Wpis z mikrobloga

Plot holes w Wielkich Odkryciach Geograficznych #lacunafabularnienewbristol #lacunafabularnieczarnolisto

Na prośbę dwóch osób otwieram temat, w którym wyjaśnię niezrozumiałe rozstrzygnięcia niektórych akcji lub fabularnych wątków lub przyznam się do "fabularnej dziury". Nie ukrywam, że niektóre tematy zostały potraktowane po macoszemu, ale po PW które otrzymałam po zakończeniu gry odnoszę wrażenie, że dostrzeżono znacznie większą liczbę nieścisłości niż to miało naprawdę miejsce.

Może jednak jest tak, że to mi się wydaje, że dziur fabularnych było mniej niż w rzeczywistości? Sprawdźmy to wspólnie!
  • 63
  • Odpowiedz
@Awerege:

1) Jakie były inne scenariusze zakończenia przygody, których twoich tropów nie zauważyliśmy i nie pochwyciliśmy?


Zakończenia nie były skomplikowane, bo ważniejsze były indywidualne cele graczy. Trzy o których wcześniej wspominałam to:

- odejście z gry ponad połowy graczy (w wyniku śmierci lub afk)
- wywołanie wojny światowej, do której było bardzo blisko, jednak załoga Cytrynowego Slanta postanowiła nie zaogniać konfliktu
- spełnienie przez co najmniej 1/4 graczy wszystkich celów i
  • Odpowiedz
@achtunki: To jest odczucie Kupców, natomiast odniosłam wrażenie, że oczekiwali nagrody za sam fakt wybrania tej klasy bez zaangażowania, jakie okazali przed startem gry Matei, mac, Tynkarz i Krul Janusz Passat. Kupcy otrzymali możliwości rozwinięcia się przy poniesieniu ryzyka, żaden z kupców tego ryzyka nie poniósł. Kolejne kwartały to już działania Bankierów mające na celu zmarginalizowanie pozycji Kupców, normalna i dopuszczalna walka o wpływy.
  • Odpowiedz
@Awerege: Olimpium mogło być użyte jako trucizna - zgodnie z pierwszym opisem nieprzetworzone rozpuszczało się w wodzie bez śladu. Tak przygotowana trucizna była niewykrywalna, bo bezwonna i nie pozostawiała śladów.
  • Odpowiedz
@lacuna: Klasa kupca skupiała się głównie na handlu, na początku gry handlu praktycznie nie było, po kilku turach istniał handel, jednak tylko pomiędzy bankierami, którzy de facto odebrali funkcję składowania handlarzom. Ich jedyną realną opcją, dodaną pod koniec były te transporty statkami.
W moim odczuciu gracze nie zdążyli dość szybko rozwinąć firm, co doprowadziło do braku handlu, a możliwości zarobkowe były zbyt niskie na taką ilość kwartałów co w ostateczności doprowadziło
  • Odpowiedz
@lacuna

Postać Anagamy miała ukrytą broń palną w kikucie nogi, Gabriela miała ułatwienie do rzutów z wyciąganiem prawdy od NPC, Arnold premie do podrywania kobiet


Czy gracze byli świadomi?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@lacuna:

Dlaczego moją Ambicją było rozwinięcie produkcji alkoholu? Nic sobie nie przypominam, abym w opisie postaci coś takiego pisał
  • Odpowiedz
@lacuna: to ja się jeszcze dopytam, chociaż to i tak nie ma za dużego znaczenia. W ostatnim opisie przestępstw jest wpisane 213 - Zdany, przestępstwo niewykryte - 4 muszkiety zaś w poście z powstaniem Gdy Flavio otrzymał raport o żołnerzu, zbierającym na terenie osady broń, która nie trafiała do garnizonu... To przeoczenie czy przez wynik powstania przestępstwo zostało jakoś odkryte?

PS korzystając z okazji, dzięki za grę ( ͡° ͜
  • Odpowiedz
@achtunki: Tutaj masz rację, bo możliwości handlu faktycznie nie były zbyt duże, ale towary chciałam wprowadzać stopniowo, aby nie zarzucić wszystkich od razu dużą ilością szczegółów - co na koniec gry jak widać nie było dobrym podejściem, bo ilość detali przekroczyła oczekiwania większości (wg głosów w ostatniej ankiecie).

Gra mogłaby się toczyć dalej, miałam dwa rezerwowe wątki opisane wyżej na wypadek, gdyby gracze przestali podążać własnymi ścieżkami i skierowali swój wzrok
  • Odpowiedz
@Matei123: Kikut z bronią był wynegocjowany, Gabriela miała dodatkowe wątki z Lisą i najdłużej ze wszystkich masowe oceny trudności testów akcji przestępczych, Arnold nie wiedział.
  • Odpowiedz
@Zeroskilla: Lars to były członek Nocnej Armady, który wybrał spokojne życie po latach mordów i porwań. Nocna Armada była zagrożeniem tylko dla niepodległych osad bez zewnętrznej ochrony, ale uruchomiona miała zostać dopiero po 4 kwartałach niepodległości.

I tak, osada Nowy Manchester zniknęła za ich sprawką. Nocna Armada miała luźne powiązania z KHX, ale działali samodzielnie, rzadko na ich zlecenie. Ich rolą w przygodzie było stanowienie zagrożenia w przypadku gdyby udało się
  • Odpowiedz
@Gregua: Oryginalny plan Petera Westa i KHX przewidywał przejęcie kontroli nad wyspą i ewentualne wciągnięcie jej do korony portugalskiej. Sama Portugalia nie miała takich planów, sfałszowany wynik referendum był dla nich gwiazdką z nieba.
  • Odpowiedz
@Zerri: Stworzyłeś postać nastawioną na produkcję broni masowej zagłady. Ponieważ obecna przygoda nie przewidywała masowych mordów (shalom von Goldberg), zmieniłam ją na produkcję alkoholu, przekuwając konflikt przeciwko ludzkości na rywalizację z lokalnymi producentami. Dwóch graczy przed rozpoczęciem gry deklarowało takie akcje, więc wbrew Tobie podłączyłam Cię do tej rywalizacji.
  • Odpowiedz