Wpis z mikrobloga

A ktoś jeszcze pamięta tą scieme? xD
W skrócie: Polacy wpadają na pomysł ciągnięcia dotacji od inwestorów i w 2008 zakładają firmę w Wielkiej Brytanii i nazywają ją Arrinera - firma ma być brytyjskim producentem sportowych samochodów nawiązujących do Polski. 8 lat później(w tym czasie powstały m. in koenigsegg, czy tvr griffith tworzonych od zera do wersji sprzedażowej) jest w końcu premiera modelu cywilnego. Niestety, samochód wygląda jak rzeźbiony przez pijanych studentów. Wszędzie klej, atrapy, nierówności i wszystko wygląda jakby się trzymało na słowo honoru. W międzyczasie, Arrinera zaliczyła kilka występów na różnych festiwalach motoryzacyjnych. O występach można różne rzeczy powiedzieć, ale w swojej klasie często jest bliżej ostatniego miejsca, niemal zawsze nie była w stanie ukończyć wyścigu z powodu awarii silnika. Jednym z ciekawszych występów było DMV GTC 2017 na hockenheim ringu, gdzie Arrinera była najgorszym samochodem w swoim klasie, niewiele szybszym niż fabryczna Toyota gt86.
Po 2017 zrobiło się cicho o arrinerze, a w tym roku minie 11 lat od założenia marki. A samochodu ciągle nie można kupić.
Z ciekawostek jeszcze dodam, że 2017 to też rok, w którym Arrinera zaczęła sprzedaż czapek, koszulek i akcesoriów z logiem Arrinery.

#motoryzacja #arrinera #heheszki #humor #polska
T.....e - A ktoś jeszcze pamięta tą scieme? xD
W skrócie: Polacy wpadają na pomysł c...

źródło: comment_zWRsZ4Xoe5rQToD50Pf69mPJ9hm1zULP.jpg

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
@Trixie: Nieźle wypadła na Good Wood Festival of Speed z tego co pamiętam. Występowała w wersji GT czy jakoś tak. Ale fakt faktem. Projekt wizualnie ciekawy, mocno trzymałem kciuki za Arrinerę. Ale nawet moja cierpliwość ma swoje granice i nie wierzę już, że kiedykolwiek zobaczymy działającą linię produkcyjną tego samochodu.
  • Odpowiedz
@piter259: no jak firma zarejestrowana jest w wielkiej brytanii, to raczej z polskim kapitałem wiele wspólnego nie ma. Aczkolwiek mają jakąś siedzibę w polsce, niby były jakieś plany przeniesienia firmy z uk do pl, ale za wiele się nie zmieniło od tamtego momentu.
  • Odpowiedz
@Trixie pochodzenie kapitału jest polskie, ale właściciel doszedł do wniosku, że prowadzenie biznesu w Polsce nie ma sensu porównując do prowadzenia biznesu w UK
  • Odpowiedz
@UberWygryw: jedynie co tam stworzyli swojego to karoseria, wszystkie inne podzespoły pochodzą z innych samochodów. Nic w tym złego nie jest, ale tu nie chodzi o to z czego ten samochód jest robiony, tylko jak on jest robiony. A tutaj jest tragedia.
  • Odpowiedz
@Trixie: Prawdziwe dzieło tworzy się w bólach, wszędzie kłaść chcecie kłody pod nogi, Arrinera ciągle ma kładzione kłody pod nogi takimi złymi komentarzami, ciągle szyderstwo... Wszyscy mówili że nic z tego nie będzie a tu proszę, jeżdżący prototyp, potem wersja przedprodukcyjna...

  • Odpowiedz
Wszyscy mówili że nic z tego nie będzie a tu proszę, jeżdżący prototyp, potem wersja przedprodukcyjna...


@aarahon: nom, po 8 latach. Za 10 lat będą wersję produkcyjną, a za kolejne 10 będą gotowi do produkcji. Ale to wina hejterów, że nie kibicują projektowi.
  • Odpowiedz
@Trixie: Czytałeś spojler? Ogólnie ktoś kto się bierze za auto i ciągnie dotację na projekt a nie na produkcję to z automatu jest podejrzany i nie rozumiem ludzi którzy swoją kasę na to wyłożyli...

Popatrzyli na stare TVR, pomyśleli że to proste bo do ramy przykręca się silnik, zawieszenie, na to wystarczy nałożyć pudło (jak w pociągu), parę przewodów na wtyczki spiąć, parę elementów na śruby m8 skręcić, ramę na m12,
  • Odpowiedz