Wpis z mikrobloga

Mirki, nigdy nie myślałem że ktoś mnie tak w #!$%@? zrobi jak to poczynił Ticketmaster... Przeglądając Wasze wpisy widzę że to nie pierwszy raz, więc ja również ostrzegam przed ich praktykami - całość historii i TLDR poniżej.

TLDR:


Ale po kolei...

Wraz z moją różową i znajomymi postanowiliśmy wybrać się na koncert Backstreet Boys w Warszawie w przyszłym roku. Mega wydarzenie, dużo dobrych wspomnień za dzieciaka z tą muzyką - jedziemy!

Przedsprzedaż Citi Handlowy - pożyczam kartę od mamy, patrzę dwa wydarzenia. Jedno normalne - drugie Platinum. Myślę - nie no, Platinum to będą zajebiste miejsca, sprawdzam cenę (559zł !!!) - cholera, drogo, ale będzie na pewno sztos, różowa będzie zadowolona, będziemy przy samej scenie…. taaaa…

TAKIEGO WAŁA! Bilety niczym się nie różnią się od normalnych, jedynie ceny kształtowane są dynamicznie. Czyli jak jesteś frajerem (to ja :D) to płać więcej. Innych zapraszamy po te za 300zł. Myślicie sobie – łatwa reklamacja, wyjaśnienie, przecież jest pula biletów i na pewno oddadzą różnice w bilecie, no bo dlaczego nie?.... taaaa...

TAKIEGO WAŁA! Idą w zaparte że o wszystkim poinformowali i że do niczego się nie przyznają. Pismo do rzecznika konsumenta napisane, jutro składam w urzędzie.

Ktoś ma jakieś pomysły co więcej? UOKiK następny w kolejce.

Dla zainteresowanych ponizej screen z ich strony i pismo do rzecznika:

1) Pismo do Rzecznika Konsumentów

Jako osoba fizyczna zakupiłem na stronie www.ticketmaster.pl 4 bilety na koncert Backstreet Boys w Warszawie do strefy General Admission w cenie 559zł za bilet (Platinum) w przedsprzedaży Citi Handlowy – numer zamówienia [XXXX] .

Bilety te oferowane były jako oddzielne (!) wydarzenie oraz opatrzone przypiskiem „Platinum”, co uzasadniało ich prawie 2-krotnie wyższą cenę od „normalnych” biletów, które można było kupić wchodząc pod inny adres. Zawierając umowę kupna biletów byłem świadomy, że ceny biletów Platinum kształtowane są dynamicznie (w zależności popytu i podaży). Równolegle jednak byłem przekonany o unikatowości tych biletów, co okazało się nieprawdą i jako konsument zostałem przez Ticketmaster celowo wprowadzony w błąd poprzez następujące czynności:

1) sprzedawanie biletów na inne (od bazowego) wydarzenie na stronie ticketmaster.pl pozwalające kupić wyłącznie bilety Platinum (implikuje to unikatowość takiego biletu). Tym samym jest to po prostu wykorzystywanie naiwności ludzi chcących uzyskać jak najlepsze miejsca na koncercie.

2) zaprezentowanie informacji na stronie https://www.ticketmaster.pl/feature/platinum/ o tym że bilety Platinum to „(…) to oferta najbardziej pożądanych miejsc na koncert oraz inne wydarzenia!” – po raz kolejny implikuje to że te bilety różnią się od „normalnych” biletów (tzw. general admission tickets – „GA”)

3) przekazanie informacji o tym, że w ramach biletów Platinum „(…) nie są oferowane żadne dodatkowe usługi ani materiały” nie oznacza, że są one tożsame z „normalnymi” biletami typu „GA”, nie mówi również nic o miejscach które klient otrzyma.

4) Ticketmaster argumentuje, że dynamiczne kształtowanie cen używane jest przez linie lotnicze i hotele. W przeciwieństwie do hoteli i linii lotniczych NIE oferują oni jednak w żadnym momencie porównania biletów Platinum do ‘normalnych’, gdyż promowane są one jako całkowicie oddzielne wydarzenie i całkowicie oddzielna pula biletów. Co więcej, argumentacja o dynamicznych cenach jest błędna - linie lotnicze oraz hotele oferują wszystkie bilety / noclegi etc. w oparciu o ceny dynamiczne. Oznacza to, że nie jest możliwe kupienie dwóch takich samych noclegów / lotów w tej samej klasie biletowej na oddzielnych stronach w różnych systemach kształtowania cen.

5) używanie przez Ticketmaster sformułowanie ‘Platinum’ (po polsku platyna, będąca metalem szlachetnym o dużej wartości i pospolicie uznawana za coś wyjątkowego), co po raz kolejny celowo wprowadza konsumenta w błąd, aby myślał że kupowany przez niego bilet jest wyjątkowy i uprawnia do wejścia na (tutaj cytat) „najbardziej pożądaną” strefę GA

Ticketmaster oferuje zatem bilety „normalne” w cenie 300zł oraz nieróżniące się absolutnie niczym bilety „Platinum” w cenie 559zł. Jako klient wiedziałem, że nie otrzymam (tu cytat) „dodatkowych usług ani produktów”, jednak oczekiwałem że wybierając bilet Platinum kupuję (tu cytat) „najbardziej pożądane miejsca na koncert”.

Jaka logika (oprócz próby wyzysku i celowego wprowadzania klienta w błąd) przyświeca Ticketmaster w sprzedaży biletów w cenie „sztywnej” i równolegle w cenie „dynamicznej”? Takie praktyki mają moim zdaniem jawne przesłanki celowego wprowadzania konsumenta w błąd.


#afera #uokik #ticketmaster #ticket #backstreetboys #oszukujo
chmielo - Mirki, nigdy nie myślałem że ktoś mnie tak w #!$%@? zrobi jak to poczynił T...

źródło: comment_VFArwFEfOBUWB3TggtEt94T8IkmHNaAN.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz