co oznaczają te liczby w tych paskach i czym skutkuje zbyt głośne nagrywanie? Generalnie nie słyszę na słuchawkach i średniej jakości sprzęcie jakichś defektów, ale zapewne na głosnikach "klasy festiwalowej" tudzież porządnego centrum koncertowego, pewnie by coś było? Zastanawiam się bo gdy gram na djskim kontrolerze takie utwory nagrane w ten sposób a nie zrippowane z CD, diody od channel level tez mi latają cały czas do czerwonego nawet jak zmniejsze głosność do minimum :P

#produkcjamuzyki #tworzeniemuzyki
(jest jakiś dedykowany tag do DJki? nie nie znalazłem nic, ale jak to często tu bywa, może istnieje pod jakąś kryptonazwą:D)
źródło: comment_K121W9AZB37tb0mEdpr6u3ob8iq7cvaT.jpg
  • 13
@suqmadiq2ama dzięki! Faktycznie. Jestem laik i takie pytania pewnie podstawy :) czy to ze juz podczas nagrywania utwór był na czerwono, wpłynie na jakość mimo że na mixerze zmniejsza tym trimem? Czy dzięki temu po prostu naprawie to z czym przesadziłem podczas nagrywania? Porównuję właśnie utwór zrippowanyz z nagranym i słychać różnice (bez użycia trim)
@luktuc: wyobraź sobie1-bitową falę kwadratową (picrel). Albo 0, albo 1. W analogowym audio możesz (zależnie od nośnika itd.) przekroczyć 1 i może być okej, ale w cyfrowym audio się tak nie da. Wszystko ponad 1 zostaje obcięte do 1, bo jedyne wartości jakie przyjmuje nośnik to 0 albo 1.

Teraz zamień w tej 1-bitowej fali 0 na 2 (z 0101010101 na 2121212121). W efekcie po obcięciu otrzymasz 11111111111, więc raczej drastyczna
źródło: comment_NBVIr3kvwnQuN9rxZd7AMGszVcG0IiQY.jpg
@krul_goblinuw: tak, widziałem to, ale wiesz... nie znaju się to nie wiedzu do czego to ( ͡° ͜ʖ ͡°)