Aktywne Wpisy
![SaintWykopek](https://wykop.pl/cdn/c0834752/604fe6a1c67b1d1778ed5dc4d37e9bda2de3d26d4eecc89a1ad96f62bb7e9567,q60.jpg)
SaintWykopek +429
Na wykopie wystalkowano kiedyś laske po pieprzyku na brzuchu. Głupie wykopki zamiast wspierać #wgw od #ladnapani zgłaszali dziewczynę na uczelni. Tak, wyrzucono ją ze studiów.
#czarnyhumor #afera
#czarnyhumor #afera
![SaintWykopek - Na wykopie wystalkowano kiedyś laske po pieprzyku na brzuchu. Głupie w...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/ada5c3938326ba616ccac1e9fd3015fab0b9d9cd45c5f2f42bd5e5453e62e567,w150.jpg?author=SaintWykopek&auth=8fb514cd956a23aa75675f9a411c1ea2)
źródło: temp_file1247155236605715152
Pobierz![WojciechM-ce](https://wykop.pl/cdn/c3397992/WojciechM-ce_uT4GK09Py9,q60.jpg)
WojciechM-ce +214
8:00 rano xD i już ukraiński batalion propagandowy grzeje klawiatury, żeby Polakom obrzydzić protesty rolników w gorących. Oczywiście zadanie musi być wykonane by wpadło trochę hrywien od Oligarchów, no i nie trzeba zdychać w okopach, ubrany w ubrania i wyposażony sprzęt kupiony z prywatnej kasy, bo to co ma jakąkolwiek wartość zanim dotrze na front, zostanie 3 razy #!$%@? za łapówki gdzieś po drodze. Ale powiem Saszki, że jeszcze was rozumiem i
Głównym zadaniem dla tego programu w moim przypadku, jest tworzenie siatek terenu gry. Mówiąc prościej, rysuję kształt jaskini, po której będzie się poruszał gracz. Ze względu na wygląd tekstury której używam, wymaga to dość precyzyjnego przycięcia do grafiki skały..
Zerknijcie sobie na filmik w poście, sporo się wyjaśni, o co chodzi i do czego służy tutaj R.U.B.E.
Po wykonaniu takiej mapy, umieszczę na niej jeszcze inne elementy otoczenia - mogą to być jakieś stalagmity, kępki trawy, jakieś szczątki, śmiecie. Mogę umieścić także bardziej złożone konstrukcje i połączyć je przegubami ruchomymi, np. zrobić obracający się młyn, lub platformę. Dekorować będę w przyszłości. Zobaczcie na stronie edytora, co on potrafi!
Generalnie przedstawiona praca jest dość nudna i żmudna, dlatego rozważałem zastąpienie jej innym programem z odpowiednim algorytmem, w którym np. zaznaczałbym wybrane kamienie, a program sam tworzyłby odpowiednio złączoną siatkę. Tworzy to jednak sporo problemów algorytmicznych, a przede wszystkim, prawdopodobnie rozerwałby mnie z edytorem R.U.B.E, gdzie mam możliwość zrobić więcej. Może kiedyś zrobię inaczej - napiszę losowy generator mapy z taką funkcjonalnością, a la minecraft.
Koniec tego jest taki, że eksportuję całą mapę do JSONa - ciała (body) oraz ich bryły (fixture). Mam je odpowiednio ponazywane i odpowiednio przetwarzam w silniku. Ciała, które mają siatki (mesh) i mają być wypełnione teksturą, są dodatkowo parsowane. Najpierw następuje ich triangulacja (za pomocą Ear Clipping Triangulation z LibGDX). Potem tworzony jest zbiór wierzchołków i indeksów (vertices, indicies), z których tworzona są trójkąty, zapisywane do VBO (Vertex Buffer Object) - krótko mówiąc, do pamięci karty graficznej, aby przyspieszyć rysowanie. Ostatecznie wszystkie obiekty gry pakuję do drzewa czwórkowego (quadtree), z użyciem którego przyspieszam rysowanie, poprzez nierysowanie niewidocznych obiektów (viewing frustum culling).
Tyle na dziś :) Zerknijcie jeszcze w komentarze, mam do Was pytanie, bo chcę wybrać nazwę dla swojego "studia" i publikować wpisy szerzej, nie tylko na wykopie. Z góry dzięki!
#visherdev <- tu obserwujemy :)
źródło: comment_RFE9CdEqWUWj66nsKSy1XV8zsayL54Nf.jpg
PobierzMyślałem nad połączeniem słów art + dev = Artev Studio, ew. art + adrian (moje imię) = Artan Studio (#januszstyle :D). Zależy mi na dopisku "Studio", bo nie wiem czy skończy się tylko na gamedevie :)
Brzmi to w miarę dobrze?