Aktywne Wpisy
d4wid +185
Powiedzcie mi, jak to trzeba być takim ignorantem, żeby wstawić post, że jego kot ma pękniętą miednicę, bo sobie go wypuszcza na dwór i nie widzieć korelacji, że kot=podwórko=śmierć?
Nie wiem, czy to kwestia wychowania czy po prostu posiadania wybujałego ego, że on wie lepiej.
Sama nazwa Kot Domowy już dużo mówi. Kot niszczy ekosystem. Te ptaszki co ćwierkają, inne mniejsze zwierzęta giną, bo ktoś wypuszcza drapieżnika.
Ja na przykład jak się
Nie wiem, czy to kwestia wychowania czy po prostu posiadania wybujałego ego, że on wie lepiej.
Sama nazwa Kot Domowy już dużo mówi. Kot niszczy ekosystem. Te ptaszki co ćwierkają, inne mniejsze zwierzęta giną, bo ktoś wypuszcza drapieżnika.
Ja na przykład jak się
Daaniel1989 +817
Hej mirki, wierzę w moc wykopu. Wczoraj w #krakow moja różową spotkała bardzo nie przyjemna sytuacja. Jechała na rowerze ok 18:40, w okolicach przystanku kabel gdzie zajechał jej drogę rowerzysta glovo, arabopodobny, bez brody, wysoki. Po zwróceniu uwagi że prawie w nią wjechał, w okolicach estakady na wielickiej specjalnie potrącił moją różową, szczęśliwie przewróciła się na trawę ale i tak potłukła sobie kolano. Inni rowerzyści pomogli jej się pozbierać, później ja przyjechałem,
Przepraszam za nadmiar tagów, ale w grę wchodzi kupę kasy.
Kochani, mam problem.
Dwa tygodnie temu byłem w Izraelu, w mieście Eliat, gdzie wypożyczyłem na 3 dni (12-15 marca) samochód, za pośrednictwem strony https://www.easyrentcars.com/ w wypożyczalni firmy Budget
(zdawałoby się, międzynarodowa korporacja, nie żaden lokalny Januszex...). Wypożyczenie wraz ze wszelkimi możliwymi ubezpieczeniami kosztowało zawrotną kwotę 35,66 EUR.
Przy odbiorze samochodu wypożyczalnia zablokowała mi na karcie kredytowej kwotę 1000 USD, tytułem depozytu (co jest standardową praktyką). Ta blokada powinna zostać zdjęta przy zwrocie pojazdu, lub wkrótce potem. Przede wszystkim zaś - ta blokada powinna pozostać tylko blokadą a nie obciążeniem.
Samochód zwróciłem w terminie, otrzymałem dokumenty zwrotu, i zapewnienie, że blokada zostanie zdjęta - standard.
Dopiero po powrocie przełożyłem spowrotem karty SIM w telefonie i okazały się rzeczy przedziwne.
12 marca na karcie zostało zablokowane 1000USD
14 marca na karcie zostało zablokowane kolejne 1000USD
14 marca na karcie miały miejsce 2 próby obciążenia (nie znam kwot), odrzucone z braku środków
14 marcia na karcie zostało zablokowane 200USD.
Czyli - metodą prób i błędów obciążyli kartę na maksymalną możliwą kwotę. Wszystko przez firmę Budget Domicar, Ltd.
W sumie 2200 dolarów - taki tam, drobiazg :)
Zadzwoniłem do banku, zablokowałem kartę, kazali czekać, czy blokady zostaną zdjęte.
19 marca pierwsza blokada na 1000USD została zaksięgowana na karcie, co spowodowało dodatkowe obciążenie kwotą 220,32PLN tytułem przewalutowania.
20 marca blokady na 1000 i 200 USD zniknęły (łaskawcy #!$%@?...)
Na chwilę obecną oszuści z Izraela ukradli mi przeszło 4000 złotych.
Dotychczas poczynione kroki:
- reklamacja transakcji w banku - odrzucona ("transakcja została poprawnie autoryzowana, zgodnie z postanowieniami Regulaminu Kart Kredytowych Citibank, jako transakcja dokonana poprzez fizyczne użycie Karty" - i co z tego, że data transakcji to 17 marca/zaksięgowana 19 marca, czyli to "fizyczne użycie karty" miało rzekomo miejsce już po moim powrocie do Polski i po zablokowaniu karty). Od reklamacji mogę się odwołać w trybie chargeback (co zrobię dziś po południu).
- e-maile z opisem sytuacji i prośbą o wyjaśnienie, wysłane do:
- lokalnego oddziału Budget w Eliat (bez odpowiedzi od 17 marca)
- centrali Budget Domicar Ltd w Tel Aviwie (bez odpowiedzi od 17 marca)
- lokalnego oddziału Budget w Polsce (bez odpowiedzi od 17 marca)
- centrali Budget w USA (odpowiedź: "Please allow up to 30-45 business days for our investigation")
- easyrentcars (odpowiedź z prośbą o dosłanie skanów dokumentów, potem bez odpowiedzi)
Jeszcze byłbym w stanie pojąć, gdyby chodziło o obciążenie za uszkodzenie samochodu (nawet wyimaginowane - bo od tego jestem ubezpieczony) - ale nawet tego nie mam, bo nie jestem w stanie wydębić od nikogo jakiegoś dokumentu, faktury, rachunku - bo wypożyczalnia zwyczajnie się nie odzywa.
Pytanie do was: Co jeszcze mogę zrobić?!
Wiesz, na razie, to Citi przesłało mi wyciąg z karty i za 3 tygodnie będzie cisnąć o zapłatę.... :(
Komentarz usunięty przez autora
Jedyne o czym trzeba pamiętać to powiadomienia SMS i aktywna karta SIM.
Trzymam kciuki za pomyślne rozwiązanie sprawy.
@tarasino: Co prawda ja o tym nie pomyślałem, bo na czas pobytu kupiłem lokalnego pre-paida - ale to i tak nie chroni.
Dostałbyś powiadomienie przy wynajmnie o blokadzie na $1000 - a to jest normalne. W powiadomieniu nie byłoby napisane "nie zamierzamy cofać tej blokady"....
Trzymam kciuki za chargeback!
Skasowali Cię 1000$ przez pomyłkę. Tak na prawdę mieli Cię skasować tylko 120.43 $ za zgubiony kluczyk. I tą kwotę 120.43$ zatrzymają dla siebie, natomiast reszta - 879,57$ zostanie zwrócona?
Gorszej wymówki nie mogli wymyślić - przecież fakt zgubienia klucza byłby odnotowany od razu. Jak pracownik wypożyczalni miałby przyjąć samochód bez kluczka i nie odnotować tego na dokumencie zwrotu? Jakim cudem odstawiłbyś samochód bez kluczyka?
@tarasino:
Już nawet #!$%@?ąc od oczywistego kłamstwa na temat kluczyka - to nawet, gdyby taka sytuacja miała miejsce, to pobranie zbyt dużej kwoty, czekanie miesiąc na wyjaśnienie, a potem jeszcze kolejne 3 tygodnie na łaskawy zwrot nadmiaru to już samo w