Dziś zajmę się prosto tematem semaforów a dokładnie tylko tych które są potrzebne przeciętnemu użytkownikowi.
Widzimy na obrazku wybór semaforów. Nas interesują dwa ostatnie (ten wciśnięty oraz ten po prawej)
- Pierwszy - pozwala sterować wjazdem w kierunku w którym jest ustawiony oraz pozwala przejeżdżać przez niego pod prąd (jeśli blok w przeciwnym kierunku jest wolny)
- Drugi - pozwala sterować wjazdem w kierunku w którym jest ustawiony ale nie pozwala przejeżdżać w innym kierunki niż stoi.
Pierwsze co trzeba sobie wyobrazić to fakt że w grze są jakby bloki/ścieżki po których porusza się pociąg (blok się zaczyna za semaforem i kończy przed następnym semaforem). Semafory pozwalają ciąć szlak na odpowiednie nam odcinki by np płynniej regulować ruch czy sterować specyficzną jazdą.
Zaczynamy
Zakładamy że pociąg jedzie od Trasy A do B i Odwrotnie:
- Tor 1: Pociąg od ostatniego semafora na trasie A może przejechać pod semafor na torze nr 1 i jeśli Trasa B jest wolna to może przejechać. W przeciwnym kierunku jest to nie możliwe (semafor "Drugi" patrz wyżej)
- Tor 2: Pociąg od ostatniego semafora na trasie A nie może przejechać przez tor nr 2 do trasy B ale odwrotnie jest to możliwe (semafor "Drugi" patrz wyżej) .
- Tor 3: Pociąg od ostatniego semafora na trasie A może przejechać pod semafor na torze nr 3 i jeśli Trasa B jest wolna to może przejechać. W przeciwnym kierunku jest to tak samo możliwe (semafor "Pierwszy" patrz wyżej)
- Tor 4: Pociąg od ostatniego semafora na trasie A może przejechać przez tor nr 4 jeśli jest wolny i zatrzyma się na pierwszym semaforze w tym kierunku. W przeciwną stronę jeśli jest droga wolna to przejedzie pod semafor na tym torze i pojedzie w kierunku trasy A (semafor "Pierwszy" patrz wyżej)
Wydaje się to bardzo proste i w zasadzie takie jest.
@sylwke3100: odnośnie PBS warto dodać, że semafor bez tabliczki w kierunku "pod prąd" uważany jest na przeszkodę, i pociągi będą wybierać najpierw tor, na którym go nie ma. Dodatkowo dla tego semafora droga zajmowana jest na kratce poprzedzającej semafor i tak samo zatrzyma się pociąg. Ten z tabliczką - mówiąc prosto - działa później.
@sylwke3100: Szanuję za wpis. Próg wejścia do tej gry jest nieprzyjemny, kilka razy się odbiłem przez to że nie rozumiałem semaforów a opisy w internecie były jakieś takie nijakie.
Dziś zajmę się prosto tematem semaforów a dokładnie tylko tych które są potrzebne przeciętnemu użytkownikowi.
Widzimy na obrazku wybór semaforów. Nas interesują dwa ostatnie (ten wciśnięty oraz ten po prawej)
- Pierwszy - pozwala sterować wjazdem w kierunku w którym jest ustawiony oraz pozwala przejeżdżać przez niego pod prąd (jeśli blok w przeciwnym kierunku jest wolny)
- Drugi - pozwala sterować wjazdem w kierunku w którym jest ustawiony ale nie pozwala przejeżdżać w innym kierunki niż stoi.
Pierwsze co trzeba sobie wyobrazić to fakt że w grze są jakby bloki/ścieżki po których porusza się pociąg (blok się zaczyna za semaforem i kończy przed następnym semaforem). Semafory pozwalają ciąć szlak na odpowiednie nam odcinki by np płynniej regulować ruch czy sterować specyficzną jazdą.
Zaczynamy
Zakładamy że pociąg jedzie od Trasy A do B i Odwrotnie:
- Tor 1: Pociąg od ostatniego semafora na trasie A może przejechać pod semafor na torze nr 1 i jeśli Trasa B jest wolna to może przejechać. W przeciwnym kierunku jest to nie możliwe (semafor "Drugi" patrz wyżej)
- Tor 2: Pociąg od ostatniego semafora na trasie A nie może przejechać przez tor nr 2 do trasy B ale odwrotnie jest to możliwe (semafor "Drugi" patrz wyżej) .
- Tor 3: Pociąg od ostatniego semafora na trasie A może przejechać pod semafor na torze nr 3 i jeśli Trasa B jest wolna to może przejechać. W przeciwnym kierunku jest to tak samo możliwe (semafor "Pierwszy" patrz wyżej)
- Tor 4: Pociąg od ostatniego semafora na trasie A może przejechać przez tor nr 4 jeśli jest wolny i zatrzyma się na pierwszym semaforze w tym kierunku. W przeciwną stronę jeśli jest droga wolna to przejedzie pod semafor na tym torze i pojedzie w kierunku trasy A (semafor "Pierwszy" patrz wyżej)
Wydaje się to bardzo proste i w zasadzie takie jest.
Jeśli macie jakieś pytania to z chęcią pomogę.
#openttd #gry
źródło: comment_zDW4jJAeQ7XIAuKdiFDLiwEJwrCFwL7v.jpg
PobierzAle w końcu jako tako opanowałem :D