Wpis z mikrobloga

Co sądzicie o #audi A6 C6 w wersji poliftowej (2009 rok)? Oglądałem taką dzisiaj z silnikiem 2.0 tfsi w automacie i jestem zachwycony, jednak chciałem dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego auta i silnika. Myślicie że warto brać to auto z tym silnikiem? Jak z awaryjnoscia i jakich cen części można się spodziewać?
#motoryzacja
  • 18
  • Odpowiedz
Słyszałem coś o bolaczkach tfsi tsi itp. Ale nwm do którego roku :(

@freshys: to jest 1 gen i one generalnie oleju nie biorą. Rozrząd na pasku.

a wczesny tfsi pije 0,5-1L oleju co 1000km x

@Iskaryota: #!$%@?. Jak się nie znasz to się nie wypowiadaj. Olej bierze II gen 2.0 TFSI a nie I gen.
  • Odpowiedz
Spalanie oleju w silniku, naprawa jakieś 6-8k

@WybuchowyCzajnik: kolejny geniusz. Nie, te silniki nie palą tyle oleju.
@Kuberson: nie słuchaj mitomanów na wykopie co się naczytali autoświat i myślą, że coś wiedzą (nawet w tych atrykułach jest napisane, że nie dotyczy to I gen silnika TFSI i, że są one generalnie dość udane). Jest to ten sam silnik co w A4 B7, Passacie B6 i A3 8P i
  • Odpowiedz
@Kuberson uzytkuję w 3.0 Tdi. W C6 jak dobrze trafisz w egzemplarz to bajka auto, ale jak widze jakie problemy mają ludzie na forum to masakra, potrafią zdrenować portfel. Jeśli chodzi o najlepsze motory to 2.4, 3.0 tfsi, 3.0 tdi od któregoś tam roku z oznaczeniem bodajże Bmk są godne polecenia. Reszta raczej pożera kasę.
  • Odpowiedz
@Kuberson: multitronic to skrzynia mniej udana i tu sprawa wygląda tak: albo będziesz jeździł kilka lat i wszystko będzie git, albo w którymś momencie coś padnie i będziesz musiał wysupłać powiedzmy 3k PLN na naprawę. Skrzynia jest najmniej trwała ze wszystkich skrzyń grupy VAG. Pamiętać obowiązkowo trzeba o częstszych wymianach oleju np co 50 000km. Serwisówka chyba twierdzi, że się nie wymienia, ale to szybki sposób na uwalenie skrzyni... Ja
  • Odpowiedz
@SpokojnyPan: mam 2.0 tfsi i właśnie na wolnych obrotach klekocze jak diesel. Mechanik mówił, że te silniki tak chodzą ¯_(ツ)_/¯. Okazało się, że stuka jednak ten łańcuch, zestaw INA jest coś warty czy to chińszczyzna i lepiej wymienić części na audi oem?

O co chodzi z pompami oleju? Mam uważać na jakieś objawy, czy po prostu się psują i mi się silnik zatrze znienacka? Olej był wymieniany mniej więcej co
  • Odpowiedz
mam 2.0 tfsi i właśnie na wolnych obrotach klekocze jak diesel. Mechanik mówił, że te silniki tak chodzą ¯(ツ)/¯.

zmień mechanika. Sprawne 2.0TFSI pracuje cichutko jak na benzynę przystało.

zestaw INA jest coś warty czy to chińszczyzna i lepiej wymienić części na audi oem?

@Nie_masz_racj_idioto: Audi OEM w tym przypadku to właśnie INA... Kupując zestaw INY w sklepie są na nim zatarte logo Audi/VW. Wymień też szklankę popychacza pompy paliwa na taką od INA bo ona
  • Odpowiedz
@Nie_masz_racj_idioto: olej rozgrzany ponad 80st: na postoju ponad 1.2bara, przy 2500 ponad 4bary. U brata było ok, ale zdecydowaliśmy się na zrzucenie miski, przegląd pompy i wyszło: luźny łańcuch walił już o obudowę miski co też dawało efekt pracy diesla, po rozebraniu pompy wałki, zębatki były ok, ale sam mechanizm pompujący miał rysy na swojej kompozycji i sterdziliśmy, że nie warto pchać tego z powrotem, tylko wywalić cały moduł z
  • Odpowiedz
Jest to ten sam silnik co w A4 B7


@SpokojnyPan: Ciekawe to i dla mnie nowość. Myślałem, że skoro w poliftach C6 montowali te same 3.0 tdi, co w A4 B8, to i 2.0 turbo jest też z tej generacji, ale faktycznie podane jest wszędzie 2.0 FSI.
  • Odpowiedz