Wpis z mikrobloga

@bezczelny_klamca: Problem w tym że State->increase autonomy->unstate działało w grze przez ogromny okres czasu i nikt z paradoxu nie miał z tym problemu i nie nazywał tego exploitem(nie mówie tutaj o tygodniach albo miesiącach a latach). Teraz nagle z dupala stwierdzili sobie że to 'naprawią' i nie raczyli nikogo o tym poinformować(Nawet w changelogu tego nie było - jestem tego w 99% pewien bo przeczytałem cały).
Teraz sobie dorzućmy tą sprawe
@gasior213214123: To, że ten exploit, bo tak to trzeba nazwać, był utrzymywany tak długo, nie jest argumentem za jego dalszym istnieniem. Nawracanie prowincji to inny temat. Ale prawdę mówiąc religious wciąż ma sens wieloma państwami, zwłaszcza Rosją, Austrią czy Bizancjum. A jest do rozważania każdym, chyba że zakłada się blobowanie na potęgę.
@bezczelny_klamca: Religious pickowane było przez takie powody jak:
-Szybkie nawracanie ziem podbitych
-Duża tolerancja true faith co w połączeniu z nawracaniem dawała dużą ilość unrestu(zwłaszcze orthodoxami) nawet w nowo podbitych prowincjach
-2 dobre polisy militarne
-zmiana kultury w prowincjach
-dobre causus belli we wczesnej fazie rozgrywki
Po obecnym paczu 4 z tych powodów została wykluczona - na polisy masz limit a są lepsze polisy od tycch, każdą prowincje w stanie możesz
@gasior213214123: Austrią chcąc szybko zjednoczyć HRE musisz walczyć z reformacją, więc religious się przydaje. Tolerancją true faith wciąż można mocno zbić unrest. Jeżeli chodzi o szybkość nawracania, jest to moim zdaniem rzecz drugoplanowa. Przede wszystkim, religious brało się przy ekspansji na terenach muzułmańskich, które słabo się konwertowały, więc bez religious ich konwersja była nie możliwa. I to się nie zmieniło. Zmiana kultury nigdy nie była opłacalnym posunięciem. Mam nadzieję, że Paradox
@bezczelny_klamca: Grając austrią bez problemu możesz walczyć z austria i bardzo szybko sformować HRE bez potrzeby brania religijnych idei. Ale to raczej nitpicking z mojej strony.
Jak powiedziałes jedynym sensownym powodem jest moment gdy startujesz koło muslimskich ziem i musisz je nawracać. Problem jest taki że:
1. Możesz nawrócić te ziemie bez pomocy tych idei - jest dużo modyfikatorów nawet w early gamie dla chrześcijan(zajmie to oczywiście więcej czasu)
2. Żeby