Wpis z mikrobloga

Ewolucja czy rewolucja? ;) PS5 przetestowano w 3DMarku. Wynik (ok 20k pts) jest 4x lepszy niż PS4, czyli mniej więcej tyle co taki PC
Intel Core i7-7700K Processor
NVIDIA GeForce GTX 1080
ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-A
64-bit Windows 10 (10.0.14393)
https://www.gry-online.pl/hardware/ps5-przetestowane-w-3dmarku-wynik-4x-lepszy-niz-ps4/zc1c5ab
https://www.3dmark.com/fs/11315852

#konsole #pcmasterrace #ciekawostki #playstation
xandra - Ewolucja czy rewolucja? ;) PS5 przetestowano w 3DMarku. Wynik (ok 20k pts) j...

źródło: comment_6ymDfOgfhDQyah19ggxXGOTfNr0wKVcL.jpg

Pobierz
  • 41
  • Odpowiedz
@xandra: Niby tak - ale przez parę lat producenci będą musieli, niezależnie od mocy, upchnąć grę do konsoli. Dlatego parametry to limity dla twórców, nie kwestia dla użytkowników. Co by się nie działo, przez parę następnych lat, wszelkie gry AAA będą dostępne na tym pudełku. I tu jest magia, a same parametry są jałowe. Nawet jakby to odpalało 12k w 360FPS, liczą się tak naprawdę fajne gry. Same parametry nie sprawią,
  • Odpowiedz
@Bratkello: Ej, a od kiedy interfejs programowania aplikacji ma coś wspólnego z wydajnością? xDDD Zdajesz sobie też sprawę, że gry jako takie pisze się na PC, a tylko testuje na konsolach? Architektura to x86-64, czyli dokładnie to samo co w zwykłym blaszaku. W PS4 siedzi Jagurar, 8x 1,6GHz + APU. Ehhh, kolejny ekspert od konsol i trzeba tłumaczyć, że porównywanie jeden do jeden ma cholerny sens xDDD
  • Odpowiedz
@xandra: Ma, porównaj sobie jak wygląda szybkość renderowania gdy się używa takiego OpenGL bądź DirectX.

Zdajesz sobie sprawę, że nie uruchomisz takiej gry bezpośrednio na PC tylko na tak zwanej Development kit? Czyli rewizji konsoli która hardwareowo przypomina produkt konsumencki, ale zawiera dużo innych funkcji które usprawniają development.

Oczywiście gra musi przejść proces kompilacji, gdzie odpowiednie oprogramowanie buduje grę z zasobów tak aby była odtworzona na konsoli.
  • Odpowiedz
@Bratkello: A słyszałeś o emulatorach konsol? xDDD Takie PS4 da się spokojnie na powyższym PC odpalić i to pewnie w 120 klatkach ;) Gra jest kompilowana pod odpowiedni sprzęt by maksymalnie zoptymalizować jej działanie i przetestować na tej konkretnej konfiguracji, z konkretnymi pamięciami i dyskiem. Ale to dalej jest pecet ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Coś czuję, że jesteś z tych co uważają, że Mac to też nie
  • Odpowiedz
@xandra: pewnie jeszcze cośtam ugrają samą optymalizacją firmware'u etc, pytanie na ile taki przeciek jest wiarygodny. Tak czy siak to się mniej więcej zgadza - jeśli ktoś liczy na wydajność blaszaka za 5k to konsole nigdy nie będą na tym poziomie, nawet rok przed premierą - nowa pewnie będzie oscylować koło dwóch, dwóch i pół tysięcy, a cena końcowa to nie tylko same bebechy toteż, jak zawsze, i tak będą dokładać
  • Odpowiedz
@Odczuwam_Dysonans: Firmware na pewno coś tam pozmieniają. Co do ceny konsoli, to przecież zarabia się na grach, a nie na sprzęcie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Stąd taka różnica między cenami gier na PC i konsole.
  • Odpowiedz