Wpis z mikrobloga

Wielu kierowców ma problem z oszacowaniem szerokości swojego pojazdu. Największe zagrożenia stwarzają na wąskich drogach leśnych, gdy mija takich kierowców pojazd ciężarowy, lub muszą wyminąć pieszych, rowerzystów itp. Również w mieście bywa to problematyczne przy manewrach. Dlaczego więc producenci aut nie zastosują jakichś wskaźników laserowych wyznaczających szerokość pojazdu? To by wcale nie oślepiało innych użytkowników dróg jeśli byłoby sensownie zamontowane. Tu zdjęcie poglądowe. Oczywiście linia nie byłaby aż taka długa, wystarczyło by kilka metrów takiej linii uwzględniającej szerokość pojazdu.
Czy widzicie jakieś zagrożenia lub przeszkody technologiczne by coś takiego było wprowadzone?
#samochody #jedzbezpiecznie
filip34 - Wielu kierowców ma problem z oszacowaniem szerokości swojego pojazdu. Najwi...

źródło: comment_j62pIcTz15o80EPmV2iy6rB46Mz9bWjX.jpg

Pobierz
  • 49
  • Odpowiedz
@M4711: @JuventuS: piszecie tak jakby ludzie nie zrywali sobie lusterek, jakby nie zarysowywali karoserii przez wystające z pobocza gałęzie itd - ja rozumiem, że mircy to są mistrzowie kierownicy, ale cóż, pewna wygoda by to była moim zdaniem.
  • Odpowiedz
@filip34: ja szacuję po mocowaniu wycieraczki, wtedy mam jakieś 30cm do pobocza, potem staram się robić mniejszy skręt i czuje krawędź bo profil opony jest niski ~50.
Nowe auta powinny mieć takie coś, bo szyby są często wysoko co utrudnia widoczność w pobliżu pojazdu
  • Odpowiedz
  • 153
Kurła lasery naprowadzające na wykopie wymyślajo, baza, baza, tu mirek z e36 namierzyłem pas, prosze o zgodę na lądowanie odbjur
  • Odpowiedz
akcelerometr i stabilizacja nie byłaby wielkim problemem


@filip34: To nie jest dokładanie lasera do starego e36 przez Sebka pod blokiem. Projekt, testy, kolejne testy i tak dalej.
  • Odpowiedz
@Karbon315: czy ktoś powiedział, że to ma być za darmo? ESP i inne wspomagacze też kosztują, a jednak są obecnie standardem. O ABS też można powiedzieć: A po co, przecież hamować pulsacyjnie każdy może.
  • Odpowiedz
@filip34: Aktywne systemy bezpieczeństwa mają znaczący wpływ i bez zastanowienia można uznać, że fundusze przeznaczone na ich stworzenie były tego warte. Mimo tego ich posiadanie nie zwalnia z myślenia, bo fizyki się nie oszuka. Poświęcanie zasobów na tworzenie czegoś takiego jak ten system laserowy jest dla mnie bezsensowne, szczególnie że rozwój idzie w kierunku aut autonomicznych więc po co jakieś lasery, które pokazują szerokość auta na drodze. Większy sens miałby HUD
  • Odpowiedz
@filip34: Od 27 lat włączam myślenie podczas prowadzenia auta a wy byście chcieli żeby auto samo jechało. Mało wam asystentów parkowania? Wykrywania pieszych? A co będzie jak jakiś system zawiedzie? Nie będę sie za bardzo przejmował ruchem na ulicy "bo przecież auto samo wykryje zagrożenie". Właśnie takie systemy są pomocne ale pod warunkiem, że wspomagają jazdę a nie myślą za nas. Znam przypadki młodych kierowców , którzy zimą zapieprzają "bo przecież
  • Odpowiedz
@Karbon315: wiem, ze hud byłby lepszy, ale na razie tego nie ma, tego typ laserki byłyby całkiem tanie, w końcu one nic nie muszą robić poza stabilizowaniem się, mają tylko świeci przed siebie.
  • Odpowiedz
  • 1
Znów to uczucie, że nie wiadomo czy to tylko zarzutka czy OP jest po prostu dzbanem ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@JuventuS: jak umieścisz dość wysoko projektory czy jak to nazwać i nie będą świecić zbyt daleko, to nie ma problemu z świeceniem po oczach.
@filip34: problem przy jeździe po łuku, często nawet nieświadomie minimalnie skręcasz.
Chociaż w sumie wytyczanie obrysu byłoby niegłupie, sam stwierdzam, że taka funkcja by się przydała
  • Odpowiedz
@JuventuS: > Zreszta, jak nie potrafisz sieminac z pojazdem jadacym z naprzeciwka to lepiej w ogole nie prowadz ( )

Gdyby każdy wychodził z takiego założenia to nie wprowadzilibyśmy żadnych usprawnień. "Na chui ci kosiarka? kosą nie potrafisz? lepiej to zostaw dla profesjonalistów"
  • Odpowiedz