Wpis z mikrobloga

Cześć wykopowicze. Na wstępie przepraszam za bierność w kwestii udzielania się na mirko, jesteśmy zasypani pracą, jednakże każdy z Was, kto napisze do nas wiadomość prywatną niezwłocznie otrzymuje odpowiedź, pomoc i zawsze korzystną ofertę na sprzęt ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Chciałem podzielić się ciekawą sytuacją, w którą zostaliśmy wplątani i czujemy się nieco bezsilni. Niby nic wielkiego, ale w związku z tym, że dokładamy wszelkich starań aby obsługa klienta była na najwyższym poziomie, wpadki zdarzały się jak najrzadziej a każdy klient był zadowolony, negatywne, bezpodstawne i kłamliwe opinie są po prostu krzywdzące.

Od początku więc, raczej nie da się krótko, wybaczcie. Rok temu na pewnym portalu aukcyjnym, Pan B. zakupił do nas komputer. Wybrano przesyłkę pobraniową, przesyłka została otwarta w obecności kuriera, w obecności kuriera też otrzymaliśmy telefon z próbą o rabat w wysokości 400 zł, z uwagi na fakt, że komputer jest uszkodzony. Będąc pewnym oferowanego i wysyłanego sprzętu, absolutnie na taki rabat się nie zgodziliśmy. Kurier kliknął więc odmowę przyjęcia, bez spisania obowiązkowego protokołu i komputer wrócił do nas w opłakanym stanie, rozbity, z uszkodzonymi zawiasami, zalany przez deszcz przez niedostateczne spakowanie przesyłki zwrotnej, której jak się okazało w procesie reklamacyjnym "nikt nie otwierał", bo niemożliwym jest by kurier nie spisał protokołu ( ͡° ͜ʖ ͡°). Problematycznego klienta, nie mogliśmy jednak dodać na czarną listę gdyż zakup odbył się z konta niezarejestrowanego, coś tam ugraliśmy z firmą kurierską i temat ucichł.

We wrześniu tego roku Pan B. zakupił od nas ponownie komputer, tym razem z konta z pełną aktywacją, adres, nazwisko, wszystko się zgadzało. Sytuacji jak ta z przed roku nie mieliśmy nigdy wcześniej, więc nazwisko zapadło nam doskonale w pamięci. Ciężko powiedzieć czy kolejny zakup był złośliwością czy przypadkiem, jednak z uwagi na funkcjonowanie wspominanego portalu aukcyjnego, nie mogliśmy temu Panu nie wysłać ot tak komputera. Zabezpieczyliśmy się więc na wszelkie możliwe sposoby przed wysyłką, wiedząc, że padniemy ofiarą kolejnej tego typu lub podobnej insynuacji. Znów wybrano przesyłkę pobraniową. Zrobiliśmy pełną dokumentację wideo/foto z procesu pakowania/przygotowywania sprzętu do wysyłki. Oczywiście to żaden dowód, na to że dany komputer został wysłany właśnie do tego Pana, ale traf chciał, że na kilku ujęciach widać numery seryjne i konfigurację w BIOS tego egzemplarza, co okazało się dość istotne później. Jedynym kontaktem ze strony kupującego były 3 prośby/zapytania czy komputer zostanie wysłany tą właśnie firmą kurierską, tą tzn, tą samą co przed rokiem, która w regulaminie ma możliwość otwierania przesyłek pobraniowych przed uiszczeniem opłaty kurierowi. Celowo więc skorzystaliśmy z usług firmy UPS, która nie pozwala na takie manewry, zakładając, że w tej sytuacji przesyłka nie zostanie odebrana i wróci do nas po kilku dniach. O dziwo Pan B. przesyłkę odebrał. Kilka dni później otworzył jednak dyskusję za pośrednictwem portalu aukcyjnego, kłamiąc o rzekomym haśle na BIOS założonym w komputerze. Na wszelkie możliwe sposoby udowodniliśmy, że była to bzdura. Dyskusja nie została jednak zamknięta na nasz wniosek, a kupujący stwierdził, że otrzymał produkt niezgodny z umową i wystawił nam prozaiczny komentarz negatywny o treści "NIE POLECAM". Pierwszy i jedyny tego typu. Próbowaliśmy klika razy załagodzić sytuację, proponując możliwość odstąpienia od umowy, zwrotu bez ponoszenia kosztów itp - bezskutecznie.
Kilka dni później komputer został wystawiony przez Pana B. jako "własny" (w nieco niższej cenie), opisywany jako idealny, najlepszy z najlepszych i został bardzo szybko sprzedany, za co Pan B. otrzymał komentarz pozytywny ( ͡° ͜ʖ ͡°) Po komentarzach, a także przedmiotach oferowanych na sprzedaż przez B. można wywnioskować, że osoba ta znalazła sobie sposób na życie w opisywanym schemacie i czuje się bezkarna. Portal aukcyjny rozkłada ręce uznając, że komentarz jest słuszny i nie mogą go zweryfikować, nie mogą również zamknąć dyskusji, nie usuną komentarza nawet z wyrokiem sądu, system komentarzy nie pozwala natomiast na wystawienie negatywa kupującemu i wszystko się zapętla. W związku z tą sytuacją straciliśmy status Super Sprzedawcy, który ma znaczy wpływ na wyniki finansowe i całe koszty prowadzenia działalności na #allegro

Nasza aukcja - https://allegro.pl/ideal-dell-e6540-i5-4200m-8gb-256ssd-fhd-w7-13-i7531789730.html
Aukcja B. - https://allegro.pl/dell-e6540-i5-4gen-8gb-ram-ssd-256gb-full-hd-win7-i7578783581.html

/charakterystyczny ślad po naklejce, niewielki zadzior nad jednym z portów USB/

Piszemy to bardziej jako ciekawostkę - w opisywanym schemacie to kupujący zawsze jest zwycięzcą, allegro będąc monopolistą, sprzedających po prostu ma....

#allegro #komputery #laptop #laptopy #lenovo #naprawalaptopow #serwispc #solekom #szukamlaptopa #thinkpad #thinkpadmasterrace
  • 12
@solekom: Takich Januszy to trzeba chyba łopatą po łbie walić. Allegro teraz sporo sobie napsuło tym, że zmienili format komentarzy, przy czym usunęli stare.
Co do pakowania byłem zadowolony jak rok temu brałem od was laptopa. Nawet jeszcze zostało mi trochę folii bąbelkowej do pakowania paczek ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@vikop-ru: Woleliśmy tego tematu tutaj nie poruszać, ale celowo też nie pytam o radę w tej kwestii. Odrębną sprawą jest to, że cały schemat nosi znamiona DG ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@cranberry250: Lepszym pomysłem jest prześwietlenie tego typa. Znając życie ten farfocel zrobił sobie z wyłudzeń i oszustw całkiem dochodowy biznes. Ciekawe czy odprowadził podatek od sprzedanego komputera.. ( ͡° ͜ʖ ͡°)