Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody

ja juz #!$%@? nie mam sily i slow. 2006 corsa, check engine i spory spadek mocy - wydawalo mi sie ze nei gra na wszystkie gary.

Siedze w pracy w samochodzie z przekrecona stacyjka bez wlaczonego silnika (transmiter fal radiowych w zapalniczce) i nagle slysze po raz pierwszy dziwne pikanie... dosyc intensywne. Nagralem filmik i wyslalem koledze mechanikowi z 10letnim stazem, mowi ze to brzmi jak jakis budzik... i nigdy tego w zyciu nie slyszal. Skonczylem prace, ide sie odbic, wracam do samochodu - przekrecam kluczyk i... null, zezo, 0 baterii. Podchodze szybko do kolegi ktory juz prawie odjezdzal czy by mnie popchnal. Odpalam na popych. Odpalil. Krece go chwile na obrotach zeby cos tam lyknal baterie co by nie padl mi zaraz na swiatlach przez przypadek czy cos.

I teraz do rzeczy...

Jade, i cos tak dziwnie nic pomaranczowego nie #!$%@? mi po oczach na desce. Szok. Check engine zniknal. Jade dalej. Nagle wydaje sie jakby powrocily mu sily, zrywa sie zdecydowanie szybciej. Mysle no #!$%@? to sie nie dzieje - magia. Jezdzilem jeszcze 30min i dawalem mu w heble. Dojechalem do domu, sprawdzilem jeszcze czy napewno dalej odpala. Dziala.

Zglupialem.

Zapytalem pare osob i jedyne opcje jakie sie nasuwaja to:

- Bateria padla i zresetowala caly komputer i bledy. Bledy jakims cudem sprawily ze silnik dostaje teraz odpowiednia mieszanke i jezdzi normalnie?

- Na wtryskach byl nagar syfu i przy popychu jakims cudem dostal wiekszej mieszanki i wypchalo caly brud?

Za miesiac mam przeglad wiec to chyba odpowiedni moment na podbicie go (w uk od tego roku check engine to major fail).
Pobierz stachuprzytelefonie - #motoryzacja #samochody

ja juz #!$%@? nie mam sily i slow. 2...
źródło: comment_OOKkgKHL3dSuObLEpXo9zzY0TgIQdH8n.jpg
  • 18
Za miesiac mam przeglad wiec to chyba odpowiedni moment na podbicie go (w uk od tego roku check engine to major fail).


@stachuprzytelefonie: drugą taką samą, tylko sprawną kupisz za 300 funtów

Nie widzę sensu naprawiania tej ()
@Atreyu: moj dobry przyjaciel oddal mi ja za kebaba. ( ) Pierwszy woz w zyciu, otaxowana to wolalbym zeby do tych swiat dojezdzila.. Jak sie skonczy to wleci jakies polo/fiesta 2010 albo 500tka

Dokladnie, nie ma sensu jej naprawiania. Tylko po prostu jechalem do domu z otwarta geba ze zdziwienia xD
@stachuprzytelefonie: tego taxu to pewnie z max 50 funtów na rok, sam płace 500 ( )

Najlepiej kup sobie na ebayu za 4 funty adapter ELM327 i wepnij na stałe pod gniazdo OBD2. Odczytasz błędy (też te zapisane), jak pojawi się check będziesz wiedział dlaczego, będziesz też mógł kasować błędy. No i przyda się też w kolejnym aucie
@Atreyu: ooo, o takim czyms nie wiedzialem, myslalem ze raczej musi byc pod specjalistyczny komp podpiete. To jest jakies uniwersalne, pierwsze z brzegu na ebayu? Lacze sie przez tel? 500f? to co ty oplacasz? ;o Swiezy kierowca jestem, wiec takiej corsy nie szkoda do praktyki :D
@stachuprzytelefonie: Saaba 9-3 2.8T, to jest chyba maksymalna stawka taxu jaka może być

Adaptery są uniwersalne i podejdą do każdego współczesnego (bodajże po "99 roku) samochodu. Weź jakikolwiek tani. Nie raz nie dwa mnie to uratowało np. jak miałem wypadające zapłony na niektórych cylindrach i podczas trasy mogłem skasować błędy

Łączysz się z telefonem po BT. Aplikacji jest multum, najlepsza chyba Torque (a jeszcze lepsza płatna/wygodniejsza Torque Pro)
@Atreyu: Piekny jest ten saab, kolega petrolhead mial takiego ale chyba z innym silnikiem. Wczesniej mial audi a3 2009 doinwestowane i mu spod domu w bialy dzien #!$%@?. Oczywiscie ubezpieczycielowi nie zglaszal przerobek i wrocili mu wartosc rynkowa... kiedy tam bylo okolo 6tys f wlozone. Po 3 miesiacach dostal zdjecia szkieletu przy jakichs szopach. Troche offtop tho xD masz jakies zdjecia saaba?

https://www.ebay.co.uk/itm/ELM327-Bluetooth-V1-5-Wireless-OBD2-Car-Fault-Diagnostic-Code-Readers-Scanner-UK/254173280082?epid=1450520123&hash=item3b2de87752:g:wPIAAOSw7D9clMPe
Wzialem to, bedzie?
@stachuprzytelefonie: Powodów dlaczego check wcześniej świecił się, a teraz nie - może być masa.
Mogłeś mieć problem Np. z niezamkniętym zbiornikiem paliwa, uszkodzoną sondą lambda, zużytym katalizatorem, uszkodzonym przepływomierzem, zużytymi świecami/przewodami, przepaloną cewką zapłonową, problem z turbo, zużyte wtryskiwacze, zapchany filtr gazu itd itd itd.
Jeśli bateria padła, to z pamięci zniknął błąd. Dlatego odżył samochód, bo wrócił do ustawień standardowych. Z czasem powinny ustawienia skorygować się znowu na poprzednie i
@stachuprzytelefonie: 2006, prócz padających cewek nic specjalnie się nie dzieje. Szybko kończą się hamulce, potrzebne są dobre opony, jak coś pada to pierdoły. Części jest od groma, szczególnie w uk

Ubezpieczenie 1k funtów, 1 rok NCD, w Tesco. Saabami jeżdżę od dawna. Zwyczajnie je lubię i mają świetny stosunek ceny do tego co dają, a w #uk tym bardziej
@Atreyu: to prawda co mowisz z hamulcami. Co prawda chwile stala z zalozonym SORN (okolo 4 miesiace) nim zdalem prawko i ja odpalilem. Przy hamowaniu slyszalem szorowanie, pohamowalem nim troche ostrzej i rdza odpadla ale pozostalo jakies dziwne odbijanie pedalu hamulca przy hamowaniu. Innymi slowy, gdy hamuje to odczuwam spore wibracje na stopie. Opony sa ok, nowy alternator i bateria. Chce go dojechac i dopiero po swietach kupic cos na czym
@stachuprzytelefonie: To tak na szybko jeszcze:
1. Czy gaśnie Ci czasem na ciepłym silniku, mimo że nie powinien? Np. Dojeżdżając do świateł, ruszając.
2. Czy silnik chodzi nierównomiernie? (traktor, szarpie nim, kołysa się)
3. Czy długo kręcisz, by uruchomił się?

Jeśli większość odpowiesz na tak, to możliwe, że głupi czujnik położenia wału pada.
Skutkuje to: spadkiem mocy i tym co napisane w pytaniach + świecenie się check engine.

Kable możesz też
@stachuprzytelefonie: miałem na myśli hamulce w saabie, bo to prawie 1600kg które od 30 mil w górę całkiem sprawnie się rozpędza ( )

Ty prawdopodobnie masz krzywą tarczę. Z ubezpieczeniem pierwszy rok jest najgorszy, później już dużo taniej