Wpis z mikrobloga

Wieczorna rozmowa odbyta. Gracze zwrócili mi uwagę na kilka spraw dotyczących nadchodzącej gry fabularnej. Część wyraziła obawy o spójność przygody, część o przedstawienie świata, a większość nie potrafiła zając jednoznacznego stanowiska, zapewne ze względu na wiele wątpliwości. Podobno też część z Was głosowała nie znając oryginalnej koncepcji, część na pewno nie zagłosowałaby na przygodę w obecnym kształcie, a część głosowała cytat "dla beki". Biorąc pod uwagę te i inne wątpliwości zdecydowałam o powtórzeniu głosowania na wybór przygody #lacunafabularnie.

Jeżeli pomimo dwóch tur nie zostanie wybrany zdecydowany faworyt lub frekwencja będzie niższa niż na pierwszym głosowaniu, kontynuujemy zapowiedzi do przygody w aktualnym kształcie.

Tym razem również, aby uniknąć głosowania na chwytliwe hasła / koty w worku, każda koncepcja zostanie krótko przedstawiona. Głosujemy zarówno na tematykę gry, jak i na jej typ. Szczegółowe wyniki zostaną podane po dokonaniu wyboru. Głosowanie w pierwszej turze potrwa do czwartku 06.06 do godziny 21:00. Każdy z graczy ma jeden głos o takiej samej sile.

LINK DO ANKIETY

Tematyka:

1. Postapo w starożytności - gracze zaczynają przygodę w starożytnym mieście Ur w Mezopotamii. Ich świat został przejęty przez tajemniczych jaszczuroludzi, w którym to stali się niewolnikami pozaziemskiej rasy. Dodatkowo ich miasto doświadcza rosnącego poziomu wód rzeki Eufrat. Garstka ocalałych mając minimalne pojęcie o świecie, nauce i prawach rządzących wszechświatem próbuje zmienić swój los. Naturalnym kierunkiem wydaje się ucieczka z Ur.

2. Świat fantasy - świat, w którym znajdziecie wiele ras m.in. elfów, krasnoludów, niziołków i ludzi. Waśnie i zgody pomiędzy zwykłymi mieszkańcami i królestwami często mają wymiar bardziej złożony, aniżeli tylko przynależność do danej rasy lub chorągwi.

3. Zimna wojna 1945-1989 - dwa rywalizujące ze sobą mocarstwa na drodze do totalnej dominacji. Ustalanie strefy wpływów, działania dyplomatyczne i te mniej jawne, a to wszystko podlane sosem wzajemnej nieufności pomiędzy graczami.

4. Prohibicja 1920-1933 - kolebka nowoczesnej demokracji po Wielkiej Wojnie przeżywa kryzys zarówno ekonomiczny, jak i społeczny. Wprowadzona niedawno prohibicja zbiegła się ze wzrostem przestępczości zorganizowanej w wielkich ośrodkach miejskich. Ludzie chcą zmian, dlatego to doskonała okazja, by rozpocząć właściwie od zera wielką karierę polityczną. Czy jednak dążenie do celu obędzie się bez szkód dla innych?

5. Ogniem i mieczem 1646 - Rzeczpospolita toczy kolejne wojny z Chanatem Krymskim. Ostateczne rozwiązanie problemu Tatarów w tamtym rejonie wydaje się być bliskie końcowi. Sąsiedzi Królestwa bacznie obserwują wydarzenia na jego terytorium, nie wszyscy jednak świadomi są problemów wewnętrznych, które wkrótce mogą trapić króla.

* * *

Typ:

A. polityczna - gracze są wysoko postawionymi urzędnikami lub aspirują do zajmowania takich stanowisk. Wydarzenia opierają się na debatach, a podejmowane przez nich uchwały mają wpływ na wydarzenia w świecie gry. Okazjonalnie niektórzy gracze podejmują się indywidualnych akcji.

B. przygodowa - gracze wywodzą się z niższych warstw społecznych, tworzą drużyny, a cel ich przygody nie jest związany z wielką polityką, a ważniejszy od indywidualnych zysków jest wspólny cel.

C. polityczno-przygodowa - gracze przyjmują role najemników do zadań specjalnych, przyjmowanych od wyżej postawionych lub szarych eminencji (na których spoczywa znacznie więcej obowiązków niż na tych pierwszych). Kto w tej układance rozdaje karty? Czy ten, kto pociągnął za cięciwę/spust, czy ten kto wydał taki rozkaz?

D. ekonomiczna - gracze przyjmują role osadników / mieszczan, którzy obok innych przygód w życiu próbują osiągnąć jeden cel - przetrwać.

E. paragrafowa - gracze podejmują decyzje poprzez plusowanie wyborów, zagłębiając się w kolejne ścieżki przygody. W tym typie przygody nie ma swobodnego podejmowania decyzji, ale wymaga ona minimalnego zaangażowania ze strony gracza.

#lacunafabularnieczarnolisto #lacunafabularniereptilianie
Pobierz lacuna - Wieczorna rozmowa odbyta. Gracze zwrócili mi uwagę na kilka spraw dotyczącyc...
źródło: comment_8pS3KTPOHKYMwjR6lDGz7EC4ELjpWegf.jpg
  • 14
@lacuna Rozumiem. Dziękuję.

Po prostu odnoszę wrażenie, że takie stereotypowe postapo będzie bliższe większej ilości graczy niż starożytne cywilizacje czy jaszczuroludzie.

A przecież postapokalipsa oferuje pełno ciekawych motywów tak do przygód (jakieś laboratoria, mutanty, maszyny), polityki (starcia między wioskami, odbudowa i zarządzanie miastem, wojny gangów) jak i ekonomii (walka o paliwo, leki, wodę, amunicję).

Twoja gra i zrobisz ją po swojemu rzecz jasna (i to jedyny słuszny sposób), ale pozwoliłem sobie podzielić
@lacuna: Czy mogłabyś we wpisie oznaczyć jakim typom rozrywki odpowiadały dotychczasowe przygody? Tzn. czy Rzym był grą polityczną, Georgetown ekonomiczną(?) itd. ? Byłoby to bardzo pomocne podczas wyboru typu rozgrywki.
@lacuna: Prohibicja, kurrła to będzie to. Mafia 1 i Zakazane Imperium tylko w formie erpega.Gra łączyłaby nawet jeśli byśmy nie wybrali pvp, handel, przestępstwa i politykę. Cycuś by to było.
@Akumulat: PvP będzie uzależnione i od typu i od tematyki przygody. Nie rozpiszę wszystkich kombinacji, ale na każdą mam pewną koncepcję, którą skonsultuję z graczami po wyborze.

@Awerege: Spróbujmy

A - polityczna: Senat Rzymski
B - przygodowa: Krucjaty, aktualna koncepcja Postapo w starożytności
C - polityczno-przygodowa: Wikingowie (rady osady + misje poboczne 2-3 razy w roku)
D - ekonomiczna: Kartagina, Wielkie Odkrycia Geograficzne (choć początkowo mogła przypominać C