Wpis z mikrobloga

Dobra taka mała opinia. Łańcuch Shimano HG-93 zakupiony na początku roku 2018, użytkowany mniej więcej od początku marca 2018 do teraz. Przebieg niecałe 2900 km. Stan - taki jak na zdjęciach.

Łańcuch raczej regularnie miał zapewnione odpowiednie smarowanie, ale nie był zalewany smarem tylko zgodnie ze "sztuką" smarowane miał ogniwa "od środka". Czyszczony po mocniejszych zabrudzeniach, jeździe po błocie itp, a następnie smarowany. Czyszczony głównie delikatnymi odtłuszczaczami, shake z benzyną ekstrakcyjną zrobiony chyba z dwa razy.

Jazdy raczej trekingowe, najmocniej po dupie dostał przez ostatnie 300 km, kiedy było dużo wody, śnieg i pewnie trochę soli. W lato, czyli gdy zrobiłem lwią część kilometrów, użytkowany głównie na długich dystansach (czyli stałe obciążenie) i w dobrych, suchych warunkach, rzadko woda.

Rozciągnięcie - niestety nie mam miarki, ale raczej nie będzie zaskoczeniem, że jest dobrze rozciągnięty :). Jak na cenę 60 zł można powiedzieć, że ujdzie, ale mogło być lepiej. Ta powłoka niklowana wydaje się być słaba.

Stan - jak na zdjęciach. Obok próbka nowego HG-93 (pozostałość po skracaniu łańcucha).

Tak jakby kogoś interesowało, czy ten łańcuch jest ok.

#rower
artur200222 - Dobra taka mała opinia. Łańcuch Shimano HG-93 zakupiony na początku rok...

źródło: comment_iJNnYccMzL5BYQ1JLKNqDYoU8h4tL3Cm.jpg

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
@artur200222: naprawdę taka wymiana łańcucha tyle daje? Bo jak czytam te wpisy to mam wrażenie że wymiana łańcucha rowerowego na czas to rzecz ważniejsza od wymiany rozrządu w samochodzie. Pytam jako laik ( ͡° ͜ʖ ͡°).
  • Odpowiedz
@wysuszony: No trochę daje. Głównie chodzi o to, że jak się łańcuch rozciągnie ponad 1% to zaczyna szybciej zużywać zębatki, więc ogólnie szybciej zużywa się napęd, a łańcuch to jednak tańszy zakup niż nowa kaseta czy tarcze mechanizmu korbowego. Rozciągnięty też gorzej zmienia przełożenia. Ci co trochę jeżdżą rowerami to odczuwają różnice. Ci co sobie robią małą przejażdżkę raz na 2 tygodnie to raczej im wszystko jedno, zresztą żeby rozciągnąć łańcuch
  • Odpowiedz
@artur200222: ja robiłem taki sam test ale w złych warunkach, sól woda i łańcuch nie wytrzymał za długo, 1200km po czym pękł głównie od korozji, w pracy nie miałem jak go wypłukać więc po 8h jak wracałem już było widać rude mimo dobrego smarowania. Na początku bawiłem się w smarowanie dokładne ogniwek, później zalewałem go mocno żeby go konserwować przed korozją. Rowere to MTB z krótkimi błotnikami więc z obu kół
  • Odpowiedz
  • 1
@wysuszony @FrankVincentino
Łańcuch w aucie pracuje w szczelnie zamkniętym silniku, cały czas zanurzony w oleju, często jest też dwurzedowy. W rowerze jest narażony na czynniki atmosferyczne oraz piasek i sól z dróg.
W rowerze łańcuch działa pod różnymi katami, te do single speedow, lub Piast z biegami w piascie są szersze (nie muszą zmieścić się pomiędzy biegami na kasecie) co wiąże się z ich większą wytrzymałością.

Gdy nie zmienisz łańcucha na czas
kendi - @wysuszony @FrankVincentino
Łańcuch w aucie pracuje w szczelnie zamkniętym si...

źródło: comment_C4mS1LmEguTjsByVS9kuIrcXVAQNme8G.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@mmichal: chinole maja tanio https://www.ebay.co.uk/itm/9-Speed-Bike-116-Link-Bicycle-Cycle-Repair-Chain-Fit-Shimano-Deore-LX-105-HG73/263271637945
na minus to na pewno to ze sie rozciaga no ale ja je uzywam w elektryku no to musi tak byc
nie urwal sie, zardzewial, dla swietego spokoju wymienilem ale niestety juz do zembatek nie pasowal hehehe i musialem wymienic kasete (mogla byc #!$%@? bo tez byla chinska, nie wnikam).
w sumie malo go smarowalem i tez zardzewial glownie przez sol.

3k nie zrobilem, w sumie
  • Odpowiedz