Wpis z mikrobloga

@Althorion: Knights of the Chalice wyszło ponad dekadę temu, jeśli się nie mylę. Parę miesięcy temu ruszył kickstarter drugiej części. Realms Beyond wygląda graficznie lepiej, ale developerzy już coś zmieniają i np. zamiast klasycznych kwadratowych pól używają hexów, co już zmienia zasady, bo zmniejsza liczbę istot, które mogą otoczyć bohatera itd.
@Silvaren: a, myślałem że to link do dwójki — zmyliło mnie to, że jeszcze nie jest dostępna do kupienia. Tak swoją drogą, zmianę na heksy uważam za postęp, bo reguły ukosów w D&D 3 są… dziwne. A z heksami ten problem odpada.
@Althorion: Niby tak, ale już np. zamiast zostać otoczonym przez np. 8 gnoli, obskoczy Cię najwyżej 6 ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ta zmiana wynika zapewne z pragmatycznego podejścia developerów. Odpisali mi kiedyś, że "hexy są piękne", ale być może podobnie jak przy produkcji Fallouta, łatwiej kalkulować odległość w kodzie gry, czy coś.
@Silvaren: właśnie teraz nie jestem pewien, czy można było zostać otoczonym przez osiem gnolli, bo tamte reguły ukosów były mhroczne… Obiekty stałe po ukosie nie przylegają, przeciwnicy czasem tak, czasem nie (nie pamiętam już, co powodowało różnice)…

Ale akurat kalkulacja odległości w heksach jest troszkę trudniejsza (troszkę, bo to mała różnica jest), plus kalkulacja kierunku jest istotnie bardziej skomplikowana. Podstawowy problem wynika z tego, że D&D miało naprawdę skomplikowane reguły odnośnie
@Althorion:

właśnie teraz nie jestem pewien, czy można było zostać otoczonym przez osiem gnolli, bo tamte reguły ukosów były mhroczne… Obiekty stałe po ukosie nie przylegają, przeciwnicy czasem tak, czasem nie (nie pamiętam już, co powodowało różnice)…


Przynajmniej z tego co pamiętam z edycji 3, 3.5 i 4 to po skosie też się sąsiaduje. Każda istota ma obszar zagrożenia. Przykładowo istoty średnie nie posiadające broni o zwiększonym zasięgu mają standardowo zasięg
@Silvaren: 3.5 to zmieniało, na coś podobnego jak Ty mówisz (nie pamiętam szczegółów — ale chyba dalej to było troszkę bardziej skomplikowane). W każdym razie, na pewno w trójce nie sąsiaduje się po skosie, jeśli przylega się do stałej bariery. Czyli, na przykład, jeśli stoisz przy ścianie przy narożniku, i przeciwnik stoi zaraz za rogiem, to nie przylegacie do siebie. Natomiast jeśli tę ścianę zamienić na „normalną” postać, to przyleganie już
@Althorion: No za rogiem to chyba faktycznie nie było przylegania. Kupę lat nie grałem w starsze D&D.

A z tymi hexami, mogło też wynikać to z zastosowania dimetrii ukośnej. Te hexy były nieco "spłaszczone w pionie" przez zastosowanie ostrzejszych kątów.
Najlepszych tzn. najwierniej oddających reguły D&D?


@TrueGrey: Według grających jeden z najlepszych ogólnie jeśli chodzi o wymagającą, taktyczną walkę z bogactwem opcji możliwych do wykonania zagrywek.