Wpis z mikrobloga

#f1 #mirkof1

Mireczki, ponownie zapraszam do gry w lidze #mirkof1 w menedżerze GPM.
Link do ligi: https://oldf1wm.pl/gpm/index.php?dzial=25&ligaid=397

Dla niewtajemniczonych - rozgrywka polega na zarządzaniu twoim własnym teamem F1, na który składa się 2 kierowców (+opcjonalnie 1 rezerwowy), bolid oraz silnik. Każdy z elementów kupujemy przy wykorzystaniu naszego ograniczonego budżetu, który zasilany jest po każdym wyścigu o kwotę proporcjonalną do liczby punktów zebranych w rzeczywistości przez "składniki" twojego zespołu GPM. Jednocześnie każdy z graczy typuje wyniki nadchodzącego wyścigu i kwalifikacji, za co również przyznawane są punkty i zasilane jest konto.

Skład zespołu możemy zmieniać w czasie sezonu sprzedając posiadane elementy (za część ich aktualnej ceny) i kupując nowe. Ich ceny sprzężone są z rzeczywistością tj zmieniają się wraz z wynikami F1, dlatego też kluczowe jest wybranie odpowiedniego momentu do wymiany składu. Może od samego początku będziesz ciułał na Ferrari, a może raczej będziesz piął się do góry małymi krokami? W każdym razie zabawa jest przednia. Sam gram bodajże od 2014 roku i mogę powiedzieć, że zawsze w top 5 jest jatka, bo nawet pod koniec sezonu różnice punktowe mogą być minimalne i ostatni wyścig decyduje o wynikach.

Zachęcam do zgłębienia regulaminu rozgrywki, bo mój post rzecz jasna nie opisuje wszystkich zasad.

Kilka protipów ode mnie, jako że ostatnio trochę nudno było na 1. miejscu ( ͡° ͜ʖ ͡°)-:
1. Dobrze jest czekać z zakupami na słaby wyścig teamu/kierowcy, bo cena potrafi wtedy nieźle spaść.
2. Optymalny moment na zakupy i typowanie to 10min przed kwalifikacjami (w momencie rozpoczęcia kwalifikacji blokowane są składy zespołów na dany weekend). Dlaczego tak późno? Nieraz się zdarza, że ktoś dostanie w ostatniej chwili karę, rozbije się czy padnie coś w bolidzie, a więc im później kupujemy, tym mniejsza szansa, że przepuścimy kasę na kogoś, kto startuje z pitlane i ma marne szanse na punkty.
3. Liczą się tylko punktowane pozycje. Jeśli twój team ma dojeżdżać na 11 miejscu, to równie dobrze możesz kupić Williamsa, a zaoszczędzoną kasę odłożyć na coś lepszego.
4. W fazie wstępnej tj przed sezonem cena składników ustalana jest przez administratora GPM na bazie wyników testów, które często nie są miarodajne. To dobra okazja żeby kupić po taniości coś, o czym wiesz, że ma potencjał.
5. Typując, przyglądajcie się wynikom treningów. Generalnie FP3 jest dużo ważniejsze od FP1 i FP2, ale wyników pierwszych dwóch treningów nie można lekceważyć. Polecam też popatrzeć, jak dany team sprawował się w ubiegłym roku, ale tutaj lepiej uważać jeśli nie pamięta się kontekstu konkretnego wyścigu tj dlaczego dany kierowca skończył tam gdzie skończył, a nie wyżej.
  • 7
  • Odpowiedz