Wpis z mikrobloga

#budownictwo #remontujzwykopem #remont

Witam,
na wstępie dodam, że jestem amatorem.

"Specjalista" od paneli układał je na podłodze od razu po wyjęciu z paczki, a dodatkowo nie zrobił odpowiednich dylatacji od ściany.

Jako rezultat panele trochę wilgoci wchłonęły, powiększyły się i oparły się o ściany.
Minęło kilka miesięcy w nieogrzewanym domku. Cala podłoga się pofalowała.

Szukam kolejnych specjalistów, którzy to poprawią, sam się na tym nie znając.

Czy możecie mi coś doradzić?
Niektórzy chcą te panele rozkładać, skracać i układać od początku.

A inni mówią, że pióra wpustowe pewnie sa lekko spuchnięte i nie da rady bezkolizyjnie tego rozłożyć i złożyć i sugerują próbę odcięcia paska paneli przy ścianie, tworząc w ten sposób dylatację.

Najchętniej poprosiłbym o pomoc kogoś znajomego, ale domek jest dość daleko od miejsca zamieszkania obecnego, a znajomi uwikłani w dzieci i swoje problemy... to juz nie te czasy, że się skrzykiwalo ekipę znajomych i malowało czyjeś mieszkanie.

Mam spore obawy, że ci wioskowi specjaliści tylko pogorszą mi stan tych paneli.

Szukałem ich na fejsie, prosząc o polecenia, ale zgłosiło się tylko 3, którzy sami się polecili...

Jak mogę uniknąć wtopy?
Wiadomo, że nikt z wioskowych specjalistów umowy ze mną nie podpisze, a ja nie będę z nikim się po sądach później woził...

EDIT:
odcięcie panela równiez nie jest bezproblemowe, bo szlifierka kątowa po prostu pali te panele...

może ktoś podrzuci jakiś link edukacyjny?
  • 21
@deryt: @anarkh:

dzięki za rady. Jak napisałem, nie jestem specem. Kiedyś ktoś mi powiedział, że do paneli lepiej stosować piły do metalu, bo maja cienki rzaz, a panele to głównie wióry i klej, i sa dużo twardsze od drewna.

czyli mała szlifierka kątowa i piła do drewna zrobi robotę?
z uwagi na to, że to przy ścianie to podejście jest bardzo słabe.