Wpis z mikrobloga

@raisaa: Tylko ja nie rozumiem na #!$%@? to? Jaką konkretnie to ma funkcję poza szpetotą? I zamknięcie przejścia podziemnego też pięknie, nie przepradam za przejściami podziemnymi ale wole je niż czekanie na światłach 3 minuty, a tutaj mówią że na Kazimierza zmniejszy się ruch, jak oni to zrobią? Możemy się spodziewać ogłoszenia budowy metra czy może włodarze miasta znają plany na cenę paliw na najbliższe lata i wiedzą ze jak
  • Odpowiedz
@JamesikR: No i generalnie to tam kompletnie nie pasuje. Mało tego jak coś już jest brzydkie na wizualizacji, a znając życie pójdą jeszcze po kosztach i będziemy mieli wielkie akwarium w środku miasta.
  • Odpowiedz
@raisaa: Ale wiesz, już pomijając kwestie estetyczne (oczywiscie jest okropne ale zalozmy ze to pomijamy) to jaką to ma funkcję? Osłona przed deszczem, osłona przed pociskami artyleryjskimi, baza do dalszej rozbudowy, co to jest?
  • Odpowiedz
@JamesikR @spokoj: "Efekt jaki chcieliśmy osiągnąć to lekkość i pewnego rodzaju eteryczność kubatur, które staną na przeciw siedziby ESK. Dodatkową atrakcją mogą być efekty iluminacji np. w okresie trwania ESK"

Ale i tak chwała im za to, że "Jednocześnie wycofano się z pomysłu, żeby wiaty były przykryte membraną (czyli takim materiałem, jakim pokryty jest Stadion Miejski)."
  • Odpowiedz
@JamesikR: @raisaa: @spokoj: @masej: A mnie się to podoba. Bardzo fajny bajer architektoniczny, a do tego dobrze, że przejście przestanie grać główną rolę, ponieważ ma funkcję antymiejską. Ruch na Kazimierza ma być w najbliższych latach uspokajany, bo to ścisłe centrum. Także pasy i osłona na tych przystankach to dobry pomysł. Nie wiem czy wiecie, ale tam gdzie obecnie biegnie WZ/Kazimierza na samym środku stal
  • Odpowiedz
@raisaa: No to mówię przecież, że przejściem dla pieszych jest wygodniej niż łazić po ziemią.

@void1984: Jest przecież plan zwężania WZ, a do tego za kilka lat, po 2016 zamknięcia estakad i zabudowy pl. Społecznego.. Miasto idzie w kierunku miasta. Nie możemy i nie powinniśmy mieć autostrady przez centrum miasta, bo to antymiejskie.
  • Odpowiedz
@nodikv: Na logistyce się nie znam, jednak dla mnie zawsze takie przejścia odciążały skupisko ludzi - jest kilka wejść, każdy idzie swoją stroną no i nie ma świateł, na których trzeba czekać by przedostać się na drugą stronę ulicy.
  • Odpowiedz
@raisaa: Oczywiście. Do tego utrudniają ruch osobą starszym, niepełnosprawnym, ludziom na rowerach, a także spowalniają, bo mimo, że wydaje Ci się, że idzie to pokonujesz dłuższą drogę. Wejście i zejście po schodach. To, że ja, czy ktoś inny może te schodki obskoczyć w 25 sekund, nie oznacza, że starsza Pani, inwalida czy gorąca bizneswoman na szpilkach zrobi to w takim czasie.

Generalnie przejście podziemne ma niby zostać jako dodatek, więc
  • Odpowiedz
@void1984: wylaczenie z uzytku Kazimierza Wielkiego to od lat jeden z najwiekszych celow Dudkiewicza. Docelowo bedzie po jednym pasie, w zasadzie dojazd dla mieszkancow. Na Swidckiej bedzie zwykle przejscie gora a w podziemiach wg planow mialo byc artystyczne "cos", stad schody. Caly ruch aut ma pojsc w jedna strone Podwalem, w druga Kosciuszki. Moim zdaniem jeden z gorszych pomyslow, ale skoro nikt nie protestuje...
  • Odpowiedz