Z cyklu dziwne samochody, który nie znasz. Renault/Pars Khodro P.K - irański samochód, jeden z wielu perskich frankensteinów, zasadniczo jest to Ford Festiva/KIA Pride z nadwoziem Renaulta 5. Produkowany w latach 2000-2013. Powstał, gdyż Pars Khodro miał tłocznie do nadwozi Renaulta 5, ale nic poza tym, a warto było jakoś je wykorzystać, tymczasem od 2000 51% udziałów tego przedsiebiorstwa posiadała konkurencyjna Saipa, produkująca Forda Festivę/KIA Pride do dzisiaj jako Saipa Pride. #samochody #motoryzacja #ciekawostki #iran
@WszeborWlostowic: całkiem zgrabne wozidło ( ͡°͜ʖ͡°) szkoda tylko, że zapewne przez normy bezpieczeństwa nie zostałby dopuszczony do ruchu w Europie :V
@WszeborWlostowic: jest gorszy irański frankenstein. Peugeot ROA czuli klasyczny Paykan z budą od 405. Czyli istnieje tylnonapędowa 405 z piórami z tyłu
@WszeborWlostowic @Pangia @camaro98 Pisał kiedyś złomnik, że ten 405 irański ma wadę fabryczną, obydwa koła skręcają o ten sam kąt. Powoduje to duże naprężenia nadwozia, po jakimś czasie buda się rozsypuje
@WszeborWlostowic: dziś za zdrowe blachy do takiej 5tki w wersji alpine to byś górę złota dostał, miałem za gówniaka wersję 1.4 GTS jak to chodziło...ehh, 750kg masy własnej
@Pangia: ide o zaklad, ze ludzie ktorzy maja zaszczyt mieszkac tam, gdzie takie auta maja racje bytu, chetnie poswieciliby je nawet na rzecz 10 letniego passka w tedeiku ;) nie jestem w stanie zrozumiec zachwytu tego typu wydumkami i dziwna tesknota za epoka motoryzacji sprzed 30-40 lat ¯\_(ツ)_/¯ przeciez masz ten luksus, ze bez klopotu mozesz sobie takie auto importowac, jesli to jest cos, co cie bardzo kreci. wiec tu
ide o zaklad, ze ludzie ktorzy maja zaszczyt mieszkac tam, gdzie takie auta maja racje bytu, chetnie poswieciliby je nawet na rzecz 10 letniego passka w tedeiku
@MirekWyznajeAnonimowo: Dokładnie. Te auta to takie "Polonezy" miejscowe. W warunkach braku sztucznych barier celnych nie mają absolutnie żadnego sensu, ani technicznego ani ekonomicznego.
@MirekWyznajeAnonimowo: Bo są ludzie, dla których szyby w prądzie to zbytek, a wspomaganie kierownicy nie jest kluczowym wyposażeniem samochodu, a że nasze postawy są dość jaskrawe na tle pozostałych, to wydaje się to tym dziwniejsze. A co do importu to cła są zabójcze dla ekonomii, no nie ukrywajmy. Gdyby nie ten przykry detal, to pół wschodniej Polski jeździłoby rosyjskimi czy białoruskimi autami, bo w przeliczeniu na złotówki deklasują większość nowych
Renault/Pars Khodro P.K - irański samochód, jeden z wielu perskich frankensteinów, zasadniczo jest to Ford Festiva/KIA Pride z nadwoziem Renaulta 5.
Produkowany w latach 2000-2013. Powstał, gdyż Pars Khodro miał tłocznie do nadwozi Renaulta 5, ale nic poza tym, a warto było jakoś je wykorzystać, tymczasem od 2000 51% udziałów tego przedsiebiorstwa posiadała konkurencyjna Saipa, produkująca Forda Festivę/KIA Pride do dzisiaj jako Saipa Pride.
#samochody #motoryzacja #ciekawostki #iran
@Pangia
@camaro98
Pisał kiedyś złomnik, że ten 405 irański ma wadę fabryczną, obydwa koła skręcają o ten sam kąt. Powoduje to duże naprężenia nadwozia, po jakimś czasie buda się rozsypuje
@MirekWyznajeAnonimowo: Dokładnie. Te auta to takie "Polonezy" miejscowe. W warunkach braku sztucznych barier celnych nie mają absolutnie żadnego sensu, ani technicznego ani ekonomicznego.
@blinxdxb: ło panje, ja wiem że Iran ogromy i piękny ale po cóż aż tyle? Kobieta? ( ͡° ͜ʖ ͡°) jak tak, to trochę zazdroszczę ( ͡° ͜ʖ ͡°)