Wpis z mikrobloga

  • 13
@Atreyu
Dzienna taryfa to około 55 groszy za kWh.
Zużycie około 20 kWh na 100 km.
Zużycie LPG 15-20 litrów x 2,4 zł + 2 litry benzyny i mamy 36-48 zł + 9 zł.
Razem wychodzi dla LPG 45-57 zł dla LPG i 11 zł dla Tesli.
Nie wiem czy to drastyczna różnica czy nie ale wynosi przynajmniej 30 zł.
Spalanie LPG podane dla auta podobnej klasy i osiągów. Trudno porównywać
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Atreyu: niech to będzie 15zł i 30zł
Najwyżej mnie skorygujcie z tym 30zł, ale coś dużo tam wyszło, jak pamiętam moim dieslem robiłem 100km za około 30zł, a mój kuzyn sportowym Subaru z LPG za około 20zł przy średnio spokojnej jeździe.
Przy 15k km koszt samego "paliwa" dla elektryka to 2250zł a lpg 4500zł (5 lat jeżdżenia to przynajmniej 10000zł oszczędności).

Dla wariantu 11zl/100(1650zl za 15k km) i 35zł/100(5250zł za 15k km) to już 18000zl
  • Odpowiedz
@NAGI
Sportowe subaru i 20 zł za LPG?
Poproszę namiary na auto, chętnie kupie sobie.
Przy dzisiejszych cenach LPG to spalanie 8 litrów a gdzie benzyna na rozruch?
No chyba, że myślisz o trasie ale to bez sensu porównanie bo auta nie jeżdżą tylko na trasie. Lepiej wyciągać średnie spalanie a te wynosi przynajmniej 15 litrów LPG dla auta o osiągach 5 s do 100km/h + średnio 2 litry benzyny.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
http://elektrowoz.pl/auta/ruszyl-konfigurator-tesla-model-3-dostawa-w-4-tygodnie-cena-model-3-204-tys-zlotych-netto/

Tu w linku wyliczyli koszt modelu3 na 204kZŁ, ale to model premium. Przy tym samym kursie co oni wyszło mi, że jeśli podstawowy model będzie za 35k$, to jest to 126,2kZŁ nie licząc transportu i cła 10% od ceny samochodu i transportu. Strzelmy takie 155kZŁ.
Odejmując 15kZŁ oszczędności na paliwie, za grubo ponad 100kZŁ mamy do dyspozycji:
http://www.motonews.pl/auta-nowe/osobowe-do-150-tys/
N.....I - http://elektrowoz.pl/auta/ruszyl-konfigurator-tesla-model-3-dostawa-w-4-tyg...

źródło: comment_e4FIzHpLNGNso5vf7Ib97sLDCawca5tb.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@mozeglupiemozenie
2 litry na 100 km starczy na miesiąc?
Chyba latem. Zimny duży silnik to wysokie spalanie. Oczywiście jak ktoś ma 100 km do pracy i jeździ na LPG to będzie zużywac praktycznie samo LPG, ale realnie na odcinkach do 30 km pierwsze 3-4 km to jazda na benzynie.
Przy spalaniu 20 litrów to 2 litry na 100 km.
  • Odpowiedz
@mozeglupiemozenie
Problem aut z LPG jest taki, że można kupić tylko starsze używane auta.
Nie kupisz nic nowego z LPG co jeździ porównywalnie do Tesli.
2 litry na miesiąc benzyny przy tylko 2 odpaleniach na zimnym silniku dziennie daje 0,033 litra na odpalenie i rozgrzanie silnika.
Przy spalaniu 10 litrów na 100km 0.033 litra pozwala na przejechanie 303 metry!
Żaden silnik nie zdąży się w tym czasie rozgrzać.
Owszem teraz przy
  • Odpowiedz
  • 0
@VWgolf3 masz dziurę w rozumowaniu jeśli latem 10l a zimą 20l to tak czy inaczej średnia wyjdzie 15l. Porównywać sportowe auto i sportowe auto na gaz totalnie bez sensu. Tesla w zimie też ma większe zapotrzebowanie na moc (ogrzewanie, niska sprawność akku)

Elektryk puki co dla zwykłego Kowalskiego bez sensu bo koszta zakupu i długi czas zwrotu(ta różnica ceny paliwa) skreslaja elektryki jako takie. Lepiej kupić auto za 100tys i przeznaczyć
  • Odpowiedz
@Natsu9
Podałem dla przykładu nierealna wartości 10l aby pokazać, że nie da się spalić tylko 2 litry benzyny na miesiąc. Dla Tesli średnie zużycie przez cały rok nie wynosi więcej jak 25 kWh na 100 km czyli 13,75 zł zamiast 45-57 zł.
Mowa była o cenie za 100 km a nie o sensu zakupu elektrycznego auta.
Ps. Zimą 5.0 V8 też pali odpowiednio więcej, na krótkich odcinkach kosmos.
Tesla model 3
  • Odpowiedz
długi czas zwrotu(ta różnica ceny paliwa)


@Natsu9: to się w ogóle nie zwraca jeśli bierzemy pod uwagę oszczędności, przynajmniej przy modelu s
  • Odpowiedz
to się w ogóle nie zwraca jeśli bierzemy pod uwagę oszczędności, przynajmniej przy modelu s


@Atreyu: Tak, przy modelu S trudno mówić o jakiejkolwiek oszczędności.
Model 3 i ten zajebisty środek :) ( o który robisz często aferę) kosztuje już porównywalnie do auta spalinowego.
Jeszcze minie sporo lat zanim auta elektryczne będą tańsze niż spalinowe.
  • Odpowiedz
@VWgolf3: kolejne multi bojówki? 1kWh pobrane z gniazdka ≠ 1kWh w baterii Tesli.
A już dla eko świrów 1kWh pobrane z gniazdka ≠ 1kWh wyprodukowane przez elektrownię.
  • Odpowiedz
kolejne multi bojówki? 1kWh pobrane z gniazdka ≠ 1kWh w baterii Tesli.

A już dla eko świrów 1kWh pobrane z gniazdka ≠ 1kWh wyprodukowane przez elektrownię.


@QRQ: Mógłbyś przełożyć to na język polski ?
  • Odpowiedz