@Atreyu Dzienna taryfa to około 55 groszy za kWh. Zużycie około 20 kWh na 100 km. Zużycie LPG 15-20 litrów x 2,4 zł + 2 litry benzyny i mamy 36-48 zł + 9 zł. Razem wychodzi dla LPG 45-57 zł dla LPG i 11 zł dla Tesli. Nie wiem czy to drastyczna różnica czy nie ale wynosi przynajmniej 30 zł. Spalanie LPG podane dla auta podobnej klasy i osiągów. Trudno porównywać
@Atreyu: niech to będzie 15zł i 30zł Najwyżej mnie skorygujcie z tym 30zł, ale coś dużo tam wyszło, jak pamiętam moim dieslem robiłem 100km za około 30zł, a mój kuzyn sportowym Subaru z LPG za około 20zł przy średnio spokojnej jeździe. Przy 15k km koszt samego "paliwa" dla elektryka to 2250zł a lpg 4500zł (5 lat jeżdżenia to przynajmniej 10000zł oszczędności).
Dla wariantu 11zl/100(1650zl za 15k km) i 35zł/100(5250zł za 15k km) to już 18000zl
@NAGI Sportowe subaru i 20 zł za LPG? Poproszę namiary na auto, chętnie kupie sobie. Przy dzisiejszych cenach LPG to spalanie 8 litrów a gdzie benzyna na rozruch? No chyba, że myślisz o trasie ale to bez sensu porównanie bo auta nie jeżdżą tylko na trasie. Lepiej wyciągać średnie spalanie a te wynosi przynajmniej 15 litrów LPG dla auta o osiągach 5 s do 100km/h + średnio 2 litry benzyny.
Tu w linku wyliczyli koszt modelu3 na 204kZŁ, ale to model premium. Przy tym samym kursie co oni wyszło mi, że jeśli podstawowy model będzie za 35k$, to jest to 126,2kZŁ nie licząc transportu i cła 10% od ceny samochodu i transportu. Strzelmy takie 155kZŁ. Odejmując 15kZŁ oszczędności na paliwie, za grubo ponad 100kZŁ mamy do dyspozycji: http://www.motonews.pl/auta-nowe/osobowe-do-150-tys/
@mozeglupiemozenie Silnik który zapewnia 5s do 100 km/h w aucie klasy Tesli. Będzie to minimum 3.0 a jak porównać do modelu performance przynajmniej 5.0 V8
@mozeglupiemozenie 2 litry na 100 km starczy na miesiąc? Chyba latem. Zimny duży silnik to wysokie spalanie. Oczywiście jak ktoś ma 100 km do pracy i jeździ na LPG to będzie zużywac praktycznie samo LPG, ale realnie na odcinkach do 30 km pierwsze 3-4 km to jazda na benzynie. Przy spalaniu 20 litrów to 2 litry na 100 km.
@mozeglupiemozenie Problem aut z LPG jest taki, że można kupić tylko starsze używane auta. Nie kupisz nic nowego z LPG co jeździ porównywalnie do Tesli. 2 litry na miesiąc benzyny przy tylko 2 odpaleniach na zimnym silniku dziennie daje 0,033 litra na odpalenie i rozgrzanie silnika. Przy spalaniu 10 litrów na 100km 0.033 litra pozwala na przejechanie 303 metry! Żaden silnik nie zdąży się w tym czasie rozgrzać. Owszem teraz przy
@VWgolf3 masz dziurę w rozumowaniu jeśli latem 10l a zimą 20l to tak czy inaczej średnia wyjdzie 15l. Porównywać sportowe auto i sportowe auto na gaz totalnie bez sensu. Tesla w zimie też ma większe zapotrzebowanie na moc (ogrzewanie, niska sprawność akku)
Elektryk puki co dla zwykłego Kowalskiego bez sensu bo koszta zakupu i długi czas zwrotu(ta różnica ceny paliwa) skreslaja elektryki jako takie. Lepiej kupić auto za 100tys i przeznaczyć
@Natsu9 Podałem dla przykładu nierealna wartości 10l aby pokazać, że nie da się spalić tylko 2 litry benzyny na miesiąc. Dla Tesli średnie zużycie przez cały rok nie wynosi więcej jak 25 kWh na 100 km czyli 13,75 zł zamiast 45-57 zł. Mowa była o cenie za 100 km a nie o sensu zakupu elektrycznego auta. Ps. Zimą 5.0 V8 też pali odpowiednio więcej, na krótkich odcinkach kosmos. Tesla model 3
to się w ogóle nie zwraca jeśli bierzemy pod uwagę oszczędności, przynajmniej przy modelu s
@Atreyu: Tak, przy modelu S trudno mówić o jakiejkolwiek oszczędności. Model 3 i ten zajebisty środek :) ( o który robisz często aferę) kosztuje już porównywalnie do auta spalinowego. Jeszcze minie sporo lat zanim auta elektryczne będą tańsze niż spalinowe.
@VWgolf3: kolejne multi bojówki? 1kWh pobrane z gniazdka ≠ 1kWh w baterii Tesli. A już dla eko świrów 1kWh pobrane z gniazdka ≠ 1kWh wyprodukowane przez elektrownię.
Nasz specjalista od wszystkiego. Od kolei, od dziennikarstwa, od wojny, od rigczu. On widział to już dwa lata temu swoim przenikliwym plebejskim umysłem.
Ładując #tesla z gniazdka na dziennej taryfie - koszt przejechania 100km nie różni się drastycznie od samochodu z #lpg ?
#ciekawostki
źródło: comment_t7jGsnGPnEETBxMiy86XKAP7FrQ0PmfJ.jpg
PobierzDzienna taryfa to około 55 groszy za kWh.
Zużycie około 20 kWh na 100 km.
Zużycie LPG 15-20 litrów x 2,4 zł + 2 litry benzyny i mamy 36-48 zł + 9 zł.
Razem wychodzi dla LPG 45-57 zł dla LPG i 11 zł dla Tesli.
Nie wiem czy to drastyczna różnica czy nie ale wynosi przynajmniej 30 zł.
Spalanie LPG podane dla auta podobnej klasy i osiągów. Trudno porównywać
Najwyżej mnie skorygujcie z tym 30zł, ale coś dużo tam wyszło, jak pamiętam moim dieslem robiłem 100km za około 30zł, a mój kuzyn sportowym Subaru z LPG za około 20zł przy średnio spokojnej jeździe.
Przy 15k km koszt samego "paliwa" dla elektryka to 2250zł a lpg 4500zł (5 lat jeżdżenia to przynajmniej 10000zł oszczędności).
Dla wariantu 11zl/100(1650zl za 15k km) i 35zł/100(5250zł za 15k km) to już 18000zl
Sportowe subaru i 20 zł za LPG?
Poproszę namiary na auto, chętnie kupie sobie.
Przy dzisiejszych cenach LPG to spalanie 8 litrów a gdzie benzyna na rozruch?
No chyba, że myślisz o trasie ale to bez sensu porównanie bo auta nie jeżdżą tylko na trasie. Lepiej wyciągać średnie spalanie a te wynosi przynajmniej 15 litrów LPG dla auta o osiągach 5 s do 100km/h + średnio 2 litry benzyny.
Tu w linku wyliczyli koszt modelu3 na 204kZŁ, ale to model premium. Przy tym samym kursie co oni wyszło mi, że jeśli podstawowy model będzie za 35k$, to jest to 126,2kZŁ nie licząc transportu i cła 10% od ceny samochodu i transportu. Strzelmy takie 155kZŁ.
Odejmując 15kZŁ oszczędności na paliwie, za grubo ponad 100kZŁ mamy do dyspozycji:
http://www.motonews.pl/auta-nowe/osobowe-do-150-tys/
źródło: comment_e4FIzHpLNGNso5vf7Ib97sLDCawca5tb.jpg
Pobierz@VWgolf3: o #!$%@? 2 litry benzyny na 100km? Tyle to na miesiąc starczy i jaki to silnik że 15-20litrów na 100km
Silnik który zapewnia 5s do 100 km/h w aucie klasy Tesli. Będzie to minimum 3.0 a jak porównać do modelu performance przynajmniej 5.0 V8
2 litry na 100 km starczy na miesiąc?
Chyba latem. Zimny duży silnik to wysokie spalanie. Oczywiście jak ktoś ma 100 km do pracy i jeździ na LPG to będzie zużywac praktycznie samo LPG, ale realnie na odcinkach do 30 km pierwsze 3-4 km to jazda na benzynie.
Przy spalaniu 20 litrów to 2 litry na 100 km.
Problem aut z LPG jest taki, że można kupić tylko starsze używane auta.
Nie kupisz nic nowego z LPG co jeździ porównywalnie do Tesli.
2 litry na miesiąc benzyny przy tylko 2 odpaleniach na zimnym silniku dziennie daje 0,033 litra na odpalenie i rozgrzanie silnika.
Przy spalaniu 10 litrów na 100km 0.033 litra pozwala na przejechanie 303 metry!
Żaden silnik nie zdąży się w tym czasie rozgrzać.
Owszem teraz przy
Elektryk puki co dla zwykłego Kowalskiego bez sensu bo koszta zakupu i długi czas zwrotu(ta różnica ceny paliwa) skreslaja elektryki jako takie. Lepiej kupić auto za 100tys i przeznaczyć
Podałem dla przykładu nierealna wartości 10l aby pokazać, że nie da się spalić tylko 2 litry benzyny na miesiąc. Dla Tesli średnie zużycie przez cały rok nie wynosi więcej jak 25 kWh na 100 km czyli 13,75 zł zamiast 45-57 zł.
Mowa była o cenie za 100 km a nie o sensu zakupu elektrycznego auta.
Ps. Zimą 5.0 V8 też pali odpowiednio więcej, na krótkich odcinkach kosmos.
Tesla model 3
@Natsu9: to się w ogóle nie zwraca jeśli bierzemy pod uwagę oszczędności, przynajmniej przy modelu s
@Atreyu: Tak, przy modelu S trudno mówić o jakiejkolwiek oszczędności.
Model 3 i ten zajebisty środek :) ( o który robisz często aferę) kosztuje już porównywalnie do auta spalinowego.
Jeszcze minie sporo lat zanim auta elektryczne będą tańsze niż spalinowe.
@VWgolf3: więcej niż Ford Mustang xD
A już dla eko świrów 1kWh pobrane z gniazdka ≠ 1kWh wyprodukowane przez elektrownię.
@QRQ: Mógłbyś przełożyć to na język polski ?
@Atreyu: Porównywalnie do Forda 5.0 ten 2,3 EcoBoost faktycznie tańszy.
Dla przykładu Bmw 330 i już 5 k $ droższy od M3