Wpis z mikrobloga

@Goryptic: nie da się, co najwyżej możesz pomagać sobie klikając "f" to wtedy centruje kamerę na obiekcie.
A jak się da to dam plusa za taką dobrą informację bo człowiek się jednak całe życie uczy
@jigsaw96: tak, tylko że najpierw F mnie oddala... W ogóle co to za procedura, ja potrzebuję żeby to był domyślny sposób pracy, a nie jakaś zakrojona na szeroką skalę wielostopniowa operacja.
@Goryptic: W blenderze jest jeszcze gorzej mimo że to środowisko stworzone do modelowania.
Jak na zaznaczonym obiekcie naciskasz f i Ci oddala, to przeważnie dzieje się tak bo kamera chce objąć w swojej przestrzeni wszystko co jest zaznaczone, nawet jak obiekt będzie miał 1km długości. Jak już sobie dojedziesz kamerą do tego obiektu i niby ustalisz orbitę po której chciałbyś się poruszasz, to kursorem wskazujesz punkt na którym się fokusujesz i
@gozdaGB: w Blenderze klikam obiekt i trzymając MMB normalnie się obracam. To jest jedyne rozwiązanie, jakie mnie satyfakcjonuje. Każde dodatkowe kliknięcie przy operacji, którą wykonuję praktycznie non-stop, powoduje zwielokrotnienie czasu pracy o kilkaset procent.
Ale to już nieistotne, znalazłem rozwiązanie - prawy + WSAD. W ten sposób jeszcze jakoś da się sprawnie poruszać w tym gównianym programie o zerowej customizacji.
@Goryptic: Ale jak w blenderze chcesz się fokusować na jakimś obiekcie, vercie czy czymś innym to za numDel łapiesz, a i tak czasami trzeba scrollować. W świecie unity jest pewne określenie opisujące ten silnik, wzdychasz i mówisz Unity :P
Ale jak w blenderze chcesz się fokusować na jakimś obiekcie, vercie czy czymś innym to za numDel łapiesz, a i tak czasami trzeba scrollować.


@gozdaGB: faktycznie jest coś takiego, ale właściwie nie pamiętam kiedy i dlaczego to występuje. Tak się dzieje chyba tylko w widoku perspektywicznym, a ja pracuję ciągle w orto.