Wpis z mikrobloga

Pytanie do znawców. Jakiś czas temu słyszałem, że Ferrari ma robić tłoki do silników poprzez druk 3D. Wie ktoś jak ten temat potoczył się dalej? Ktoś że stawki aktualnie drukuje coś do silników? W internecie konkretów nie mogę znaleźć, same przypuszczenia.
#f1
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Raul23: raczej wątpliwe, chyba że chodzi o prototypy czy coś, bo drukowanie z metalu nie czarna magia, i ma to swoje ograniczenia - produkty nie są tak wytrzymałe, jak wykonane skrawając zwykły kawałek metalu ( ͡° ͜ʖ ͡°) (odnoszę się tutaj do tej metody nakładania kolejnych warstw proszku, i spajania ich laserem laser powder bed fusion. Nie kojarzę żadnej innej metody "drukowania metalu", ale jeśli
  • Odpowiedz
@czyznaszmnie: sztuka dla sztuki, normalnie wykonane elementy są wytrzymalsze, i o ile w takim zacisku to może mieć sens, bo może on być dość skomplikowany i trudny do wykonania "normalnie" to nie widzę sensu robienia tłoków tą metodą ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@Garw0n: sens jest taki, że element wykonany z metalu jest wytrzymały nie tylko dlatego, że jest z metalu, ale jego sztywność, czy np zdolność do odprowadzania ciepła zmienia się w zależności od jego kształtu. Jeżeli weźmiesz rurę, to jest ją ciężej zgiąć niż pełny pręt, więc wykonanie np pustych przestrzeni wewnątrz nieregularnych ścian powoduje, że finalny produkt ma dużo mniejszą masę a przy okazji jest sztywniejszy niż element bez takich
  • Odpowiedz
np pustych przestrzeni wewnątrz nieregularnych ścian powoduje


@czyznaszmnie: drukowanie metalem nie działa tak samo jak FFF/FDM, nie możesz zrobić sobie pustych przestrzeni od tak, trzeba potem wysypać ze środka resztę materiału, co i tak równa się z nawierceniem. Nie mówię że druk metalem to d--a a nie technologia, neguje tylko sens drukowanych tłoków, takie zaciski czy inne części, gdzie wytrzymałość nie musi być wielka mają prawo bytu
  • Odpowiedz