Wpis z mikrobloga

Mam wieloletnie doświadczenie z grami tego studia i przy nowszych tytułach wyraźnie widać ten trend. Nie musisz się ze mną zgadzać teraz, możesz poczekać do premiery. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@KlataJakUPirata: Bo starsze były tak zabugowane, że nie dało się grać na premierze? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mam nadzieję, że masz świadomość jak łatwo jest oceniać, że gra jest płytka przy premierze, kompletnie ignorując, że jeśli byłaby
  • Odpowiedz
@myzael: niech przepiszą silnik, dopiero potem niech wydają nowe wersje :P tak wiem że silnik ewoluuje i to nie jest ten sam silnik co na starcie EU4 ale ciągną się ograniczenia :P
  • Odpowiedz
Mam CK2 i bardzo bym chciał zabrać ale mój angielski nie jest taki fluent a nigdzie nie ma spolszczenia, więc chyba nie pogram :(
  • Odpowiedz
niech przepiszą silnik, dopiero potem niech wydają nowe wersje :P tak wiem że silnik ewoluuje i to nie jest ten sam silnik co na starcie EU4 ale ciągną się ograniczenia :P


@arkblame: Że w #imperator? A ogłosili, że to ten sam silnik co w EU4?
  • Odpowiedz
Mam nadzieję, że masz świadomość jak łatwo jest oceniać, że gra jest płytka przy premierze, kompletnie ignorując, że jeśli byłaby tak głęboka jak oczekujesz na 99% nie zostałaby wydana.


@myzael: Oceniam te gry z pełną świadomością realiów rynku i prawideł rządzących ich tworzeniem. Jeśli po premierze gram w grę i jest ona dla mnie zwyczajnie nudna, a do tego mam wrażenie, że brakuje mi kilku podstawowych mechanik* to nie potrzebuje
  • Odpowiedz
Oceniam te gry z pełną świadomością realiów rynku i prawideł rządzących ich tworzeniem. Jeśli po premierze gram w grę i jest ona dla mnie zwyczajnie nudna, a do tego mam wrażenie, że brakuje mi kilku podstawowych mechanik* to nie potrzebuje żadnych dodatkowych analiz (co oczywiście nie znaczy, że ich w swoim własnym trybie nie przeprowadzam).


@KlataJakUPirata: Jeśli masz taką świadomość, to dobrze, męczą mnie ludzie którzy to, świadomie lub nie, pomijają.

Problem z grami Paradoxu jest taki, że zawsze można coś dodać i zawsze będzie czegoś brakować. I oczywiście ciężko usprawiedliwiać np. brak paliwa w HOI4 na premierze, ale warto mieć na uwadze, że to był konieczny kompromis. Gra była w głębokiej dupie przez prawie dwa lata przed premierą. Dalej jest ( ͡°
  • Odpowiedz
@myzael: Na pdoxCon miałem okazje zapytać devów o silnik, będzie to najnowsza iteracja Clautzwitza, ale widać znaczącą poprawę. Za tydzień zapowiadają pokazanie handlu (który przez silnik w eu4 był i jest raczej kiepski), więc może to trochę wyjaśni sytuacje.
  • Odpowiedz
Na pdoxCon miałem okazje zapytać devów o silnik, będzie to najnowsza iteracja Clautzwitza, ale widać znaczącą poprawę. Za tydzień zapowiadają pokazanie handlu (który przez silnik w eu4 był i jest raczej kiepski), więc może to trochę wyjaśni sytuacje.


@greenpaprick: Wiem, też gadałem z Johanem na PDXConie. Pytałem czysto sarkastycznie.
  • Odpowiedz
@TenebrosuS: Podobnie Europa Universalis Rome było trochę fuzją EU3 i CK1.
Btw jest dostępne na steamie, z ciekawości można kupić przy okazji promocji, ja kupiłem za ok. 5-7 zł jakiś rok temu albo sprawdzić demo, bo nie jest warte swojej normalnej ceny.
  • Odpowiedz
@TenebrosuS:
Szkoda tylko że POPy bardziej przypominają te ze Stellarisa niż te z Victorii. Bo takie połączenie CK2 + V2 (no i jeszcze jakby dorzucili bitwy w RTS jak w Total Warze) to byłoby ostateczną strategią.

@KlataJakUPirata: @myzael:
Takie HOI4 nawet po 4 DLC jest płytkie jak dmuchany basenik, podczas gdy np.: Victoria 2 w podstawce oferowała znacznie więcej głębii, a 2 dodatki jedynie doszlifowały
  • Odpowiedz