Wpis z mikrobloga

Mircy, jest sprawa.
w grudniu 2015 kupiłem słuchawki w pewnym znanym sklepie komputerowym, który swoje punkty ma w wielu miastach Polski. Pech chciał, że w maju 2017 przestała grać jedna słuchawka i oddałem je na gwarancję. Po jakimś czasie dostałem nowe słuchawki. Z tymi drugimi znowu wystąpił problem natury technicznej i je również chciałem oddać na gwarancję. Pan w sklepie i na FB zgodnie twierdzili, że gwarancja upłynęła i nic nie da się z tym zrobić, twierdząc, że nowe słuchawki nie objęła nowa gwarancja, tylko została ona kontynuowana. Mam kwit z poprzedniej wymiany i ze wszystkimi danymi oraz tytułem Wymiany serwisowej.
Trochę pogrzebałem w sieci odnośnie podstawy prawnej reklamacji i zgodnie z artykułem 581 paragrafem 1 kodeksu cywilnego (jeśli dobrze go zrozumiałem) gwarancja wciąż jest aktualna. Człowiek z FB po podaniu tych paragrafów dalej obstawał przy swoim.

Możecie mi powiedzieć, czy dobrze rozumiem ten paragraf i czy ta sprawa kwalifikuje się do Rzecznika Praw Konsumenta?
#prawo #prawokonsumenckie
  • 2